Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger sikker måde at sende til udlandet!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. 

Jeg søger nogle der kan hjælpe mig med en sikker måde at sende møbler til udlandet på. Jeg har en person, som vil købe mine sofaer jeg har til salg på Gul og Gratis. Han er lige flyttet til England, men vil gerne have mine sofaer med, sammen med hans andre møbler. 

Han forslår at vi opretter en paypal betaling og han sender et fragt firma for at hente sofaerne når jeg har godkendt betalingen på paypal. 

Det lyder rigtig nok, jeg har også lavet en anmodning om betalingen og han har også godkendt den. Han har dog betalt yderligere 4.500 ind end først aftalt det skulle være til fragten. 

Nu er mit spørgsmål, hvordan sikre jeg mig at jeg får pengene og han får møblerne. Jeg har hørt nogle skræk historier om at han kan annullere handlen på paypal selvom jeg har sendt mine møbler. 

/Christian 

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ALERT. Der var noget med England og biler. Der er noget der ikke føles rigtigt.

Men altså hvis betalinger er betalinger og går i din retning, så er der vel ikke noget galt.

Vær dog blot sikker på, ikke at du pludselig skal betale, hvis du skal have penge op af lommen for at tingene vil virke, ville jeg være meget mistænksom.

Check om han pludselig kan hive paypal betalingerne tilbage.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Hej Christian

Det lyder som om du er i fuld gang med at blive snydt!  Tænk dig nu lidt om der er sgu da ikke nogen der betaler 4.500 kr. mere end først aftalt.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart syntes jeg det lugter langt væk, og du burde efter min mening få tinitus af larmen fra alarmklokkerne :-)

Nu ved jeg ikke hvilke møbler der er tale om og hvad prisen er for disse, men når nogen vil betale penge for brugte møbler og betale for at få dem fragtet til udlandet, så er der 99% chance for at det er svindel og humbuk.

Som du selv er inde på, så er der et hav af eksempler på handler som disse

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørg for at hæve pengene så straks betaling er godkendt derinde fra.

Udover det så kan handlen sagtens være reel nok.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at hæve pengene inde fra Pay Pal med det samme? Og kan han gøre mig noget når det er pengene står på min konto? 

/Christian

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan jeg tjekke om han kan give PayPal betalingen tilbage? Jeg har også været inde og tjekke lidt op på det hele, jeg kan også se at der står noget om England og biler det ikke var så godt. 

Nogle der har hørt om fragt firmaet: http://www.courierexchange.co.uk/ 

/Christian

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

1... Man kan altid sove på det, og lade ihærdige internethandlende (og så er det sagt pænt) afsløre sig over tid.

2... Det er ens egne handlinger (tryk på knapper, accept mm), der koster dyrt.

3... Penge er penge. og står der penge på din konto kan du hæve dem. Du kan fx tage Paypal penge ned til din bankkonto.

4... Når det begynder at lugte af scam, så stil spørgsmål ved alt.

Scammen i dette tilfælde går nok ud på, at han vil prøve at få dig til at refundere de for meget betalte penge og derefter aflyse Paypal betalingen med en eller anden luftig begrundelse, og desuden findes han ikke og har 1000 aliaser.

Meld ham til Paypal.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forestiller mig også at det er noget i den stil. Men som sagt, så er betalingen oprettet på paypal. Da jeg aldrig har prøvet at handle på PayPal, så skal jeg bare vide, hvis jeg nu godkender betalingen der inde, kan jeg så overføre pengene til min egen konto? 

/Christian

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg ikke svare dig præcist på. Man ved fandeme aldrig med de internationale firmaer.

Jeg har i mange år kørt med en paypal account, og når den blev tyk nok,  tog jeg pengene ned til en dansk bankkonto.

Så umiddelbart vil jeg tro, du kan.

Jeg vil egentlig råde dig til at sove på det et par dage, og står paypal stadig der med penge på, så synes jeg du skal sige ja, og se at få dem hevet ned.

Men det vil jeg så også vædde med, at de ikke gør.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)