Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network Marketing - jo mere jeg ved, jo mere finder jeg ud af, at jeg ikke ved!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino læsere.  Kan tænkes at dette bliver et langt indlæg, for jeg skriver frit fra leveren og har meget på hjertet. Jeg har gennem længere tid fulgt med i debatten om Network Marketing, og man må sige, at branchen får nogle hårde ord med på vejen. Spørgsmålet er bare, hvordan alle disse meninger bliver skabt. Det er bedrageri, bondefangeri, amoralsk, pyramidespil etc.  For ca. 1 år siden gik jeg konkurs med en virksomhed. Havde en leverandør, som stak af med en god pose penge, hvilket var mere, end hvad firmaet kunne bære. Jeg har altid været fast besluttet på, at jeg skulle være selvstændig, altså leve et liv hvor jeg selv kunne bestemme og gøre, hvad jeg havde lyst til, når jeg havde lyst til det.  Når man står og har mistet sit firma, men stadig har en drøm om frihed, begynder man at kigge efter forskellige muligheder. Jeg har været selvstændig i mange år, og har da heldigvis også investeret penge i andre virksomheder, som går ganske godt, men jeg mente, at det var tid til at prøve noget nyt! Derfor begyndte jeg at kigge på network marketing.  Jeg begyndte at se film om emnet, læse bøger, gå til foredrag og surfede timevis på nettet. Da jeg gik i gang, havde jeg faktisk den holdning, at jeg vidste nok om NWM til at vide, at jeg ikke behøvede at vide mere, men min nysgerrighed overtrumfede min fordom. For ca. 1 år siden begyndte jeg så at arbejde med NWM, og må i sandheden sige, at mine tidligere forestillinger om branchen, var noget out of bounce i forhold til virkeligheden.  Men lad os starte med at tage nogle af fordommene, som har været udtrykt her på Amino! Den matematiske misforståelse: Den kører på, at hvis 2 finder 2, som så finder 2, som så finder 2 – ja, så vil hele jordens befolkning skulle være med i løbet af ganske få år. Så de sidste som kommer ind, de taber alle deres penge! Skulle du nogensinde støde på et NWM firma, som påstår, at alle som går med i firmaet er garanteret succes, så skal du nok lede efter et andet firma. Naturligvis får alle ikke succes, for en såkaldt 100% succes branche findes ikke!  I NWM er der mange, som ikke får succes, hvilket også gælder for en traditionel forretning. Jeg er levende bevis på, at det kan gå grueligt galt! Spørgsmålet er så bare, hvad man taber, hvis man ikke får succes i et NWM firma! Oftest skal man starte med at købe et parti varer, som man så enten kan sælge eller forbruge selv. Hvis ikke man bruger produkterne og ikke formår at sælge en eneste vare, ja så har man vel tabt! Men får man glæde af produkterne eller får solgt nogle af dem, ja, så har man altså ikke tabt!  Og kigger man på størrelsen af beløbet, ja så vil jeg hellere fejle i et NWM firma, end jeg vil gå nedenom med en mere traditionel forretning, da der i NWM ofte er tale om få tusinde kroner. Hvis man låser sig fast på denne matematiske misforståelse, så vil man også være af den opfattelse, at alle NWM firmaer på et tidspunkt lukker, ganske enkelt fordi markedet bliver udtømt. Dette er dog langt fra tilfældet. Nogle er i netværket for at sælge produkter, nogle er der for at bygge mere netværk, andre er blot forbrugere og nogle falder fra. Men når først netværket har nået en vis størrelse, og netværket bygger på et reelt vareforbrug og vareefterspørgsel, så vil det kunne køre evigt! Amway har været her mere end 50 år, og vil også være her om endnu 50 år. Så lad os slå det fast. Ikke alle får succes!   