Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svært at få afregning fra incassofirma.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skærbæk
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Fra  Ullerupvejs Plante Salg Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg drev gennem en årrække selvstændig virksomhed og i den forbindelse løb jeg ind i nogle dårlige betalere. Jeg måtte sende en del til advokat (ialt ca. 150.000 kr) som så endte i fogedretten, hvor jeg fik dom for at have pengene til gode, men ingen penge. Dette medførte at jeg opgav mit firma. Jeg blev på et tidspunkt kontaktet af Dansk kreditservice, Vejle som ville hjælpe mig med at inddrive pengene mod at betale 2500 kr. om året + 30% af det de inddrev. Efter 3 år hvor jeg havde betalt 3 x 2500 kr. og jeg ikke have fået en eneste krone, opsagde jeg aftalen med dem. I maj 2011 modtog jeg en opgørelse hvoraf det fremgik at de havde afregnet 1218 kr. til mig. Men da jeg ikke havde modtaget disse 1218 kr., kontaktede jeg dem. De viste sig at de havde et gammelt kontonummer, da jeg havde skiftet bank. De fik mit nye kontonummer og lovede at bringe det i orden. Men der skete intet. Jeg kontaktede dem flere gange pr. tlf og mail uden at der skete noget. Her i min sommerferie faldt jeg igen over det kontoudtog de havde sendt mig tilbage i maj 2011 og kontaktede dem på ny, men de kunne ikke se at jeg havde noget til gode. Jeg sendte så en mail, med oplysninger om sagsnummer og bilagsnummer som fremgik af kontoudtoget. Til min store overraskelse blev der pludselig indsat 3800 kr. på min bankkonto, uden nogen forklaring. Hvor og hvem pengene er kommet fra ved jeg ikke. Så kan jeg ikke lade være med at tænke "hvor mange penge mon de glemmer at afregne" ? Jeg tror de fleste glemmer alt om at de har et incassofirma til at inddrive penge for sig og får ikke fulgt op på hvordan det går og så kan man jo forestille sig at incassofirmaet ikke gør sig det største anstrængelser for at sende penge videre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05

Hvis du har opsagt aftalen med inkassofirmaet - så har du vel oplyst debitor om at betaling skal ske direkte til dig?

Omvendt - så tror jeg at de fleste har styr på hvilke fordringer de har sendt til inkasso - specielt der hvor virksomheden er i gangværende. Men jeg ville da bede dem specificere beløbet.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Fra  Ullerupvejs Plante Salg Skrevet kl. 20:18

Mine fordringer var jo forsøgt inddrevet gennem advokat, men uden held. Så da Dansk kreditservice overtager sagerne er der jo domme på dem og jeg havde jo opgivet nogensinde at få noget af mit til gode havende. Jeg tænker bare på håndværkeren der har travlt i hverdagen og så lader incassofirmaet overtage inddrivelsen, får han fulgt op på hvad der sker ? og husker incasso firmaet at afregne den lille håndværker.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)