Hej alle Jeg har et spørgsmål, til jer andre Amino´er, som drifter et selskab som APS: Jeg er igang med stiftelsen heraf, og står overfor valget, om jeg skal fravælge revision. Som jeg ser grænserne, som er listet op her: http://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg_af_revision er jeg under disse. Jeg forventer en årlig omsætning på ca. 500.000,- og min balancesum overstiger ikke 4 mio. Så spørgsmålet er helt enkelt: Hvad vil I råde mig til?? (Jeg har været i dialog med flere forskellige revisorer, som er kommet med tilbud fra kr 15.000 til 20.000 for denne revision. Her er det aftalt at jeg selv laver alt bogføring selv) - er det, det værd at få lavet revision?? |
Det lyder ikke umiddelbart urimeligt dyrt for egentlig revision.
Om det er nødvendigt med egentlig revision beror på konkrete omstændigheder. Har du behov for lån i banken? Yder dine leverandører store kreditter? Har du nogle medejere af selskabet?
Normalt kan man med fordel starte ud uden revision og efterhånden som kompleksiteten og seriøsiteten i selskabet vokser få review og revision af regnskabet.