Folk bliver lokket og mange får ikke succes! Støder du på et selskab, som lover lette penge uden den store indsats, så kig efter et andet firma. Når jeg introducerer et nyt medlem til min forretning, så er det min pligt at fortælle vedkommende, hvad der kræves for at blive succesfuld med forretningen. Når dette så er gjort, er det så igen min pligt at hjælpe vedkommende med at blive succesfuld.  Men alligevel oplever jeg, at mange falder fra. Mange af disse mennesker vil så gå ud og fortælle alle andre, at NWM er noget lort og ikke virker, hvilket igen er med til at trykke branchen. Men hvorfor fejler disse mennesker? Ganske enkelt fordi de tænker som en ansat og ikke som en selvstændig. Dette er 2 vidt forskellige verdener, og hvis ikke man ændrer sit tankemønster og sine vaner, så vil man højst sandsyndigt ikke blive succesfuld.  Så at blive succesfuld handler om at arbejde med sig selv, hvis ikke man i forvejen har en iværksætter tankegang. Styrken ved NWM er, at når man går med i forretningen, så står der en hel hær af folk, som vil hjælpe én med at lave dette mentale skift! I hvilken anden branche kan man for få tusinde kroner gå adgang til gratis coaching, mentaltræning, præsentationsteknik, produktkendskab, ledertræning etc.  Men tænker du ikke som en selvstændig, og ikke er klar til at ændre dit tankemønster, så vil du højst sandsynligt ikke få succes.  Samtidig er det lidt tankevækkende, at det facto at mange ikke får succes, er med til at skabe modstand overfor branchen. Og samtidig er det denne modstand, som gør, at folk knækker mentalt, når de går i gang med NWM. Er man nystartet i et NWM firma, og går ind på Amino for at læse lidt med, så skal man være en rimelig stærk person for at kunne tåle mosten.  Produkterne kan få armene til at vokse ud på folk! Dette er et problem, og det er faktisk næsten umuligt at styre. Nu arbejder jeg selv for Agel, og firmaet gør et stort stykke arbejde ud af at forhindre medicinske påstande. Dog bliver firmaerne altid ramt af klaphatte, som ikke helt forstår at overholde gældende lovgivning.  Det er ikke altid, at denne overdrevne anprisning skyldes grådighed. Oftest kommer den fra folk, som selv har oplevet en virkning af et produkt. Altså spiser jeg et produkt, som virkelig har hjulpet mod eksempelvis gigt, ja, så vil jeg naturligvis gerne dele de erfaring med mennesker, som jeg holder af.  Men igen hold dig væk fra firmaer, hvis produkter har overdrevne anprisninger.  Jamen, produktet er jo bare med, så det ikke er et pyramidespil! Det kan meget vel være for nogle firmaer, hvilket er derfor, at man skal undersøge produkterne godt, inden man træffer et valg. Personligt har jeg været leverandør til Matas gennem 8 år, så jeg har et stort kendskab til produkter. Jeg brugte mere end 14 dage på at undersøge Agels produkter, og de er helt fantastiske. Altså har de en reel værdi, som giver kunden value for money!  Gennem tiden har man dog set mange ulødige produkter, hvilket har været med til at ødelægge branchen for mange. Men ser man ikke brodne kar indenfor alle brancher. På Amino siden er der en del, som arbejder indenfor eksempelvis søgemaskine optimering. En branche som i den grad kan flå kunderne for penge, uden at de tilnærmelsesvis får noget ud af det. Men betyder det så, at eksempelvis DeMib er en være snyder, fordi han arbejder med SMO! Problemet med NWM er, at når et firma opfører sig amoralsk, så er det ikke firmaet, som står for skud, men hele NWM branchen som bliver ramt. Jeg har set mange indlæg om retssager mod eksempelvis Amway, men hvad har det med Agel at gøre? Og desuden kører Amway altså videre i bedste velgående, så mange af disse retssager har vist sig at være en storm i et glas vand. Hvis I ønsker det, kan jeg finde de første 50 retssager mod Microsoft, men alligevel er firmaet ret velanset af de fleste mennesker.  