Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fravalg af revision?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et spørgsmål, til jer andre Amino´er, som drifter et selskab som APS:

Jeg er igang med stiftelsen heraf, og står overfor valget, om jeg skal fravælge revision. Som jeg ser grænserne, som er listet op her:

http://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg_af_revision

er jeg under disse. Jeg forventer en årlig omsætning på ca. 500.000,-  og min balancesum overstiger ikke 4 mio.

Så spørgsmålet er helt enkelt: Hvad vil I råde mig til?? (Jeg har været i dialog med flere forskellige revisorer, som er kommet med tilbud fra kr 15.000 til 20.000 for denne revision. Her er det aftalt at jeg selv laver alt bogføring selv) - er det, det værd at få lavet revision??

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:51

Det lyder ikke umiddelbart urimeligt dyrt for egentlig revision.

Om det er nødvendigt med egentlig revision beror på konkrete omstændigheder. Har du behov for lån i banken? Yder dine leverandører store kreditter? Har du nogle medejere af selskabet?

Normalt kan man med fordel starte ud uden revision og efterhånden som kompleksiteten og seriøsiteten i selskabet vokser få review og revision af regnskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51

jeg vil råde dig til at fravælge revision ved stiftelse. Du kan altid lade dit regnskab revidere, men du tvinges ikke til en dyr revision og du kan også bruge revisor til review eller bare gennemgang eller opstilling - helt som du vil, så mit råd er klart, fravælg ved stiftelse

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil nok mene, at et honorar for revision som beskrevet af trådstarter er lidt i overkanten (Det kan også være, at jeg skal justere mine priser).

Enig i, at fravalg af revision i forbindelse med stiftelsen kan anbefales, idet revision altid kan tilvælges. Et senere fravalg af revision kan kun ske på selskabets ordinære generalforsamling og således kun gældende fremadrettet for de kommende regnskabsår.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)