Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slik - ulovligt?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Men må man så heller ikke videresælge slankeprodukter fra en anden forhandler, man aldrig selv har på lager?

Altså jeg køber det hos leverandør og får det sendt direkte fra kunden til leverandøren.

Eller skal man have det hjem selv og sende det videre fra eget lager med eget logo osv?

For så kunne trådstarter jo bare købe engros i DK og sælge videre.

Mvh Jens Andersen.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Herning
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Fra  aktie-handler Skrevet kl. 18:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er eks moms så kommer du faktisk op på 42,5 :D

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:44

Jens Andersen:
Men må man så heller ikke videresælge slankeprodukter fra en anden forhandler, man aldrig selv har på lager?

Altså jeg køber det hos leverandør og får det sendt direkte fra kunden til leverandøren.

Jo, det er hvad vi kalder dropshipping - det er ok, for der har du jo ikke selv "fingrene" i varerne.

Der behøver du så heller ikke alle fødevareregistreringerne vedr. lager, osv.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:23

Jesper Laugesen:

Jo, det er hvad vi kalder dropshipping - det er ok, for der har du jo ikke selv "fingrene" i varerne.

Der behøver du så heller ikke alle fødevareregistreringerne vedr. lager, osv.

Hej Jesper

Hvad gør man så i forhold til fødevarerstyrelsen. Man skal jo linke til findsmiley.dk.

Hvis man nu lavede en dropshipping aftale med dig. Så skal jeg linke til din smiley. Og måske vil jeg være dyre end dig så vil kunderne købe hos dig. Hvis de ser det.

Og hvis jeg er billigere så bliver du måske sur.

Jeg har kun set nogle som har lavet dropshipping med Lægemidler. Men jeg har heller ikke set så meget på slik.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:26

Indkøb i Tyskland er kun til privat forbrug. Og mener faktisk også du ikke engang må købe øl ind til din store 20 års fødselsdag.

Udover alt dette det er også noget med moms, import moms osv. Selv om du giver det væk, vil det nok bleve betegnet som en del af varen.

Der er stor forskel på om du sælger slik som er færdig pakket i poser i forhold til de registreringer du skal have. Vil tro du kan nøjes med næringsprøven, dvs. optagelse i næringsdatabasen. Der tror jeg ikke der er smiley ordning osv.

Hvis det er "sukkerafgiften" i hentyder til med de 24,-/Kg så er det kun når man tilvirker et produkt med sukker at man skal betale afgiften.

Hvis du ikke skal importere andet, så tror jeg det er nemmere og billigere at købe i DK. God fornøjelse

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:14

Jan:

Der er stor forskel på om du sælger slik som er færdig pakket i poser i forhold til de registreringer du skal have. Vil tro du kan nøjes med næringsprøven, dvs. optagelse i næringsdatabasen. Der tror jeg ikke der er smiley ordning osv.

Hvis det er "sukkerafgiften" i hentyder til med de 24,-/Kg så er det kun når man tilvirker et produkt med sukker at man skal betale afgiften.

Hvis du er forhandler/importerer, og opbevarer/sender varer ud - så skal du også med i smileyordningen.

Hvis du dropshipper, behøver du ikke henvise til smiley, da du ikke håndterer varerne eller har lager. Dog skal du kunne henvise til din dropshipper, som så skal have tingene i orden.

De DKK 24,61 i afgift, har ikke noget at gøre med om du tilvirker at gøre - det gælder for alt slikket du importerer.

Tilmeldt 16. Jul 11
Skrevet kl. 08:02

ok. Men er det "sukkerafgift" eller er det en generelt regl for import af alle varer ? og hvis det kun er for "usunde" varer hvordan beregner man så et kilo da det er forskelligt hvor usunde de er ?

Tilmeldt 16. Jul 11
Skrevet kl. 08:08

Er det med skiley ordning ikke kun hvis det er lettere fordærvede varer som ikke er pakket ind som slikposer er ? f.eks en automat hvor man kan trække slikposer har da ikke en kontrol rapport ? (og den skal mig bekendt være synlig på salgsstedet. 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:26

Jan:

Er det med skiley ordning ikke kun hvis det er lettere fordærvede varer som ikke er pakket ind som slikposer er ? f.eks en automat hvor man kan trække slikposer har da ikke en kontrol rapport ? (og den skal mig bekendt være synlig på salgsstedet. 

Hermed reglerne for automater

Automater i en fødevarevirksomhed skal enten registreres som en del af virksomheden eller som en del af automatvirksomheden.
Hvis en automatvirksomhed opstiller selv­betjeningsautomater på steder, som ikke er fødevarevirksomheder, fx opholdsrum på banegårde, byggemarkeder, hospitaler eller almindelige arbejdspladser, skal automaterne være omfattet af automatvirksomhedens registrering.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)