Jeg vil gerne starte en webshop. Jeg gør det nu for at lære noget om det og se hvad det indebærer. Indtjening kan komme på sigt. Nu står jeg over for et hav af muligheder men uden erfaring. Jeg går igang selv og skal have en all inclusive løsning. Dandomain, Shopify, mfl... Her er hvad jeg søger: Økonomisk løsning Skabelon/ Flot template Betalingssystem til alle gængse kort (Absolut ikke paypal) Søgeoptimerings sikret/venlig Jeg vil gerne kunne gøre alt fra samme modul.. Da shoppen ikke behøver indtjening med det samme vil jeg ikke køre google adwords men lære om organisk søgeoptimering. Jeg ved at det er en mundfuld jeg har kastet mig ud i, men det skal man jo nogengange for at holde sig i live :O) Jeg tænker på fremtiden og den foregår på nettet. Det vil glæde mig at høre om jeres erfaringer og råd. |
Hej Dani,
Der er flere forskellige muligheder for dig, i det dine krav til webshoppen er ret basale. Du skal gøre op med dig selv om du vil have en hosted webshop, eller om du vil have en opensource webshop, eller en dedikeret webshop som jeg plejer at kalde den.
Her kan du se et lille indlæg omkring forskellene: Had er forskellen på en dedikeret shop og en hosted shop?
Indlægget taget udgangspunkt i magento og shoporama, men det skal siges at under dedikeret webshops findes også fx Presta shop og i hosted shops er der som du selv nævner også dandomain.
Med hensyn til betaling er det noget du skal have oprettet særskilt fra din webshop hos en kortindløser (Nets/Teller, Euroline osv) og en et firma som kan hjælpe dig med betalingsgateway, fx ePay og Quickpay.
Det var bare lige helt kort.
Håber du får en god start.
Venlig hilsen
Bo Gunnarson