Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tankevækkende - en historie fra det virkelige liv med SKAT og MOMS i hovedrollerne

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget kan SKAT give bindende svar for, Karina. Udbetalingsfrister er dog ikke omfattet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 13:51

Henrik

Ville det være muligt at sende SKAT til inkasso? Eller er der indbygget en vis fleksibilitet i lovgivningen mht. hvornår udbetalingen skal ske? 

At sende SKAT til inkasso vil nok være en historie som de fleste aviser vil skrive om!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42

Ravn:

enrik

Ville det være muligt at sende SKAT til inkasso

fristende hvis man kunne hvis man kan bevise at de har godkendt at skulle betale de 180 t

tosset 

lad os i alle fald høre videre - måske udløser din samtale trods alt at efter rottefejlen er væk, så udløses pengene - håbet er lysegrønt så held og lykke og følg op

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Eller er der indbygget en vis fleksibilitet i lovgivningen mht. hvornår udbetalingen skal ske? 

Det er en alvorlig sag for SKAT. Netop den rettidige udbetaling af negativ moms inden for 21 dage, var eksempelvis noget vi lagde meget vægt på i SKATs interne revision. En forsinket udbetaling koster kr. for statskassen. I dette tilfælde er er det rentelovens regler der gælder - så vi taler nationalbankens udlånte + 7 %.

Hvis SKAT ikke inden for 21 dage fra angivelsesfristen har bedt om yderligere informationer (og virksomheden ingen anden gæld har til det offentlige) - så må forudsætningerne for at indlede en rykkerprocedure mv. være tilstede.

Nu virker det ikke som det er et presserende likviditetsproblem for trådstarter, men en mulighed er at tage fat i sin revisor (gælder for større revisionskontorer), da dit ofte har et netværk i SKAT, så der kan blive trykket på de rigtige knapper.

Iøvrigt pudsigt, at SKAT ikke har været på banen med forsinkelser i denne måned. Ved udbetaling i august måned var de rimelig åbne omkring forsinkelsen.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54

Henrik Koudahl:
I dette tilfælde er er det rentelovens regler der gælder - så vi taler nationalbankens udlånte + 7 %.
burde skat vel som standard så tillægge og svaret med 0% må ha været skud i luften eller?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

Cookie - John Hannover:
svaret med 0% må ha været skud i luften eller

Siger mig at man har talt med en inkompetent medarbejder. Det er altså banalt for folk, der beskæftiger sig med udbetalingskontrol.

Systemet bør selv beregne renten (men indrømmet SKAT har nok ændret systemer 2-3 siden jeg arbejdede med dette område). Der var netop fokus på udbetaling af negativ moms for det er en udgift (unødvendig) for staten, at der ikke var procedurer som sikrede, at det blev gjort inden for 21 dage.

Er udlånsrenten ikke omkring de 0,2 % - så ialt 7,2 %, der dog er skattepligtige.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 18:53
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:06

Henrik Koudahl:
Siger mig at man har talt med en inkompetent medarbejder. Det er altså banalt for folk, der beskæftiger sig med udbetalingskontrol.

Argumentationen for de 0 % var at, det var den rente, som SKAT fik forrentet deres penge med i banken...

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:14

Utroligt med problemer der har været genereret af det nye " skattekonto" system. Har adskillige som har den omvendte situation at de har indberettet og indbetalt SKYLDIG moms over sommeren med det resultat det blev udbetalt dagen efter (-100kr)...

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Henrik Koudahl:

Argumentationen for de 0 % var at, det var den rente, som SKAT fik forrentet deres penge med i banken

jep men skat har jo sagt til dig at du fik forrentet - og da du spurgte med hvor meget, var svaret - øh 0% og det må jo heldigvis være forkert. Ja skat får 0% pt men skal give de der vel 7% til folk der ikke får penge til tiden - så du skulle gerne få en fornuftigt rente - men først og fremmest skulle du gerne få dine penge

vh

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)