Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At overgå til andet økonomisystem

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fra starten hygget sig med E-conomic, men det begynder at irriterer mig, at der ikke er mulighed for at skrive noter på kunderne osv. Det var fint i starten, hvor vi ikke havde så mange og vi bare kunne overleverer oplysninger til hinanden, men nu begynder det at blive bøvlet.

Jeg har brug for at kunne skrive noter, uploade servicekontrakter og den slags på kunderne. Jeg er derfor begyndt at kigge mig om efter et nyt system. Jeg var egentligt ret sikker på at C5 online var vejen frem, men synes ikke jeg kan finde ret mange positive kommentarer om det, Der er noget med at man hverken kan printe til excel eller PDF uden at det koster en ekstra bondegård.

Jeg har også svært ved at gennemskue, hvad det egentligt kommer til at koste, fordi at alting koster ekstra.

Er der nogle erfaringer derude, også gerne med andre systemer, der må meget gerne være mulighed for tilkøb af projektadministration og timeregistrering.

Natasha

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasha

Der er også mange af mine kunder der efterspørger dette med at kunne notere ting på kunderne - selv i meget simpel form. Men desværre er mangler den mulighed.

Til gengæld findes der en del CRM systemer som arbejder glimrende sammen med e-conomic. Se http://www.e-conomic.dk/apps

Og denne liste vokser hele tiden, for e-conomic er et meget åbent system, som det er nemt at integrere med. Også til tidsregistrering / projektstyring.

Mvh

Niels

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasha

Hvis du søger et ordre, timeregistrering og projekt styringssytem, så vil jeg gerne anbefale et mindre firma der hedder Revol8, de er eksperter i disse ting, og kan måske hjælpe dig.

I vores firma Topvirk laver vi bl.a. bogføring og adm. for mindre til mellemstore virksomheder. Vi arbejder bl.a. med Winkas, som er et godt regnskabs/adm. program, uden det koster en formue.

Håber det hjalp lidt

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Måske er det lettest at kigge på de der integrationsmuligheder.

MVH

Natasha

Fra Fredericia
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Sell IT Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør klart overveje nogle af de systemer, som er integreret med e-Conomic, når det i forvejen er Jeres udgangspunkt.

Som skrevet andetsteds, skal I nok også lige have afklaret om det er projektstyring eller CRM, I har brug for. CRM er styring af kunderealtioner (både eksisterende og potentielle).

Har du brug for lidt sparring omkring dette, så er du velkommen til at kontakte mig.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

E-conomic har egentligt et ganske udemærket projektmodul, men som resten af systemet er der bare hele tiden småting der irriterer mig. Vi har rigtig meget brug for at kunne registrerer hvor mange timer han bruger på hver sag, problemet er jo bare, at det kører med lønnen i bogføringen, og det er jo ikke sådan vi kører løn (Enkeltmandsvirksomhed). Men derfor er det jo alligevel ret vigtigt for os at vide, om hans tilbud holder i timeforbrug.

Det kan vi dog overleve, så det er klart mest et CRM system vi har brug for. Jeg er gået igang med at kigge på deres hjemmeside omkring de forskellige systemer der kan integreres.

Natasha

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Prøv timelog.
Det er en projektstyringssystem, hvor du kan oprette kunder og skrive masse noter om. Jeg ved dog ikke om du kan uploade filer tilknyttet kunden. Herefter kan du oprette sager og tildel timer til medarbejder. Og når sagen er færdig kan du fakturerer herfra og på den måde kan du se løbende hvordan opgaverne forløber.
Timelog kan integreres med E-conomic og derfor er det bedre at fakturere fra timelog end E-conomic. Det koster 100,00 pr. Medarbejder og det er inkl. API. Jeg bruger begge systemer og er godt tilfreds.

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nathacha

Du er i en situation, som rigtig mange virksomheder befinder sig i. Du har en økonomiløsning, som du
ikke er helt tilfreds med - der er små irritationer og der er funktioner som du mangler.

Du skriver nu ud til os Aminoer i håb om at finde løsningen på dine problemer. Du har nu
fået nogle anbefalinger fra andre Aminoer - og de vil kunne hjælpe dig lidt på vej.
Vær opmærksom på, at uanset disse anbefalinger er velmente og gode,
så er det kun indledningen til en omhyggelig afsøgning af mulige løsninger, hvis du vil være sikker på  at
I ender med en løsning som forbedrer Jeres administration og jeres indtjening - ikke kun i de næste par år
men i de kommende 3 - 5 år.

Husk, at det koster - ikke kun penge til licencer eller abonnementsbetalinger - men i virksomheden koster det megen tid (og dermed penge) til
planlægning og indkøring af nye IT-løsninger, så det betaler sig at gå grundigt til værks når I skal finde nye løsninger,
så I ikke kommer til at skulle skifte løsninger for ofte.

Når I vil indføre nye IT-værktøjer, sørg så for at
I tager "en tur i helikopteren" - ser Jeres virksomhed i overblik - får indspark fra virksomhedens nøglemedarbejdere -
sammenlign Jer med andre i Jeres branche -
løft blikket og find ud af, om Jeres nuværende løsning kan understøtte de nye udfordinger og IT-løsninger, som er på vej
i de kommende år. Og om merudgifterne ved indføring af nye løsninger er mindre end de indtægter og omkostningsbesparelser,
som kan opnåes ved implementering af den nye løsning.

Hvis I ikke selv har den fornødne expertice, viden og/eller tid til at udføre det, entrer da med en uvildig person, der
har erfaring med IT-løsninger til Jeres branche.

Det er dyrere end at spørge os aminoer, men I vil med stor sikkehed opleve at det er de bedste penge I nogensinde har givet ud.

Som alternativ vil jeg anbefale dig at finde IT-vidende personer i andre virksomheder, der er i samme branche som I er.
VVS-branchen er kendt for, at der er udviklet et stort antal IT-løsninger, der er udviklet specielt til VVSere. Søg
i Jeres branche netværk, men se bort fra personer, der har økonomiske interesser i Jeres valg, som fx. VVS-leverandører.

Med venlig hilsen

Peter Wismer

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Det er rigtigt, der er rigtig mange løsninger. Derfor er det også meget rart at kigge sig lidt omkring...og fx. spørge i netværket, hvad andre har af gode/dårlige erfaringer.

Og ja, der er mange løsninger til VVS, men de er alle sammen temmelig dyre og alt for omfattende, i forhold til, at vi ikke har nogle ansatte.

Derfor er jeg også glad for at kunne skrive herinde, og finde ud af, at fx Rodein har en god løsning med en e-conomic app, der virker...så kan man jo kigge lidt på, om det evt. kunne løse irritationsmomenterne.

Natasha

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)