Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tankevækkende - en historie fra det virkelige liv med SKAT og MOMS i hovedrollerne

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Henrik Koudahl:
Siger mig at man har talt med en inkompetent medarbejder. Det er altså banalt for folk, der beskæftiger sig med udbetalingskontrol.

Argumentationen for de 0 % var at, det var den rente, som SKAT fik forrentet deres penge med i banken

jep men skat har jo sagt til dig at du fik forrentet - og da du spurgte med hvor meget, var svaret - øh 0% og det må jo heldigvis være forkert. Ja skat får 0% pt men skal give de der vel 7% til folk der ikke får penge til tiden - så du skulle gerne få en fornuftigt rente - men først og fremmest skulle du gerne få dine penge

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Amen, hvor er det ynkeligt, at de ikke kan finde ud af at lave en udbetaling. Men galskaben vil jo ingen ende tage. Vi forlanger at få et svar på, hvornår de regner med at kunne lave udbetalingen..

Det er vist en offentlig hemmelighed at SKATs it ikke har virket hele året. De ved f.eks. ikke hvilke virksomheder der har indberettet moms.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Det er vist en offentlig hemmelighed at SKATs it ikke har virket hele året. De ved f.eks. ikke hvilke virksomheder der har indberettet moms.
vi har nu læst om en del som har fået rykkere for for sen indberetning herinde for 2013 - så jeg ville ikke satse 100% på at de slet ikke ved hvem der har betalt moms. Jeg kender til flere der har fået rykkere - men du har helt ret at deres system absolut ikke virker overbevisende - men jeg er ikke ret meget i tvivl om de i systemer ved hvem der har betalt hvad.

I mine kendte tilfælde (8) stemmer den nye skattekonto dog, og om jeg læste trådstarter korrekt, så stemte den også når han checkede sin skattekonto, Han havde det tilgodehavende han vidste han havde- han fik det bare ikke (og så noget med en gammel forfalden ikke eksisterende gæld), så en del tyder jo på at også det tilgodehavende vidste de (trods altSmile)

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 03:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fede malerier Du har ret! Alt det pis med at vi skal være taknemmelig for gratis sygehus holder ikke længere! Lorte sygehuse hvor patienter sover på gangen, vis man får hjertestop på sit sygehusværelse er da ingen der opdager før flere timer, og man har åndet ud. Feks I Tyrkiet betaler næsten ingen skat, og sygehuse, tandlæge er gratis! Super moderne sygehuse med aindsyg dygtige læger og personale. vis du ikke har penge får du gratis lejlighed, og mad. Det gør mig så ondt at den danske befolkning vælger at betale alt hvad de har til skat, også kan man ende med at få et kryds på sit sygejournal som betyder "Uduelig omkostningsfuld, personen skal ikke genoplives". Ligesom hitler dræbte sine syge, og handicappede ældre! Føj for fanden hvor kujon agtigt! Vis vi idag eksistere er det pga. vores ældre som gav os alt det vi havde brug for, og idag har vi et system der ønsker deres død fordi de koster penge. Vågn op Danmark for helvede! Alt er ikke penge! Verden ændrer sig, og vi skal som beboere i landet os være large come on! Kan i ikke se at de mannipulere os med snak som "trygge rammer" osv. Skidder på deres trygge rammer, vis Hr. Henrik på 60 som har arbejdet for samfundet, og for dig! Ikke fortjener at blive genoplivet fordi han betragtes som "udgift" så siger jeg det igen! jej Skidder på deres "trygge rammer" "Invandre politik" "velværdssamfund" som er ren tom indhold og mannipulation af min dejlige danske befolkning som jeg er stolt af! Politikkerne sender utryghed i hjerterne på befolkningen i Danmark gennem deres korrupte medie lobby. Hvor folk bliver indirekte limet på munden, og er utrygge ved at kræve mere. Danmark vågn op! inden det er for sent, og vi har mistet alle værdierne mens de mannipullere os. Jeg er virkelig rørt ligenu over alt det der sker i Danmark, venligst tag ud og rejs til andre lande og se hvordan de har det OECD lande osv. Tro mig vi har masser af penge i Danmark! De bliver bare spist op af de ulækre politiker som lyver os op i hovedet! Revolution er den eneste vej til friheden! Occupy Danmark . http://www.occupydenmark.dk

Tjek de arabiske lande som vi gjorte grin med! Selvom de har en pistol på panden kan de skabe revolution. Kom ud af jeres faste rammer lort det holder ikke mere.! ÆNDRE JERES HOVEDER DOG LIDT. Vi lever engang, og et menneske liv fortjener værdi. Elsker Danmark!

Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :

De gør blot hvad de får besked på fra de politiker i har valgt! :( Lorte system

Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 03:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Den sag lyder bekendt. Jeg oplevede nogenlunde det samme for 2. kvartal i år hvor vi havde en negativ moms på ca. 70.000. Der skete heller intet før efter 4 uger hvor jeg ringede til SKAT for at høre hvad der skete. Ca. halvanden times ping pong i deres omstillingssystem inden der begyndte at ske noget. Alle mine spørgsmål blev besvaret med ubrugelige standardkommentarer. Til sidst blev konklusionen at SKAT ville se dokumentation for den negative moms og derfor havde tilbageholdt udbetalingen. SKAT mente dog ikke at det var en fejl fra deres side at vi ikke var blevet orienteret herom. Så sagt så gjort, jeg indsender en balancepost for kvartalet og afventer yderligere ca. 14 dage hvor der intet sker (nå ja bortset fra at skat i mellemtiden sender mig en rykker på en manglende indbetaling af B-skat, som allerede er betalt) 6 uger efter indberetningen ringer jeg til skat igen. Endnu en omstilling mellem flere medarbejdere der alle har forskellige forklaringen. Det tager denne gang omkring en time i telefonen inden de finder ud af sagen og erkender at alt er i skønneste orden og pengene vil blive udbetalt med det samme. 8 dage efter stod pengene på vores konto, altså 7 uger efter jeg indberettede. Imponerende

 

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Hej Aminoer

Vi har i vores virksomhed idag, haft en yderst irriterende sag med SKAT.

Vi har for 2.kvartal 2013 omkring 180.000 moms kroner tilgode inde hos SKAT.

Deadline for indberetning var den 19.august, hvilket vi overholdte. Der plejer så at gå op til 3 uger inden, pengene refunderes.

Hej Simon.

Jeg har haft en ligne oplevelse men det er ca. 6 år siden.

Dengang havde jeg købt en varebil, hvor jeg skulle have momsen tilbage.

Der fik jeg heller ikke pengene lige med det samme.

Jeg kan ikke huske om det var mig der kontaktede dem eller dem der kontaktede mig.

I hvert fald ville de se beviser på at jeg havde betalt så meget i moms og afgifter, her var det også beløbets størrelse, der var deres største problem.

De ville så tilligemed også blande sig i om jeg skulle køre i en varebil og hvilken størrelse den skulle have.

Det kom de ikke til at bestemme.

De ville så godt have jeg sendte regnskab til dem.

Jeg sagde I telefonen at jeg absolut ikke ville sende mit regnskab,

men at jeg ville starte bilen med det samme og køre op til dem så de kunne se regnskaberne.

Og sådan blev det.

Nu var det så en kvinde jeg talte med og da jeg ankom til Skat, og bad om at tale med denne kvinde kom hun hurtigt til skranken.

Hun bad så om at se bevis på beløbets størrelse, og det fik hun forevist.

Så fik jeg besked med det samme at jeg ville få mine penge tilbage.

Jeg vil skyde på det hele tog et 2-3 timer med kørsel.

Så det kunne jo være det var noget i den retning du skulle gøre.

Hilsen

Maj-Britt Svane

Svane broderi.

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12291
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde også fornøjelsen

 

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sød historie Martin.

Desværre er SKAT ikke bedre end de medarbejdere man støder ind i. Alt for ofte støder man på medarbejdere fra SKAT, som ikke er fagligt velfunderet.

Det er desværre uden risiko for dem at træffe afgørelser. Når en afgørelse er truffet er sagen væk fra skrivebordet. Hvis vi borgere endeligt klager så ender klagen på et andet bord.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)