Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slik - ulovligt?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 64
Fra  Tjen Gavekort Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er,

Tænkte på, om det egenligt er ulovligt hvis jeg bestiller en masse slik til den søde tand hjem, og så giver det til mine "brugere" på mit website/laver et mega billigt tilbud til dem?

Tænker mest fra udlandet.... Dvs. de lande indenfor EU :-)

Mvh.

Vil du tjene et gavekort gratis? Besøg www.tjengavekort.dk !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19

der er en række regler fra fødevarestyrelsen + punktafgifter man skal være registreret for og andet - så ja uden alt det på plads  - er det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Mar 12
Fra  Tjen Gavekort Skrevet kl. 21:25

Cookie - John Hannover:

der er en række regler fra fødevarestyrelsen + punktafgifter man skal være registreret for

Men hvis jeg nu fx. bare køber 100 mini haribo poser hjem fra Tyskland og sælger til indkøbspris/giver dem væk, er det så også ulovligt?
-Hvis jeg kører til Tyskland i bil og køber det og giver væk/sælger til indkøbspris, så er det vel ikke ulovligt? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

jo du må ikke importere slik uden registrering og punktafgift osv - ikke bruge det i din forretning overhovedet uden de ting er på plads - der er masser af tråde at finde om det herinde. Du må gufle det selv - men tages du i andet- koster det

vh

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 21:31

Mener ikke man må videresælge noget man køber i tyskland, med mindre man har en import tilladelse. Jeg bor ved grænsen og mener det kun er til eget forbrug det man henter. Dog er jeg lidt itvivl om det kun er dåser og tobak

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:34

Claus Hansen:
Mener ikke man må videresælge noget man køber i tyskland, med mindre man har en import tilladelse

Mig bekendt skal man alene importørregistreres, hvis man importerer fra lande udenfor EU.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 21:38

Flemming:
Mig bekendt skal man alene importørregistreres, hvis man importerer fra lande udenfor EU.

Jeg kender ikke så meget til det. Jeg ved hellere ikke om det kun at import at dåse uden pant, som man ikke må videre sælge, hvilket jeg faktisk tror det er efter lidt eftertanke, og derfor er mit svar nok også lidt ubrugelig i denne sammenhæng. 

Jeg beklager.

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Mar 12
Fra  Tjen Gavekort Skrevet kl. 21:43

Flemming:

Snakker heller ik indenfor EU nu :-)

-Har droppet det med slik fra udlandet, men undrer mig over om det koster mig noget at skulle kunne sælge slik på mit website.. Altså koster det penge, at have en tilladelse til det?

Og kan jeg overhovedet få en tilladelse, når min side ikke er et "firma", men bare en hobby + når jeg kun er 16 år :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 22:02

Det du henter i Tyskland, er kun til eget forbrug, d.v.s. dig selv og nærmeste familie. Du må ikke videresælge det.

Men om du evt. må købe slik her i Danmark og forære det væk, tror jeg ikke der er noget i vejen for.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)