Kun folk i toppen tjener penge! Det er rigtigt, at timing er vigtigt i NWM. Altså kan der ligge en økonomisk gevinst i at være med fra starten. Spørgsmålet er bare, om denne timing ikke gør sig gældende indenfor alle brancher! Jeg kan så fortælle, at det at være med fra starten kan være noget af en rutschetur, da mange ting ikke kører perfekt. Så det er altså den vedholdenhed, man bliver belønnet for på sigt.  Det skal dog også nævnes, at mange folk kommer ind i selskaber med mere end 40 år på bagen, og formår at skabe en indkomst på mere end kr. 100.000 om måneden.  Denne skepsis er også blevet skabt af dårlige bonusplaner, hvor mange af pengene ruller op til toppen. Så kig godt efter bonusplanen.  Igen bliver, ”kun toppen tjener penge”, styrket af den matematiske tankegang fra tidligere. Altså dem som kommer ind sidst taber! Og så er der de såkaldte pyramidespil, som igen er med til at styrke denne opfattelse.   Så jeg kan kun opfordre alle på Amino til at sætte sig tilbage, lukke øjnene og så tænk over hvor jeres holdning til NWM kommer fra? For en ting er helt sikkert i NWM! Du kan aldrig få succes, hvis ikke du formår at hjælpe andre med også at opnå succes! NWM er den eneste branche jeg nogensinde har arbejdet med, hvor jeg ikke kan komme frem ved at holde andre tilbage! Jeg kan kun vinde, hvis andre også vinder! Så NWM er ikke en salgsbranche, en let vej til millioner, svindel, pyramidespil, ulovligt – men ganske enkelt en mulighed for mening mand, at prøve kræfter med det at være selvstændig, og samtidig lære en masse om sig selv og andre mennesker.  Og når man først har udviklet disse egenskaber, så vil de kunne anvendes i alle mulige andre sammenhæng her i livet.  Og til sidst den virkelige styrke i NWM! I NWM bliver du betalt for det, du er værd! Der er ikke noget held, gætværk -  nej, du bliver aflønnet 100% efter din indsats. Dette kan være både en befriende og samtidig skræmmende tanke. Men det at alle har mulighed for at opnå det samme gør, at alle i netværket har samme grund til at arbejde hårdt med forretningen. Og det gør, at man på et tidspunkt kan trække sig væk fra forretningen, og så stadig have en indkomst! Altså kan man i NWM arbejde i nogle år, og så blive betalt for denne indsats potentielt resten af livet. I hvilken anden branche kan man som selvstændig gøre det! Tænk over det! Hvis du faldt død om i morgen, vil din indkomst så stadig bestå! For mange selvstændige vil det betyde den sikre konkurs, men sådan er det ikke i NWM, da alle i netværket har mulighed for at opnå det samme!  Når jeg tænker over det, så tjener jeg mere i Agel end mange af de 100.000 over mig. Dette gør jeg udelukkende, fordi jeg har arbejdet hårdt med forretningen og har på intet tidspunkt troet, at dette her ville blive let.  Så jeg er stolt af at arbejde med NWM. Jeg lærer folk, hvordan de kan tænke mere positivt i livet, hvordan man skal klare sig som iværksætter, hvordan man kommunikerer, hvordan man planlægger sit liv, når sine drømme etc. og alt sammen er ganske gratis for den enkelte!  Jeg kan nu bruge mere tid på mine 3 børn og min kone, end jeg bruger på arbejde. Bestemmer selv hvornår jeg vil arbejde, hvem jeg vil arbejde med, har ingen ansatte, ingen udgifter, skal ikke stå for regulatoriske udfordringer, får løn efter indsats og har en forretning som vokser, selvom jeg ikke nødvendigvis selv er aktiv i den!  Til sidst vil jeg blot vise jer et lille klip af Robert Kiyosaki. Han har skrevet Rich dad – poor dad, som for øvrigt er solgt i mere end 20 mio. eksemplarer. Han har gjort sig den ulejlighed at undersøge NWM branchen, og her er, hvorfor han mener at NWM er ”The perfect business”.  http://video.google.com/videoplay?docid=-4203004849693768371 Og et lille klip med Bill Clinton!  http://agelturkiye.net/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=92  Held og lykke fremover!   Hilsen Anders

