Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af produktions software - Firma, forum eller ? (+ Evt pris sætning)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Havde lidt svært ved at vurdere hvor et software spørgsmål skulle placeres, så satser på at det er ramt rigtigt. Disse spørgsmål er måske lidt tidlige at komme med i mit projekt, men man skal trods alt være positiv og tro det bedste.

Sidder og er igang med at få lavet en "light" udgave et stykke software til produktions planlægning, dvs at der i første omgang er skåret lidt funktioner, for at komme ned tids/pris mæssigt og finde ud af om konceptet overhoved virker.

Det han får lavet syntes jeg ser rigtigt lækkert ud, så glæder mig for alvor til at få det afprøvet .... Det skal fungere ved hjælp af Touch, så til selv at teste det køber jeg en 21,5" Touch skærm som en evt endelig udgave skal kører på, samt jeg også er ved at udvikle en stander dertil - Hader at gøre ting halvt Smile ...

Dog kunne jeg godt tænke mig at det blev testet mere grundigt inden der bliver smidt flere penge/tid efter en færdige udgave, for at opdage flest mulige fejl, samt evt funktioner man ikke selv har tænkt over.

Har overvejet at fx finde 5 folk med erfaring omkring produktion / planlægning herinde og se om de kunne have interesse i at lege lidt med softwaren. Optimalt skal det nok ud i nogle produktioner, men ved ikke helt hvor nemt dette bliver - Erfaringer ? ....

Nu er det nok lidt svært uden mere info, men tror i generelt at folk er ved at vænne sig til købe af software som et abonnement, eller ? - Altså fx XXXX i oprettelse/opsætning og 250 kr/måned, eller om 5000 kr kontakt vil være bedre. Beløbene er bare taget fra hoften, det er mere abonnement kontra fast pris.

Håber på lidt input eller ideer, har kastet mig over et marked jeg ikke har erfaring med på denne front, men lærer alt jeg kan :-)

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 12:23

Tillader mig lige at kigge lidt frem idag Smile

- Go onsdag til alle Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:39

Hej Henrik.

Jeg sidder til dagligt og udvikler software til produktionstest. Så tillader mig lige at følge med :)

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad dit produkt egentligt er ? Er det en testplatform ?.. Eller er det selve det produkt der skal testes ?..

mvh. Rene

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:57

Hej Henrik,

Jeg har arbejdet med ERP implementeringer i produktionsvirksomheder i over 20 år, og jeg tvivler på at der et marked for et stand-alone produktionsplanlægningssystem. Det er ikke meget værd, hvis det ikke er integreret med de øvrige ressourcer, logistikken og økonomi.
ERP systemerne i dag, er meget avancerede og kan også betjenes og anvendes på terminaler eller håndholdte enheder til produktionsbrug.
De understøtter også mange produktionsformer, f.eks. LEAN manufacturing, hvor der anvendes pull-systemer og KANBAN.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 19:09

Til at starte med skal det måske siges at jeg er uddannet industritekniker og har gået på produktions gulvene i mange år, samt bagefter læst til Produktionsteknolog, fået erfaring med Lean, de store Axapta, Dynamics osv så har prøvet at have lidt erfaring med disse.

Rene Jespersen:

Hej Henrik.

Jeg sidder til dagligt og udvikler software til produktionstest. Så tillader mig lige at følge med :)

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad dit produkt egentligt er ? Er det en testplatform ?.. Eller er det selve det produkt der skal testes ?..

mvh. Rene

Hej

Det er et stykke software, der i hvert fald her i første omgang bliver browserbaseret, hvor det meste skal fungere via touch .... Dvs et program til planlægning af produktion, diverse funktioner i form af statastikker osv.  

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 19:16

Jesper Hansen:

Hej Henrik,

Jeg har arbejdet med ERP implementeringer i produktionsvirksomheder i over 20 år, og jeg tvivler på at der et marked for et stand-alone produktionsplanlægningssystem. Det er ikke meget værd, hvis det ikke er integreret med de øvrige ressourcer, logistikken og økonomi.
ERP systemerne i dag, er meget avancerede og kan også betjenes og anvendes på terminaler eller håndholdte enheder til produktionsbrug.
De understøtter også mange produktionsformer, f.eks. LEAN manufacturing, hvor der anvendes pull-systemer og KANBAN.

Hejsa

Giver dig helt ret i at de store programmer har uendelig meget indbygget, hvor alt er samlet i dette system, om det så gælder kunde ordre, materiale bestilling eller noget helt 3 - Dette har uden tvivl kæmpe fordele, og har selv arbejdet med det i et par større firmaer gennem praktik.

Nu ved jeg fra fx den virksomhed jeg er i pt at der er RIGTIG lang vej op til at overtale dem til sådan et system, også når man ser på licens prisen hvis der fx skal 5x standere rundt i virksomheden. De store firmaer som har komplet ERP system osv har jeg slet ikke i tankerne, de er langt bedre stillet med det de har til rådighed nu.

Vil bare prøve at lave noget simpelt, hvor at alle kan være med økonomisk, og se hvilke fordele der kan være ved ordentlig planlægning inden de smider de helt store beløb efter det - Tror der er en del af de mindre virksomheder der kunne have et sådan behov.

Men uanset hvad så er dette selvfølgelig også en lære proces, uanset om det lykkes at blive færdig udviklet eller ej. Kunne godt tænke mig at gå videre med dette projekt for at lære de trin der kommer efter bare at have fået ideen, er som regel stoppet her ved tidligere projekter.

Nu har jeg rent faktisk et stykke software på vej, og så må tingene udvikle sig derfra, går det helt galt har jeg ikke smidt en formue ud af vinduet, men lært en masse stadig.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:16

Så er der bestilt 21,5" Touch skærm jeg måske kan være heldig at få til weekenden, og så kan jeg begynde at tegne en stander dertil, mens resten bliver udviklet Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)