Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfritaget eller ej

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej ...
Har snakket med en del der siger jeg er momsfritaget som massør - er det rigtigt?
Jeg underviser også i svømning og her ved jeg at man er momsfritaget.
Hilsen gitte
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:16
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:23
Hej Gitte. Det er du kun hvis din udd har over 600 lektioner. Du skal som massør være lønsumafgiftreg. da du sælger ydelser. Jeg er selv massør :-)
Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 06:51
Hej

Du skal være opmærksom på at SKAT har stillet nye krav- og generelt skærpet kravene til uddannelse mv. - vedrørende momsfritagelse på massagebehandling.

Det er kun behandling af personer med henblik på at forebygge, diagnosticere, behandle og så vidt muligt helbrede sygdomme, eller sundhedsmæssige uregelmæssigheder, som kan blive omfattet afomsfritagelse.
Forebyggelse skal også rette sig mod sygdomme eller sundhedsmæssige uregelmæssigheder.

Dokumentation

SKAT forlanger dokumentation for momsfritaget behandling. Det kan være i form af klientkort og journal, hvoraf diagnose og behandlingstiltag fremgår.

Læs evt. mere her vedr. SKAT's styresignal fra 2012 https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2040163

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:57

Hvilken lovgivning mener du giver SKAT adgang til patientjournaler uden patientens fuldmagt?

I praksis lægges der vægt på at uddannelseskriteriet er opfyldt og at dette kan dokumenteres. Det er også kun det som styresignalet fra 2012 omhandler.

Tilmeldt 12. Nov 11
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 10:42
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15

Henrik From:

Jeg kender godt indholdet af det ovennævnte link og spørger igen hvad lovgrundlag giver SKAT adgang til patientdata?? SKAT har også fejlagtigt opfattelsen at de uden videre kan indhente oplysninger om vores mobilbrug mv.

En "tilfældig" vejledning fra SKAT har ingen værdi, hvis den ikke bygger på et lovgrundlag. Uagtet tavshedspligt mv. skal der være et lovgrundlag for at SKAT skal have lov at snage rundt i folks helbredsoplysninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

Ja der står jo faktisk i signalet:

Dokumentationen kan være fakturaer, klientkort, journaler eller lignende, hvoraf det fremgår, hvem der er blevet behandlet, hvilken sygdom det drejer sig om, og hvilken behandling der er iværksat. Dokumentationskravet gælder for både autoriserede sundhedspersoner og alternative behandlere. Alternative behandlere skal registreres i Datatilsynet. SKATs medarbejdere har tavshedspligt.

Det kunne man godt tro ville skabe en del debat, tavshedspligt eller ikke - jeg tror nu mange behandlere ville nægte at udlevere journaler (selv om massage i sig selv næppe er så hulens pinligt fortroligt)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 11
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 11:50

Til HK:

Nok lidt overdrevet skrevet vedr. journaler. SKAT har ikke efter min viden adgang uden patientens samtykke. Men SKAT kan vel spørge til om der føres journaler mv. og det kan vel være med i en samlet vurderingen af om behandlingskravet er opfyldt. Men SKAT kan ikke forlange adgang til dem uden samtykke.  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)