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 01:30

Hej Anders,

Hold da op for et langt indlæg - det må vist være Amino rekord ?

Jeg skal ikke forsøge at svare på alle dine betragtninger, men jeg vil da gerne bidrage med en ganske enkel betragtning der viser hvorfor jeg aldrig bliver en del af multi level marketing verdenen:

Jeg har altid arbejdet i en "fødekæde" der består af Producent-Importør-Forhandler-Kunde, og for mig er det lysende klart at jo flere led vi putter på kæden, jo færre penge er der til produktet, og jo hårdere bliver salgsarbejdet.

Multi level marketing kan pakkes ind på mange fantasifulde måder, men uanset hvad man kalder tingene skal der stadig være en vis værdi tilbage hos slutbruger, og jeg er fortsat ikke overbevist om MLM er sagen.

"There's no such thing as a free ride"

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Skrevet kl. 02:38

hej anders

kan kun sige folt flot indlæg Big Smile

mvh Karsten Aagaard

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:58

måske du lige kunne have trykket på enter et par enkelte gange.... den var sgu svær at komme igennem....

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:50

hej ander ja rigtigt flot indlæg

jeg vil linke til den på på en anden dabat...

og så lige ovenstående inlæg...  det er helt rigtigt at alm handel er  Producent-Importør-Forhandler-Kunde og der ud over skal de betale for reklame og en masse ansatte... det er mange penge vi snakker om

men det du faktisk glemmer er at mlm har kun 3 led... Producent-Forhandler(dig) -Kunde + det vil sige der bliver sparet nogle penge. på ansatte, reklame og mellemled... som så går til netværket i stedet for... så ser man på pengene... så bliver det det samme. hvis ikke det bliver billigere...

man kan jo dele det lidt op og absolute også nået man skal se på inden man starter op i et mlm firma... eller nået andet slags firma (virksomhed) og det er regnskabet.

alm forretning

Producent 40% -Importør 30% -Forhandler 30% - Kunde 100%  som kunde betaler du altid 100% så alle disse mellem led tjener på det.

MLM

Producent 40% -Forhandler 60% -Kunde 100% så her har vi altså 60% som sælgere at give at... de 30% får man selv ved at købe i sin egen forretning. de sidste 30% går til netværket...

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 13:34

Hej Jens.

Tak for dit indlæg. Jeg forstår godt, hvor du vil hen, formoder jeg. Altså er der for mange, som skal tjene på produkterne i Network Marketing, så der bliver ikke meget tilbage til at lave et ordentligt produkt!

I min tidligere virksomhed fordelte pengene sig således. Butikken skulle have en avance på ca. 40%. Derudover skulle man betale 12% i gennemfakturering, som går til distribution fra Matas lager. Så hen ad vejen forsvinder mere end 50%!

Det er nøjagtigt det samme i Network Marketing, hvor mange firmaer har et maksimalt payout på 50%, så regnestykket bliver det samme. Dog er der mange Network Marketing firmaer, som også selv producerer produkterne, så I virkeligheden kan mange af disse firmaer tillade sig at bruge endnu flere penge på research og produktudvikling!

I Agels tilfælde har de ansat Dr. Ann De Wees Allen, som kommer til Agel med 25 års research. Du kan jo søge på hende på Google, så vil du få ca. 55.000 hits med hendes forskning.

Hilsen

Anders

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 13:40

Hej Brian.

Forsøgte faktisk at lave mellemrum, men af mærkelige årsager, er det hele blevet trykket sammen.

Måske det er længden af indlægget...Big Smile

Beklager at det kan være tung læsning.

Hilsen

Anders

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)