Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan laver du nem elektronisk faktura til ean-nummer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vel ved at være indbygget værktøjer til det i de fleste ordentlige regnskabsprogrammer, men jeg kan huske hvor irriterende det var at skulle bed min bogholder om at gøre det hver gang jeg fakturerede til off. virksomhed eller anden virksomhed med ean nummer før i tiden.  Mit nuværende regnskabsprogram Billysbilling kan tilsyneladende også finde ud af det, men min kæreste som også er selvstændig har lige vist mig dette link http://www.virk.dk/integration/61424 .

Ser ud til at der endelig er noget der virker rigtigt godt hos virk:)

God aften fra Rasmus 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 19:35

Hej Rasmus

Tjah, det er da nemt nok hvis man bare skal sende en enkelt faktura. Men med et 'ordentligt' program (f.eks. vP Faktura fra www.vipilon.dk ) er det nu endnu nemmere. Når du først en gang har oprettet kunden, skal du ikke huske på EAN numre osv. længere, de ligger i kundedatabasen. De varer du lægger på fakturaen trækker du selvfølgelig fra varekartoteket, så du ikke skal skrive det samme igen og igen. Hvad med statistik over sendte fakturaer, oversigt over moms og fragt, eksport af fakturadata til andre programmer ? Her kan virk stadig ikke være med.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Vipilon ApS

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 19:42

Så hvis jeg forstår dig ret, så er det du foreslår som svar til mit lille indlæg, at en person som jeg eller fx min kæreste (selvstændig heste-behandler), der skriver en regning til garderhusar-regimentet en gang hver halvår, at det er nemmere for os at skifte regnskabssytem til det du nævner?  

Det lyder da fint nok, men som beskrevet så er det da super fint hvis man ikke har brug for at have regnskabssystem eller har særligt mange fakturaer at man kan benytte virks system til e-fakturering.  Er du ikke enig med mig i det?

Vh Rasmus

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:42

Det virker fint og jeg bruger det til min shop. Men det tager FANDME lang tid.

Her er nogle små irritationsmomenter når jeg bruger det:

- Et felt til Adresse og et andet felt til husnummer (Derfor kan man ikke bruge autoudfyld)

- Man skal skrive firmaoplysningerne ind konstant (som er ens hele tiden)

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 19:44

Mads... hvis du skriver SÅ mange e-fakturaer, så kan jeg ikke forstå at du ikke har valgt et system der kan klare det for dig.  Mit indlæg var møntet på dem der har brug for det en sjælden gang imellem:)

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:55

Rasmus Ramskov:
Mads... hvis du skriver SÅ mange e-fakturaer, så kan jeg ikke forstå at du ikke har valgt et system der kan klare det for dig.  Mit indlæg var møntet på dem der har brug for det en sjælden gang imellem:)

Jeg har skam ikke mange af dem.. Tænkte bare at, da du skrev at endelig noget hos virk som virker, så synes jeg ikke at det er så godt igen, pga. det er hårdt at tygge sig i gennem for at gennemføre en faktura. Det fungerer udmærket..

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 19:57

Rasmus Ramskov:

Så hvis jeg forstår dig ret, så er det du foreslår som svar til mit lille indlæg, at en person som jeg eller fx min kæreste (selvstændig heste-behandler), der skriver en regning til garderhusar-regimentet en gang hver halvår, at det er nemmere for os at skifte regnskabssytem til det du nævner?  

Det lyder da fint nok, men som beskrevet så er det da super fint hvis man ikke har brug for at have regnskabssystem eller har særligt mange fakturaer at man kan benytte virks system til e-fakturering.  Er du ikke enig med mig i det?

Vh Rasmus

Hej Rasmus

Jo, med meget få fakturaer om året, kan det godt være den helt rigtige løsning. Min pointe er bare, at der skal ikke være tale om særlig mange fakturaer om året, før det måske er hensigtsmæssigt at finde en bedre løsning. Et problem ved virk er, at man skal talte al ting, hver eneste gang. Dvs. hvis det sker tit, er muligheden for at taste noget forkert ret stor. Her er det bedre at trække på data, som én gang er kontrolleret og i orden.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:19

Jeg har ikke selv prøvet virk, men Sproom (www.sproom.net) er også gratis og kan klart anbefales. I modsætning til virk kan Sproom også sende ean faktura til virksomheder!
(Og gemmer afsenderinfo)

Mvh Lasse
Ps jeg har ingen relation til Sproom, lever af at sælge et ERP system med dette indbygget. Men vi anbefaler ofte Sproom til mindre leverandør der skal sende TIL vores kunder....

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:19

Lige en rettelse til min disclamer.. Vi laver et ERP system der sender og modtager e-faktura direkte i NemHandel og VANs. Den tidligere kunne læses som at vores system anvendte Sproom.
/Lasse

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 10:25

Jeg var lige inde og kigge på sproom... det ser umiddelbart ret fint ud, og kunne være en udmærket løsning:) 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)