Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har nystartede/mindre virksomheder brug for konsulentydelser fra en studerende

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Studentkonsulent Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Jeg har længe gået med en ide i maven. Jeg kunne godt tænke mig at levere ydelser til nystartede og mindre virksomheder. 

Jeg studerer Almen erhvervsøkonomi på 3. år, så jeg føler selv at dette studium har givet mig en del teoretisk viden, som jeg har en fornemmelse at mindre og nystartede virksomheder har brug for. 

Helt konkret tænker jeg mig at hjælpe virksomheden når der bliver udviklet strategi, udført marketingsplan eller når driften skal optimeres. 

Hvad tænker sådan nogle som jer, der allerede har mindre eller nystartede virksomheder? Er der marked for ideen? 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:09
Hvad vil du tage for det ? :)
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 25. Mar 11
Fra  Studentkonsulent Skrevet kl. 19:13

Hej Morten. 

Ærligt talt har jeg ikke overvejet det forfærdeligt meget endnu, men jeg er godt klar over jeg ikke kan tage så meget som færdigtuddannede konsulenter. Det er også der jeg mener jeg har mit marked, da små og nystartede virksomheder ikke har råd til de dyre konsulenter. 

Jeg tænker umiddelbart at det kommer til at ligge et sted mellem 300 og 500 kr. Dette tal må i også meget kommentere på, om det kan holde i virkeligheden. 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:02

Altså hvis prisen var god, og jeg følte at personen levere et ordenligt stykke arbejde kunne det måske godt lokke. 

Måske lidt et "sats" med hensyn til tmer, men du kunne vel også tilbyde pakker for de nystartede. 

Pakke 1:

- Vejledning omkring økonomi

- Gennemlæsning samt input til marketings plan

Pakke 2: 

- Overstående 2 punkter

- Hjælp til kunde søgning

- Vejledning i lancering

Var bare en løs tanke, men kunne forestille mig mange nye nogle gange står i en situation hvor de hellere vil købe en "billig" pakke, kontra kun time baseret.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Abrella Skrevet kl. 15:20

Tanken er god,

Synes du skulle teste det. Vil folk betale? Vil de ikke så gør det alligevel for feedback. Er der et market? Er mine konsulent ydelser de rigtige? Test Test Test. Se at kom ud og se folk i øjnene. Hvem ville du arbejde gratis for? Start der måske? 

Alt lykke til

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 15:46

niels-peter:

Jeg tænker umiddelbart at det kommer til at ligge et sted mellem 300 og 500 kr.

Er det din timeløn du snakker om eller hvad ?

Ravn

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:47

Hej Niels-peter

Super idé. Jeg har selv haft tanken omkring dette. Du er velkommen til at smide en pm til mig, hvis du er interesseret i et samarbejde.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 25. Mar 11
Fra  Studentkonsulent Skrevet kl. 15:55

Hej Ravn

Ja, det var timepris jeg refererede til. Jeg tænker at der kommer til at gå en del tid som er ufaktureret + diverse mindre omkostninger. Tænker du at det er passende for hvad man vil betale som nystartet virksomhed?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56

Rigtig fin idé.

Jeg har selv lige afsluttet min bachelor på HA. Min far manglede input til hans markedsføring, og en sølle investering på 15.000 endte med at skabe en øget omsætning på over 500.000 over 5 måneder, hvoraf 2 af månederne er uden for sæson.

De timer jeg lagde i det + de 15.000 i direkte investering har uden tvivl en stor ROI, så jeg er ikke i tvivl om, at det vil kunne betale sig for mange virksomheder, men kan du få dem til at betale for det? Du må ud at spørge :)

Gratis arbejde for at samle erfaringer og få et par referencer er heller ikke en dum idé.

- Hvis du vælter i arbejde og ikke kan overskue det hele selv, så må du jo sige til! ;)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 17:28

Niels-Peter

Hvorfor skulle man dog betale dig 300 - 500 kr pr. time, du har jo trods alt kun læst i 3 år og har ingen erhvervserfaring fra den virkelige verden. Teori er en ting, men praktisk erfaring er lige så vigtigt. 

Normalt vil man kunne få en studentermedhjælp på bachelor niveau fra Uni eller CBS til 120-150 kr. pr. time.  så glem alt om den timeløn du snakker om.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)