Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger bank med billig erhvervs-konto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skrev igår til banken da jeg skulle ha' tilknyttet virksomhedens nemid til en af mine konti.

Fik svar retur at jeg skulle have en erhvervskonto og at den koster 750 kr i oprettelse plus 100 kr om måneden i abonnement.

Det syns jeg lyder meget dyrt!

Har i erfaringer med en bank der er mere fair?

Jeg er i forvejen nederst i deres nye hierarki system, så jeg får pålagt de onde gebyrer på alt. Danske bank er blevet for de velhavende og dem der har lån hos dem. Jeg overvejer derfor også at skifte bank.  

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:51

Daneng:

Hej Aminoer

Jeg skrev igår til banken da jeg skulle ha' tilknyttet virksomhedens nemid til en af mine konti.

Fik svar retur at jeg skulle have en erhvervskonto og at den koster 750 kr i oprettelse plus 100 kr om måneden i abonnement.

Det syns jeg lyder meget dyrt!

Har i erfaringer med en bank der er mere fair?

Jeg er i forvejen nederst i deres nye hierarki system, så jeg får pålagt de onde gebyrer på alt. Danske bank er blevet for de velhavende og dem der har lån hos dem. Jeg overvejer derfor også at skifte bank.  

Prøv at læse med her: http://www.amino.dk/forums/t/208538.aspx#1387019

Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Skrevet kl. 11:55
Tak for tippet Fru :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59

Det du skal gi svarer ret godt til det forbrugersiden MYbanker har udregnet det koster at drive en erhvervskonto uden udlån, så som sådan bliver du kun bedt om at dække de faktiske omkostninger, hvilket jeg som sådan ikke finder grådigt.

Du kan dog givet finde banker der dækker omkostningerne anderledes, det være sig via renter hvis du låner eller gebyrer eller fordeler dem på andre kunder for at nye kan komme igang - om det så er mindre grådigt eller bare en anden måde at kradse pengene ind på kan man nok stille spørgsmålstegn ved. Ind skal de og ind kommer de Smile. Det er bare at søge både måske en stor som Nordea og en række små banker.

Ofte vil helt små ha større behov for kapital ind, da det er dyrere for dem at fonde sig end det er for de store, så der KAN der være andre muligheder (og begrænsninger)

Du vil sikkert opleve nej en del steder, men du vil også givet ha håb om nogen der siger OK - regn med personlig sikkerhedstillelse som en slags standardkrav. Du kan også overveje at få din private NemKonto tilknyttet både dit CPR og dit CVR - for det er muligt, om end det jo giver lidt mere rod med at holde til adskilt. Du kan læse mere om ERHVERVSKONTO 

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:32

For at give dig det svar du søger, skal du vælge Nordea. Det er gratis hos Nordea at få en erhvervs konto uden udlån.

Hilsen

Dansk Rengøring

www.danskrengoring.dk 

Dansk Rengøring- rengøring med omtanke

www.danskrengoring.dk

Fra Fyn
Tilmeldt 13. Aug 13
Skrevet kl. 13:03

Tak for svaret Cookie.

Jeg har 4 privat konti, hvoraf jeg har omdøbt den ene: "Firmakonto". Jeg har ingen ambitioner om at bruge NETS-services. Så egentlig er det fint med mig at den private konto får tilknyttet virksomhedens Nemkonto og da den konto kun vil blive brugt til firma-relaterede ind- og udbetalinger, så ser jeg ikke problemet i at holde privat og erhverv adskilt. Så det vil jeg prøve at få trumfet igennem.

Du skriver: "Det du skal gi svarer ret godt til det forbrugersiden MYbanker har udregnet det koster at drive en erhvervskonto uden udlån, så som sådan bliver du kun bedt om at dække de faktiske omkostninger, hvilket jeg som sådan ikke finder grådigt."

Jeg har kontoen (privat) og betaler allerede til kortet til kontoen. Alt jeg behøver er at den bliver registreret som Nemkonto. Jeg har hele mit liv været kunde i banken, syns det ville være pænt af dem at registrere den nemkonto og ikke melde tilbage at jeg skal have en erhvervskonto til en pris jeg kan se andre ikke betaler i deres bank.

Du skriver: Du kan dog givet finde banker der dækker omkostningerne anderledes, det være sig via renter hvis du låner eller gebyrer eller fordeler dem på andre kunder for at nye kan komme igang - om det så er mindre grådigt eller bare en anden måde at kradse pengene ind på kan man nok stille spørgsmålstegn ved. Ind skal de og ind kommer de Smile

Ja ind skal de nok komme :) - Som jeg læser det når jeg gennemgår mine nye hvilkår, så kommer jeg til at betale en del mere end de rige/de belånte, gennem gebyrer. Jeg er hverken rig eller belånt endnu, men forventer da at blive en af delene inden for de næste par år Big Smile - ind til da, søger jeg banker hvor det er jævnet anderledes ud, syns der er nok udgifter forbundet med at starte op selv i forvejen  :)

.. og tak igen for alt info :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52

det kan sagtens være de burde lave den om til erhverv til samme pris, men sandheden er, at der er andre krav til bankerne for erhvervskonti. I alle fald - du skal ha Nemkonto til at knytte sig til den af dine konti der i forvejen er Nemkonto hvis ikke du skal ha en ny erhvervs for du må kun ha en Nemkonto på ER CPR - den må så bare godt både tilknyttes dit CPR og dit CVR

Daneng:
Som jeg læser det når jeg gennemgår mine nye hvilkår, så kommer jeg til at betale en del mere end de rige/de belånte, gennem gebyrer.
netop - bankerne tjener penge på de rige og belånte - lån er en indtægt for bankerne medens penge du bare har stående på en erhvervskonto med træk ind og ud og netbank giver banken 0% rente i nationalbanken og dermed kun udgifter, så de har kun besvær ud af kunder uden lån eller andre træk på gebyrbelagte services.

Man kan mene meget om gebyrer, men det er ikke helt tosset at lægge dem der hvor selve udgiften er frem for at fordele dem ud på alle, men det er jo ikke let at kommunikere må man vist erkende Big Smile - Dertil kan argumenteres for at ikke lægge det på første erhverv for at fremme erhverv og så lade alle andre betale, så der er for og imod (og jeg har intet med DDB at gøre)

Det er bagdelen ved det utroligt lave renteniveau, som så har masser af andre og nok større fordele trods alt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)