Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkkataloger til indgående links - ja eller nej?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og god eftermiddag!

Er det en god idé at bruge linkkataloger til interne links eller skal man helst lade være med at bruge dem?

Venlig hilsen, Lars

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:55

Hey Lars,

Det er ikke et spørgsmål, du kan svare "Ja" eller "Nej" til.

Der findes flere udmærkede danske linkkataloger, der kan sende værdi videre til dit site.

Men der findes også rigtigt mange dårlige, der i bedste fald bare er ingenting værd.

Jeg vil vove at påstå, at du kan tælle de gode kataloger på én hånd.

Fx: http://www.danskelinks.dk/

Helt overordnet set skal du naturligvis sørge for ikke at basere din linkbuilding blot på én kilde, men at variere det ud over mange kilder og metoder. En naturlig linkprofil holder dig på toppen af søgemaskinerne. :-)

Good luck!

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 14:59

Cap'n Halfdan Timm:

Hey Lars,

Det er ikke et spørgsmål, du kan svare "Ja" eller "Nej" til.

Der findes flere udmærkede danske linkkataloger, der kan sende værdi videre til dit site.

Men der findes også rigtigt mange dårlige, der i bedste fald bare er ingenting værd.

Jeg vil vove at påstå, at du kan tælle de gode kataloger på én hånd.

Fx: http://www.danskelinks.dk/

Helt overordnet set skal du naturligvis sørge for ikke at basere din linkbuilding blot på én kilde, men at variere det ud over mange kilder og metoder. En naturlig linkprofil holder dig på toppen af søgemaskinerne. :-)

Good luck!

Hej Cap'n, 

tak for input. Jeg har netop aldrig før brugt linkkataloger, da det er lidt svært at finde ud af, om det nu gavner eller skader. Indgående links er en kompliceret sag, synes jeg. 

Du har ret i, at det nok ikke skal basere bare på én kilde, så prøver netop at sprede det lidt ud :-)

Tak for hjælpen.

Lars

Fra København NV
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:10

Lige et spørgsmål som jeg håber en med lidt mere SEO-viden end mig kan svare på. Hvis lavkvalitets linkkataloger kan have en direkte skadelig virkning på ens sides placering, vil det man skal gøre så ikke være, at tilmelde sine konkurrenter til disse? Er der nogen der har erfaring med, eller været udsat for denne form for negativ linkbuilding? Er kun af nysgerighed jeg spørger, synes det ville være ret dårlig stil at gøre (Hvis det overhovedet ville have en effekt??)

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:13

Josef Jackson:
Er kun af nysgerrighed jeg spørger, synes det ville være ret dårlig stil at gøre (Hvis det overhovedet ville have en effekt??)

Det kan have en effekt - det hedder i øvrigt "negativ SEO" i 'fagsprog'.

Prøv at se her: http://www.computerworld.dk/art/227077/beskidte-tricks-danske-e-koebmaend-druknet-i-google-slam-og-daarlige-links 

Jeg samarbejder med Elekcig.dk - de blev også ramt den 4. september af negativ SEO. De har dog en tilpas stærk linkprofil til, at det skadelige arbejde ikke virkede.

I øvrigt er det ulovligt - i hvert fald efter markedsføringsloven og potentielt efter straffeloven, hvis man kan sidestille det med hacking.

Fra København NV
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:29

Tak for svaret, gad godt at vide hvordan Google forholder sig til og prøver at undgå dette problem. Fra Googles side kunne man vel nemt undgå det, hvis dårlige indgående links havde ingen effekt - i stedet for negativ effekt? Angående ulovligt, så er det vel som der står i artiklen noget der er stort set umuligt at spore sig frem til - og tror også det vil blive meget svært at få politiet til at forstå, hvorfor at de skulle bruge tid på en der har linket til ens hjemmeside.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 15:33

Du kan godt tilmelde din hjemmeside 40-70 linkkataloger over noget tid, hvis du vil. Behøver det kun være danske? Næ.... Men det kan også godt kun være danske.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 15:34

Josef Jackson:
Fra Googles side kunne man vel nemt undgå det, hvis dårlige indgående links havde ingen effekt - i stedet for negativ effekt?

Jep. Men så er der også flere der vil prøve at manipulere med deres algoritmer. Hvis folk ved det har en direkte negativ effekt til deres egne sider. Så tør de simpelthen ikke "prøve" på det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)