Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har nystartede/mindre virksomheder brug for konsulentydelser fra en studerende

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Studentkonsulent Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for input. Det er meget brugbart Jeg er måske godt klar over at det nok skal være tættere på de 300 kr, end de 500 kr. (måske endda under 300). Jeg vil dog ikke sælge mig selv til samme pris som en timelønnet studentermedhjælper.

For det første har jeg omkostninger forbundet med at drive virksomheden. Set fra min kundes side så er kostprisen ved ansatte noget højere end bare timelønnen (administration, kontorplads, computer etc). Desuden tror jeg heller ikke mine potentielle kunder har behov for en fast timeansat, men har et behov som er mere projektbaseret.  

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Studentkonsulent Skrevet kl. 13:34

Hej Igen

Jeg vil gerne sige tak for de svar der er kommet, de har ligget og spiret i et par måneder nu. Jeg har også ringet rundt til nogle virksomheder, og det er generelt at de er åbne overfor ideen. 

Jeg har derfor besluttet at jeg starter, så hvis der er nogle af jer der er interesseret i min hjælp, er i meget velkomne til at give besked. I kan gøre det på npn@studentkonsulent.dk. Da jeg er ny er jeg åben overfor en introduktionspris mod at jeg må benytte jer som reference. 

Igen tak for jeres input

Mvh Niels-Peter

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 13:54

Held og lykke med din nye virksomhed!

Jeg tror du rammer et godt marked hvor der er mange kunder!

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:16

Jeg overvejede selv at gøre det du snakker om en gang, men gjorde det heldigvis ikke, for jeg har efterfølgende lært at skolen er et meget meget teoretisk forum hvor en stor del af værktøjerne kan være svære at overfører til praksis. I mit eget firma bruger jeg lidt viden om bogføring, og selvfølgeligt lidt om markedsføringsplaner og konkurrentanalyser (men ikke noget jeg ikke kunne have læst mig til på en hjemmeside, eller en forretningsbog). ALT andet jeg bruger er enten erfaringer eller viden jeg har samlet op fra praktikere, netværk og succeshistorier. 

Så inden du starter op vil jeg anbefale dig at tage ud og snakke med 10 nystartede/mindre iværksættere og hører hvad de synes de mangler, spørg eventuelt om du må være i praktik et par dage, og se om du kan finde nogle huller, og sæt dig så ned og se om du kan lave en service som rammer dem. Det kan så godt være at du må ud og læse en hel masse, prøve en masse af og gerne lave dine egne fejl og få erfaringerne, men så har du også noget at sælge dem. Men du kan jo ikke rigtigt hjælpe dem med markedsførignsplaner før du ved hvordan forskellige reklameformer performer på forskellige markeder, eller har lært hvordan du udnytter de forskellige kanaler optimalt. Men lærer du det så er der uden tvivl masser der kan få glæde af det, f.eks. kan de mange mange penge der puttes i de gule sider hvert år jo oftest bruges langt bedre på seo eller adwords, for andre er det måske netop på de gule sider de skal være, og endnu andre skal gøre sig på facebook.

Så undersøg markedet, og slå så benene væk under kunderne :D

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:23

.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)