Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om alt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en rigtig god ide.

Jeg har gået og tænkt over at starte en virksomhed i Odense, hvor jeg vil sælge smørrebrød, kage og sandwich. Jeg har kigget på, hvad andre smørrebrøds-udbydere i Odense har, og umiddelbart er der ikke nogle andre, der har helt det samme koncept som det, jeg har i tankerne. Jeg vil lave noget moderne smørrebrød med inspiration fra Ida Davidsen, sandwich af friske råvarer og kage, som bagerne ikke laver som fx. kringler med remonce, amerikanske tærter m.v. Jeg har en veninde, der gerne vil være med. Ingen af os er uddannet indenfor køkkenbranchen, men vi har begge stor interesse i mad og bagning. P.t er jeg på kursus, hvor jeg har lært en hel masse, som jeg også har tænkt mig at bruge i min virksomhed. Min tanke er, at min veninde primært skal tage sig af kundekontakt, hvilket ikke er min stærke side. Til gengæld er jeg god til logistikken og planlægningen i køkkenet.

Jeg har kig på et lokale, der ligger i et industrikvarter, hvor der er rigtig meget gennemkørsel af både private, sælgere og lastbilchauffører, og der er en masse små virksomheder, der ikke har egen kantine. Lokalerne er dog dyre, hvilket kræver en rimelig omsætning.

Et andet lokale ligger i et kvarter, hvor der også er meget færdsel. Her er det dog primært private, til gengæld er det billigt.

Hvordan finder jeg ud af, hvad kundegrundlaget er?

Findes der fonde, der kan hjælpe med penge til inventar og indskud. Jeg har jo ingen indtægt i den tid, hvor jeg klargør lokaler. Jeg har ikke planer om at købe en hel masse nyt, men er overbevist om, at brugt inventar er godt nok indtil virksomheden kommer op og køre, og der er penge til at skifte ud.

Jeg har puslet med denne ide de sidste 8 mdr, og jeg føler mere og mere, at det kan lade sig gøre. Det føles som om, at smørrebrødet er på vej tilbage og antallet af bagerier gør, at jeg tror, min butik vil kunne overleve.

Tak for jeres tilbagemelding.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker:
- i den branche er kundegrundlaget vel ikke noget der "er der", meni højere grad noget der skabes?
- set på baggrund af den investering du skal ud i (lokaler) og den risiko der for at vælge forkert lokation, syntes jeg du måske skulle prøve først med en "markedsundersøgelse", f.eks om der kunne mulighed for at du kunne komme til kunderne med varerne (jeg tænker på virksomheder) i første omgang. Er der et reelt grundlag, kan du jo vælge at starte på den måde, og vælge de tungere investreringer i lokaler til senere, eller hvis behovet opstår?
Jeg tror at finde fonde eller andre der vil smide penge efter det, bliver svært. Det er forsøget værd, men jeg tror det bliver meget op af bakke, desværre.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)