Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er angiveligt en skræmmende chef.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - Jeg vil prøve et være lidt "tosset" :)

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 21:57

Prøv det..... for nogen af os føles helt naturligt, når først vi har prøvet.Big Smile 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:36

e1smiley:

Det er min virksomhed? Hvad det så har med sagen at gøre?

Hvis du "bare" var chef for en flok ansatte, kunne reaktionerne skyldes frygt for at du ville sladre til "toppen".

Det er så ikke der problemet ligger.

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej E1smiley.

Lidt fra den virklige verden af og dagens danmark.

Jeg var ansat hos et stort dansk firma med globale vokseværk med 22000 ansatte over hele verdenen. 

Den nye  daglige leder i vores afdeling var en TYRAN! Og på grænsen til psykopat," Han kom fra en anden afdeling af firmaet " de mellem leder som han havde under sig, var med til at gør livet surt for mange dygtige medarbejder, på hans ordre,rørte  intet sig uden hans viden og accept selv wc og rygepauser kunne han finde på at blande sig i.Han havde en truende adfærd og måden han snakkede til folk på var meget barsk, han sagde aldrig godmorgen til en og han kunne bage nag af en i flere uger i træk 

Det endte med at en del medarbejder klagede over ham til HR afdelingen, man skulle tro at nu var der kommet lidt fornuft i ham, nej det gjorte der ikke og han begyndte småt at fyr folk som han mistænkte for at have henvendt sig til HR afdelingen.En stor del af medarbejderne begyndte at ligge sig syg på grund af psykiske arbejdspres og den dårlige atmosfære på jobbet. Mange dygtige med arbejder der havde god erfaringer og års erfaring begyndte at sige op,jeg var en af dem blandt andet der sagde op for 2 år siden, var ansat i 11 år. Nu ansætter de folk som ikke har den rette erfaring og kompetance.

Firmaet har mistet mange gode kunder som har lagt til sammen over 120 mil kr i kassen om året alt dette skyldes at man bruger folk der ikke har den rette kompetance, og lederen undskylder over for ledelsen med at han ikke kan få de rette folk til at opfylde opgaverne, selv om der er krise over alt så kan han ikke finde folk der har den erfaring som han søger.

Mit råd til dig, lære at lytte til dine folk giv masser af ROS, ros er vejen til dadlerne, også til enkelte personer, prøv at forstå deres problemer gør en indsats på at løse de problemer der opstår,istedet for at sige ja, og bare glem det. Vend altid tilbage med feedback på det enkelte problem, sørger for at ikke favoriser folk, hvis du gør det så opstår der splid mellem dine ansatte.Lære dem at kende som mennesker og ikke som ansatte der kan erstattes. Sæt pris på den enkelte medarbejder selv om han/hun har et handicap eller mangler.Sørger for at de kan få lov til at udvikle sig inde for deres fag, send dem på kurser, det viser at du sætter pris på dem,og de vil giver sig 110% på jobbet, uden du har bedt om det. Ladvære med at på dutte folk en kasket de ikke kan bære, og til sidst være åben og æreliget.

Mvh Mimusa

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 300
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 11:22
e1smiley:

Er der andre introverte chefer der har overvundet denne her "dårlige førstehåndsindtryk". med nogle enkle fif?

Jeg har selv startet flere virksomheder, der er vokset hastigt - også til den størrelse, du nævner her. Og mit budskab til dig er, at det ikke er noget, der kan overvindes med nogle enkle fif. Det handler om virksomhedens kultur, dine evner som leder m.m. Det handler om at arbejde med sine kreative, innovative og empatiske evner som chef - noget der i princippet er en livslang læring, hvis man gerne vil blive en bedre iværksætter og leder. Og at du er introvert har intet at gøre med den problemstilling, du beskriver, som jeg ser det.

Jeg vil gerne tage en dialog med dig omkring, hvordan du kan udvikle dig. Du kan læse mere om mig på http://www.listenlouder.dk og sende mig en besked, hvis du kunne se en værdi i min sparring.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)