Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af APS+holding

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg skal have registreret min virksomhed, og har kigget på bla. NEMreg.dk. De anbefaler at jeg indbetaler indskudskapitalen til en klientkonto, hvilket jeg på ingen måde føler mig sikker i. (man passer på sine 80k, når det er hårdt optjente penge!)

Deres alternativ er at min bank fremsender dokumentation for at pengene står på virksomhedens konto. Dette kan dog ikke lade sig gøre, da min bank ikke vil oprette erhvervskontoen for firmaet før CVR-nummert er på plads.

Nogen der har erfaringer, som de vil dele ud af?

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan være ganske tryg ved Nemreg.dk.

Dem brugte jeg selv i forbindelse med stiftelsen af mit selskab samt ændringer i et allerede eksisterende selskab.

Klientkontoen er hos Danske Bank og det er ikke penge, Nemreg.dk går ind og har adgang til - deraf betegnelsen klientkonto.

Held og lykke med selskabet. :-)

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:
Klientkontoen er hos Danske Bank og det er ikke penge, Nemreg.dk går ind og har adgang til - deraf betegnelsen klientkonto.

Som jeg forstår, skal jeg overføre de 80k til NEMreg´s klientkonto - det er denne overførelse jeg er noget utryg ved. Det er måske forkert antaget?

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

kender ikke nemreg som sådan, men bruger de beskrivelsen klient konto korrekt - som revisorer og advokater - så er det noget af det der straffes hårdt - meget hårdt - hvis man fidler med klientkonto midler

Du kan kun bekræfte kapitalen via en klientkonto eller hvis banken vil, og den vil ofte ikke rode med opsætningen og den helt specielle digitale signatur form de skal bruge

Er det en officiel godkendt revisor eller advokat virksomhed med en klient konto, har du intet at frygte - du skal via en klient konto og NEmReg ser OK ud som medlem af advokat samfundet, så hvis ikke deres hjemmeside lyver har du intet at frygte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

StenKrog:
Som jeg forstår, skal jeg overføre de 80k til NEMreg´s klientkonto - det er denne overførelse jeg er noget utryg ved. Det er måske forkert antaget?

Det er korrekt.

På den måde kan Nemreg.dk bevise overfor SKAT, at du har de nødvendige 80 tkr. til at starte dit ApS.

Du har intet at være utryg overfor i den forbindelse. Det er helt normal procedure. :-)

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

For at være sikker på, at alt oprettes korrekt, og at intet glemmes - så vil jeg også opfordre dig til, at bruge revisor eller advokat.
Jeg har tidligere brugt ditselskab.dk
http://www.ditselskab.dk/bestilling/?selskab=1

Held og lykke med firmaet.

Hilsen
Lars

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg står bag platformen www.ditselskab.dk - og jeg kan sagtens sætte mig ind i din bekymring. Den møder jeg hos mange, der skal starte selskab. Der er intet, der forhindrer et brådent kar i at hæve midlerne på klientkontoen. Der er ingen garantier af nogen art. Alt drejer sig om tillid. Når folk rejser problemstillingen for mig, så plejer jeg at oplyse denne skræmmende oplysning for dem.

Hvad skal så skabe tillid. I min verden skabes tillid af det faktum at du kan finde noget baggrund på en person eller en platform. Flere i denne tråd udtaler sig positivt om Nemreg og en enkelt udtaler sig om mig. Og jeg tror hverken du har noget at frygte fra Nemreg eller fra mig.

For så vidt angår mig selv plejer jeg at oplyse bekymrede, at hvis jeg var en værre en, så ville du nok ikke kunne finde så mange oplysninger om mig på nettet som du kan. Dette bør altså tale for, at jeg må være et ærligt menneske, hvilket også er tilfældet.

Hvis folk så alligevel ikke vil overføre de 80.000, så er proceduren denne: som din bank faktisk kan opfylde, for det kræver ikke en konto til det kommende selskab:

Banken etablerer en konto i dit navn c/o selskabet. På denne konto placeres 80.000. Kvitteringen sendes til mig. Herefter kan jeg tiltræde, at der er 80.000 til rådighed, hvorefter selskabet stiftes. CVR leveres til banken, hvorefter midlerne overføres til en ny konto i selskabets bank. Så enkelt kan det også gøres.

Når vi så opererer med overførslen af de 80.000, så er det fordi det er administrativt lettere. Vi fakturerer jo selskabet og modregner derfor i de 80.000. Hele proceduren er nemmere, og derfor kan det gøres billigt. Jeg plejer at oplyse, at prisen for den beskrevne metode er ca. 900 + moms dyrere end standardmetoden fordi det kræver ½ time mere arbejde.

Held og lykke med dit selskab. Overvej lige et holdingselskab med det samme, da du kan anvende den samme kapital 2 gange. Du kan læse mere her. Denne metode kræver depot på advokatens klientkonto.

http://www.ditselskab.dk/mere-info/holdingselskab

Jeg kan såmænd godt forstå

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

min sidste sætning skulle vist være slettet :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Fra  NEMADVOKAT Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej StenKrog 

Hermed lige et indspark fra os hos NEMADVOKAT der driver NEMREG.DK.

Din tvivl er sund og meget normal, idet det på ingen måde er hverdagskost at sende så mange tusinde kroner til et firma man har fundet på nettet. Jeg kan dog forsikre dig om, at er tale om en helt almindelig praksis, anvendt af alle parktiserende advokater offline som online. Du kan læse mere om brugen af klientkonto på http://www.nemreg.dk/nemviden/advokatens-klientkonto/

Du er også mere end velkommen til at ringe og booke et fysisk møde - hvilket kan afholdes ganske uforpligtende for dig. Er du lokaliseret lagt fra københavn eller er tiden knap, kan vi også tilbyde et videomøde med bestilling fra http://www.nemadvokat.dk/nemvideochat/. 

Bottom line: Du skal i hvert fald ikke være i tvivl omkring brugen af klientkonto ;) 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Frederik, og som jeg skriver på mit link: http://www.ditselskab.dk/om-advokat-jacob-tojner

"Når du deponerer på en advokats klientkonto er dit depot omfattet af advokatens LOVPLIGTIGE ansvarsforsikring. Det er din sikkerhed i forbindelse med deponering – kun hos advokater!"

Der findes jo en række andre aktører end Nemreg og mig, og flere af dem er ikke advokater. I den anledning er det interessant om de 1) har ansvarsforsikring og 2) at de IKKE er omfattet af de etiske retningslinjer og disciplinære regler som vi er omfattet af.

Du kan sige, at det er netop det, der gør sig gældende for advokater og RIGTIGE revisorer. Når jeg skriver RIGTIGE er det fordi, betegnelsen revisor IKKE er en beskyttet titel..

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)