Er der nogen der kender et stykke software, plugin eller lignende som gør man nemt kan vurdere indlæg på f.eks. Twitter.
Når der f.eks. sidder 1000 personer og skriver som man følger, så er det rart at fjerne dem som bare skaber støj men ikke bringer brugbart indhold.
Jeg forstiller mig en god / dårlig vurdering, så man kan se en liste efter et stykke tid og fjerne dem som har dårligt ratio. Lige nu gør man det manuelt og går ind og læser deres twitter stream og bestemmer ud fra det.
Men at kunne f.eks. fjerne 80% og kun få tweets fra de bedste ville spare en masse tid.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
På Twitter er der iunfollow.com til let at stoppe med at følge folk der ikke følger en. Kan dog give bagslag, da jeg fik lukket den Twitter-konto jeg brugte den på til at komme op på 2000 følgere. Der er også et program, der skulle kunne måle hvor mange følgere der er ægte eller ej, men den er ikke særligt pålidelig. Har selv testet nogle med mange følgere, som jeg ved kun er followbacks, og der troede programmet at de fleste var ægte.
Unfollow-knappen er til for at smide dem af, som ikke bringer værdi.
Followknappen er til for at slå en klo i dem du ser tweete brugbart.
Systemet er simpelt. Når nogen er blevet retweetet kan du tjekke dem ud. Smide dem af igen en uge senere, hvis du er skuffet... Hvis nogen langsomt skifter stil, eller du selv mister interessen er det også bare af i svinget med dem.
Det giver ikke mening i min verden at følge 1000 som du er i tvivl om...
Svaret på den med simpelt at kunne åbne, og få værdien, er Lists... Dem kan du oprette og sortere folk på. Så kan du oprette en Sport, en Iværksætteri, en Politik, en Diverse.
...... Og så tjekke din lister alt efter hvad du har lyst til at læse om.
Her er app'en Hootsuite faktisk bedre end Twitters egen synes jeg.
PS. Om folk følger tilbage er ikke vigtigt. Hvis man trykker follow til nogen i håb om de følger tilbage, så har man allerede tabt.
Det er ens egne tweet, der skal skaffe followers. Ikke trykket på followknappen.