Hej Amino. Jeg har på min webshop et nyhedsbrev man kan tilmelde sig. Mvh Marc. |
Hey Marc, du kan prøve at tage er kig på Jotform, det skulle kunne gøre det!
Hej Amino. Jeg har på min webshop et nyhedsbrev man kan tilmelde sig. Mvh Marc. |
Ung iværksætter med store drømme
Hey Marc, du kan prøve at tage er kig på Jotform, det skulle kunne gøre det! |
Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk
Hej Jes :) |
Undskyld Jes, jeg var vidst lige for hurtig på tasterne! Tager et kig på det og mange tak :) |
Nej du må ikke manuelt tiløje folk til din mailliste når de ikke har tilmeldt sig, og du må faktisk heller ikke have en checkbox som automatisk er checked, da folk skal aktivt sige ja til nyhedsbreve. Hvis det er til din wordpress shop, så kan du rimelig nemt tilføje det ved at redigere php filen for din checkout. |
Markedsføringsloven siger: Hvis en erhvervsdrivende ved salg af varer eller tjenesteydelser har modtaget kundens e-mail-adresse er det dog tilladt, at anvende e-mailen til at markedsføre tilsvarende produkter eller tjenesteydelser. Hertil skal den erhvervsdrivende dog være opmærksom på, at kunden både let og gebyrfrit skal kunne framelde sig henvendelser fra den erhvervsdrivende. Det gælder både ved den oprindelige afgivelse af e-mail-adressen, samt ved senere markedsføring. Bemærk at der står framelde sig - og andre tilsvarende produkter. Man må altså gerne lave en checkbox der er checket ved afslutning af et salg. Når jeg alligevel mener at Kim Vinborg har ret i at det er det mest korrekte at lave en checkbox som kunden selv skal checke, er det fordi det kan være vanskeligt at vurdere hvad "tilsvarende" produkter er. Eksempelvis må en tøjforhandler der sælger et par bukser til en kunde, ikke udsende e-mails med tilbud på sko. Det kan desuden give en masse segmenterings bøvl, hvis man skal ind og vurdere hvad man må og ikke må sende til de enkelte kunder. |
Mente bestemt at man ikke måtte have den checked. Noget som er ændret indenfor de sidste par år eller? |
|
Tusind tak for fyldestgørende svar, virkelig lækkert at i gider svare. Mange tak :-)! |
Godt og se at der er en mere der tager e-mail marketing seriøst. |