Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen virksomhed som fotomodel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer!

Jeg arbejder som model for et modelbureau. Jeg bliver betalt af mit modelbureau for mine jobs.
Jeg vil dog høre om det er muligt at oprette enkeltmandsvirksomhed i denne branche der matcher told & skats branchekode samt om erhvervet i dette henseende er momsfritaget? 

Med henblik på at køre min løn fra modelbureauet ind i firmaet og udelukkende bruge disse honorarer som opsparing og altså IKKE til privatforbrug, for senere at investere disse penge. Kan man det og kan jeg opnå visse fradrag via. sådan en løsning?

De bedste hilsner

Oliver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16

du må undersøge det med momsfritagelse, men jeg tror det ikke
Du er kun selv model og om det vil blive set som seriøs virksomhed eller om skat vil se dig som en der skulle ha honorar og b-beskattes kan jeg ikke sige sikkert, men jeg tror ikke det blot at være lønnet som model ville berettige til andet end honorar

Du ville skulle drive det som VSO som er noget kompliceret og dyrt hvis du vil opspare overskud, ellers er skat samme
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:31

Mange tak for svar Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:23

Problemet er at du skal have "egen risiko" for at blive betragtet som selvstændig erhvervsdrivende, hvis du sørger for at have forskellige kunder så burde det ikke være noget problem, jeg ville f.eks. i dit sted lave min egen hjemmeside og begynde at sælge forskellige services selv ... det kunne f.eks. være indtaling af telefonsvarer beskeder, eller lign. som ikke konkurrere med det modelbureau du arbejder igennem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35

som du jo så også skal kunne påvise du driver seriøst nok til momsfradrag osv - det rækker ikke bare at ha hjemmesiden - du skal genere noget indtægt fra den som begrunder brug af moms og fradrag for alle mulige ting. Ellers kunne alle lønmodtagere trække mange ting fra ved at betale for en simpel hjemmeside, så du skal seriøst lave en lille forretning ud af det - så er den jo god nok

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)