Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Signaturregler under kommunalvalgkamp.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen har i anden tråd gjort mig opmærksom på regler for signatur, hvori der står:

http://www.amino.dk/wikis/faq/hvad-er-amino-signatur-og-hvordan-laver-jeg-den.aspx 

"Din signatur er til at markedsføre dig eller din virksomhed og ikke andres. Så ingen udlejning etc."

Jeg opfatter at selve intentionen er, at man ikke må udleje sin signatur til link building eller andet. I forbindelse med kommunalvalgkampen har jeg skrevet hvem jeg stemmer på i min signatur, fordi jeg havde tænkt mig at skrive indlæg i iværksætterpolitik. Jeg kan forsikre for at jeg ikke får en krone for det og at jeg selvsagt ændrer den efter 19. november.

Så ligesom plakatophængning er forbudt uden for valgkampe, så vil jeg foreslå Amino dispenserer for regelen, såfremt man tolker min nuværende signatur i stid med reglerne. Altså frem til valget er overstået. 

For mit eget vedkomne, så syntes jeg det giver en klar varedeklaration. I andre debattråde er det flere gange blevet insinueret jeg har forsøgt at skjule min politiske holdning - eller debattører har set det nødvendigt at påpege den, selvom jeg altid udtaler mig for egen regning.

Derfor syntes jeg - med andre ord - det ville være til gavn for alle og at Amino bør tage stilling til sagen helt overordnet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16

jeg tror det kan skabe en del mudder hvis man op til valgkampe skal opleve alle - plus og ikke plus folk med "valgplakater"

Jeg tror det kan skabe mere mudder end nødvendigt, forestiller mig til folketingsvalg - Pia Kjærsgård og Frank Åen reklamer vil skabe diskussion om andet end selve valg indholdet i tråden, og tror ikke vi vil få fordel hvis alle der stiller op til det ene eller andet, eller deres "tilforordnede" (siger ikke du er det) kaster sig over Amino med valg anbefalinger i signaturen

Selve indlæg om politik er naturlige under politik (vidste ikke kategorien fandtes) men tror som også, at hvis indlægene bærer præg af ren valgkamp for det ene eller andet parti - som jo altid vil ha deres modstandere, så mudrer det nok mere end det gavner. Selve det at skrive indlæg der indeholder politik er jo helt naturligt og politikerne selv må vel naturligvis ha valgplakat på som plus medlemmer forestiller jeg mig

Politiske diskussion er ikke i sig selv noget jeg er imod, det er mere brugen af Amino som direkte valg søjle jeg da også vil stille ? til

vh John

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18

Der er ingen grund til at lave "særlige" regler bare på grund af et eller andet kommunalvalg, hvor kandidaterne hovedsageligt er meget lokalt forankret - og dermed ikke har almen interesse for størstedelen af os.

Hvis du har et behov for at komme ud med hvem du støtter er der ingen regler som forhindrer i at skrive en disclaimer nederst i dine indlæg.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:40

John, 

Jeg syntes ikke der er forskel på dette og almindelig 'reklame'. Men jeg er enig (går jeg ud fra) med dig i, at en signatur imod et andet parti/kandidat ikke hører til.

"tilforordene" er sådan set 'uafhængige' (men næsten alle medlem af et politisk parti). Det er dem der uddeler stemmesedler og tæller op :) Vi har jo tidligere set et emne, MLM eller lign., blive diskuteret og der dukker nye profiler op. Det er dog ret begrænset. Men jeg ved hvad du mener.

Politisk diskussion kan være mudret eller ikke, det bestemmer deltagerne selv. Men jeg syntes da altid den bliver bedre af at man spiller med åbne kort. 

Henrik,

Reklamerne har jo heller ikke almen interesse for størstedelen. Disclaimeren er et alternativ, men det ville jeg selv syntes var mere trættende (at læse) end en signaturline i hvert eneste indlæg.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Point taken, Jesper.

Son regelmaessig gaest her, er jeg alligevel reklameblind.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 00:51

Jeg må indrømme at det ikke vil generer mig overhovedet.. Jeg tror umiddelbart heller ikke, at det ville flytte fokus, med sådan en signatur. Det må være op til en hver, hvad de vil smide i deres signatur. Kan forstå det, hvis det er noget diskriminerende, ulovligt eller lign. Men politik, herre gud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:02

Jeg kan som også godt erkende at jeg som lever fint med det - ser det oftest slet ikke, det var mere hvis der var en regel, hvorfor så bryde for at lokalpolitik kunne komme i signatur, men nej - personligt ser jeg det knapt og det flytter ikke en brik

vh

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:58

Jesper:
I forbindelse med kommunalvalgkampen har jeg skrevet hvem jeg stemmer på i min signatur

Næ, det er ikke det du gør - du skriver "stem på"..... Der er vist en væsentlig forskel. Mener jeg.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:02

Det kan jeg da ikke se noget galt i. Det er din sinatur og så længe du ikke sælger linket, så er det vil op til dig hvad du vil linke til Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)