Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er angiveligt en skræmmende chef.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Idag overhørte jeg en samtale over kaffen at "mange" af mine folk er bange for mig som chef.
Man kan sige - det ramte mig. (Rygtet vil dog vide at hvis man er hos mig i mere end et år, så "Er jeg egentlig en super flink fyr")

Jeg er en ung chef (under 30) med 45 ansatte, og prøver qua dét at være meget proffesionel i min ageeren med mine folk, som i mange tilfælde er dobbelt af min alder.

Det skal siges, at jeg nok er ekstremt introvert, men forsøger efter bedste evne at chit-chatte med folk, som ikke er arbejdsrelateret. - Og siger altid godmorgen og kigger folk i øjnene når jeg ser dem.

- Mit mål er nu, at nye folk ikke skal krybe langs panelet når jeg træder ind i et lokale.

Er der andre introverte chefer der har overvundet denne her "dårlige førstehåndsindtryk". med nogle enkle fif?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:11
har du gjort dig nogle tanker om hvorfor?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47189
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Du virker jo helt bevidst om det du skal og det får du så givet også succes med. Det er jo ikke spor let - for du skal heller ikke over i den anden grøft, hvor du kan tabe respekt.

Et par konkret råd:

Vær retfærdig så alle oplever dig fair og ens over for alle

Vær venligt, men ikke en personlig ven - f.eks. gå gerne med ud til julefrokost osv - men træk dig når branderterne kommer, og gå ikke ud personligt med nogle få af de ansatte som venner - behandel alle proff lige

Godt som du skriver - sig goddag til alle - gerne helt hen til dem, når du under dagen møder dem første gang som du allerede beskriver om morgenen - eller hvis det sker op ad dagen.

Sørg for en klar personale politik - går man ud og ryger i tide og utide, har man facebook kørende fast på skærmen - hvordan flexer I hvis nogen skal kunne møde ind senere eller gå tidligere, men samlet mindst nå fuld tid - hvad forventes af til rådighed af mellemledere uden for alm. arbejdstid

Tag del i så meget forskelligt arbejde de laver så du har en rimelig viden om hvad de slås med, og i stedet for for meget chit chat - så tal med dem om det de konkret sidder med - chit chat kan du holde til kantinen helt generelt (uden det skal helt væk, men hold det lidt væk i arbejdssitutationerne)

Tag problemer i opløbet - mærker du noget, så tal med folk og hold dine MUS samtaler efter reglerne så du får bedst muligt feedback person til person - vær konsekvent så folk ved, hvis der er noget du ikke er tilfreds med - og tilfreds med. Det værste er at gå og være usikker på hvor man står.

Gå forrest med arbejdsindsatsen og vær sikker på, at du er bedst til det du helt konkret skal lave. Hold fællesmøder ind imellem hvor du med lidt humor og lidt pep-talk fortæller hvordan det går og hvordan virksomheden ønsker det skal gå videre - Når du taler om JEG vil ha - så kan du som øverste chef roligt sige VIRKSOMHEDEN ønsker - og det samme man alle mellemledere - det er ikke JEG ønsker, det er altid det som er besluttet i virksomheden, som ønskes.

med 45 ansatte skal du - alt andet lig - hvis ikke vi taler en slags samlebånd, ha flere blandt dem som mellemledere som du skal ha endnu mere fortroligt forhold til end til de alm. ansatte og som kan være med i personale ledelsen

Hvis nogen ryger i rigtigt alvorlige personlige problemer - mister en mor - en skildsmisse - så vær opmærksom og støt op. Sådanne situationer kræver altid helt speciel behandling

Er der nogen der konsekvent ikke lever op til forventninger, vær ærlig - giv advarsler efter reglerne, skriftligt, og så sig op og kom videre

Og så er alle vel lidt bange for chefen som har magt til at fyre - så det er ikke i sig selv så specielt, og det helt modsatte ville bestemt heller ikke være at foretrække, så det er nok mere en balance du skal finde, og den er jeg sikker på du nok skal finde når du er opmærksom på det.

Det var meget sporadisk må jeg erkende - men håber lidt kan bruges

vh

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 19:27

Jeg går udfra min "indelukkethed" misforstås, og er svær at læse.

Det er flyvsk - I know.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 13:41

En ting er at du er introvert, men er det nu også derfor dine folk er bange for dig?   Du bør nok overveje om der kunne være andre grunde til at de er bange for dig. 

Ravn 

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 19:29

Tak for svar.

Man kan altid overanalysere sig selv, for mig ligger den her til højrefoden- og det er som sådan også blevet bekræftet af folk omkring mig.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 22:04
Spørg dem. Bed dine medarbejdere evaluere dig som leder, evt. et anonymt skema eller gennem en tillidsmand.

En lille ting som at huske navne, hilse på samtlige med hånd, når du/de kommer, interessere dig oprigtigt for dine medarbejderes faglige og personlige problemer i det omfang, de inkluderer dig og spørg til dem efterfølgende.

Det er ikke nemt at lede folk, der er meget ældre end en selv. Vis dem tillid først og fremmest :)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:11

Er du "bare" chef, eller er du ejer af virksomheden?

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

e1smiley:
Er der andre introverte chefer der har overvundet denne her "dårlige førstehåndsindtryk". med nogle enkle fif?

Jep.... da jeg var en knægt på din alder, (det er godt nok mange år siden :-), jeg var meget fokuseret og havde ikke rigtig "tid" til alt det small talk pladder i arbejdstiden. Og fandt ud af, selv om jeg syntes jeg var en OK fyr,  og folk var vist ikke særligt bange for mig, tror jeg da ikke, men jeg glip af en masse vigtig info på den konto.
Jeg fik det råd af virksomhedens ejer at være mere dum, og spørge medarbejderne til råds om dette og hint i ny og næ (og somme tider "på skrømt"). Det fik blødt "stemmingen op" lynhurtigt, når bossen kan være dum i hovedet og ikke er bange for at vise det,
så er han/hun da alligevel et menneske man ikke behøver ikke at være bange for. Og som sidegevinst giver det et mere behageligt og mere effektivt arbejdsklima.
Så prøv du bare at tage "jeg er en tosse" hatten på i ny og næ og lade parraderne falde lidt, det kunne jo tænkes det virkede.Big Smile

Pøj pøj. 

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 21:45

Det er min virksomhed? Hvad det så har med sagen at gøre?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)