Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev mod markedsføringsloven?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har på min webshop et nyhedsbrev man kan tilmelde sig.
Jeg kunne godt tænke mig at tilføje en boks i min checkout, hvor man kan klikke af, at man gerne vil modtage nyhedsbreve fra webshoppen. Det kan jeg ikke finde ud af, eller jeg har hvert fald ikke fundet en løsning i nu. For jeg må vel ikke manuelt tilføje deres email til nyhedsbrevet, som jeg har fået oplyst gennem salget, det er vel mod markedsføringsloven?

Er der nogle af jer der har en smart løsning til hvordan jeg tilføjer denne boks til min checkout. Så folk selv kan bestemme om de vil modtage nyhedsbrevet?

Mvh Marc.

Ung iværksætter med store drømme

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 15:19

Hey Marc, du kan prøve at tage er kig på Jotform, det skulle kunne gøre det!

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Tilmeldt 1. Jul 11
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 16:17

Hej Jes :)

Tak for svar, men jeg kører allerede med mailchimp, hvilket jeg er mega glad for. Så har ikke lige planer om at skifte til at andet program :)

Tilmeldt 1. Jul 11
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 16:19

Undskyld Jes, jeg var vidst lige for hurtig på tasterne! Tager et kig på det og mange tak :)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:21

Marc C:

Hej Amino.

Jeg har på min webshop et nyhedsbrev man kan tilmelde sig.
Jeg kunne godt tænke mig at tilføje en boks i min checkout, hvor man kan klikke af, at man gerne vil modtage nyhedsbreve fra webshoppen. Det kan jeg ikke finde ud af, eller jeg har hvert fald ikke fundet en løsning i nu. For jeg må vel ikke manuelt tilføje deres email til nyhedsbrevet, som jeg har fået oplyst gennem salget, det er vel mod markedsføringsloven?

Er der nogle af jer der har en smart løsning til hvordan jeg tilføjer denne boks til min checkout. Så folk selv kan bestemme om de vil modtage nyhedsbrevet?

Mvh Marc.

Nej du må ikke manuelt tiløje folk til din mailliste når de ikke har tilmeldt sig, og du må faktisk heller ikke have en checkbox som automatisk er checked, da folk skal aktivt sige ja til nyhedsbreve.

Hvis det er til din wordpress shop, så kan du rimelig nemt tilføje det ved at redigere php filen for din checkout.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 17:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Det er ikke helt korrekt at man aktivt skal sige ja ved checkout.
Markedsføringsloven siger:
Hvis en erhvervsdrivende ved salg af varer eller tjenesteydelser har modtaget kundens e-mail-adresse er det dog tilladt, at anvende e-mailen til at markedsføre tilsvarende produkter eller tjenesteydelser. Hertil skal den erhvervsdrivende dog være opmærksom på, at kunden både let og gebyrfrit skal kunne framelde sig henvendelser fra den erhvervsdrivende. Det gælder både ved den oprindelige afgivelse af e-mail-adressen, samt ved senere markedsføring.

Bemærk at der står framelde sig - og andre tilsvarende produkter.
Man må altså gerne lave en checkbox der er checket ved afslutning af et salg.
Når jeg alligevel mener at Kim Vinborg har ret i at det er det mest korrekte at lave en checkbox som kunden selv skal checke, er det fordi det kan være vanskeligt at vurdere hvad "tilsvarende" produkter er. Eksempelvis må en tøjforhandler der sælger et par bukser til en kunde, ikke udsende e-mails med tilbud på sko.
Det kan desuden give en masse segmenterings bøvl, hvis man skal ind og vurdere hvad man må og ikke må sende til de enkelte kunder.
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:11

Jesper I. P:
Det er ikke helt korrekt at man aktivt skal sige ja ved checkout.
Markedsføringsloven siger:
Hvis en erhvervsdrivende ved salg af varer eller tjenesteydelser har modtaget kundens e-mail-adresse er det dog tilladt, at anvende e-mailen til at markedsføre tilsvarende produkter eller tjenesteydelser. Hertil skal den erhvervsdrivende dog være opmærksom på, at kunden både let og gebyrfrit skal kunne framelde sig henvendelser fra den erhvervsdrivende. Det gælder både ved den oprindelige afgivelse af e-mail-adressen, samt ved senere markedsføring.

Bemærk at der står framelde sig - og andre tilsvarende produkter.
Man må altså gerne lave en checkbox der er checket ved afslutning af et salg.
Når jeg alligevel mener at Kim Vinborg har ret i at det er det mest korrekte at lave en checkbox som kunden selv skal checke, er det fordi det kan være vanskeligt at vurdere hvad "tilsvarende" produkter er. Eksempelvis må en tøjforhandler der sælger et par bukser til en kunde, ikke udsende e-mails med tilbud på sko.
Det kan desuden give en masse segmenterings bøvl, hvis man skal ind og vurdere hvad man må og ikke må sende til de enkelte kunder.

Mente bestemt at man ikke måtte have den checked. Noget som er ændret indenfor de sidste par år eller?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 18:24
Nej det har ikke ændret sig for nyligt. Bemærk at ved sign up til almindeligt nyhedsbrev uden at man køber noget, må boxen stadig ikke være checked.
Tilmeldt 1. Jul 11
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 20:08

Tusind tak for fyldestgørende svar, virkelig lækkert at i gider svare. Mange tak :-)!

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 08:57

Godt og se at der er en mere der tager e-mail marketing seriøst.
 Husk dog at gøre noget ud af dine nyhedsbreve… gør dem interessante for læseren, og undgå for meget ”reklame-bullshit” så er jeg sikker på, at din omsætning nok skal blive glad for dine mails Wink

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)