Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

facebook annoncering virker det? bruger i det?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.


Jeg ville høre om der var nogen der havde gode eller dårlige opleverlser med facebook annoncering?

-Virkede det for jer?
-Var det ligeså lønsomt at facebook annoncere på facebook som Google ADS
-Hvordan kom i igang?


Vores facebook side kan findes her: https://www.facebook.com/greatskindanmark?ref=hl

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet det i forbindelse med forskellige produkter, og har haft meget ringe resultater.
Min erfaring er at kliks konverterer meget dårligt, hvilket jo nok skyldes at folk ikke er "købe-mode" når de er på Facebook, i modsætning til hvis de på Google søger efter "tilbud på havemøbler" for eksempel.

Dermed også svar på spørgsmål 2 :-)

Det er såmænd ganske nemt at komme igang, bare klik ind på "annonceringsdelen" når du er på Facebook, mener dog at det tog et døgns tid at blive godkendt, før jeg kunne vise annoncer.

Tilmeldt 6. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede det forleden, efter at være blevet præsenteret for "Boost" knappen hver gang jeg lavede et opslag. Så blev jeg nysgerrig, og købte for USD 40 ( købes med det samme).

Det gav ca. 8.000 visninger, 25 kliks, 2 likes , nul handler.

Så, som promovering måske lidt værdi - dog meget ringe set iforhold til prisen.

Men det er jo det samme som hvis du køber visninger/bannerannoncer på andre ikke relevante sider = meget ringe værdi.

 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook er ganske fin at annoncere på men det kræver en del arbejde. De 3 kodeord som jeg vil sige kan sikre alle overskudfacebookannoncering er målretning / segmentering samt splittest og til sidst selvfølgelig målbarhed.

1) Sørg for at målrette din annoncering kun til folk som har vist interesse for de ting du sælger

2) Sørg for at splitteste en masse forskellige billeder og tekster. Husk call to action.

3) Sørg altid for at have installeret tracking kode i dine urls så du kan måle effekten

4) Sørg for at måle om køn, alder etc. reagerer forskelligt på forskeliige annoncer. (det gør de) så sæt annoncerne op så du kan måle dette.

Det er faktisk ikke så svært, men det er lang tids arbejde.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj:

Facebook er ganske fin at annoncere på men det kræver en del arbejde. De 3 kodeord som jeg vil sige kan sikre alle overskud på facebookannoncering er målretning / segmentering samt splittest og til sidst selvfølgelig målbarhed.

1) Sørg for at målrette din annoncering kun til folk som har vist interesse for de ting du sælger

2) Sørg for at splitteste en masse forskellige billeder og tekster. Husk call to action.

3) Sørg altid for at have installeret tracking kode i dine urls så du kan måle effekten

4) Sørg for at måle om køn, alder etc. reagerer forskelligt på forskeliige annoncer. (det gør de) så sæt annoncerne op så du kan måle dette.

Det er faktisk ikke så svært, men det er lang tids arbejde.



Har du selv arbejdet med facebook annoncering og har mærket effekten af det?   

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Fra Bogense, Nørreby
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 150
Fra  Socialization Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Jeg laver mere og mere annoncering for kunder - det er efterhånden ikke til at komme udenom hvis man som virksomhed ønsker en seriøs tilstedeværelse på Facebook.

Spørgsmålet er sådan set ikke om Facebook-annoncering virker, men om man er dygtig nok til at få det til at virke! Som Nikolaj skriver, så er målretning og det at kende sin målgruppe alfa og omega for at sikre at man ikke spilder både tid og penge.

Splittesting er dog blevet noget lettere nu hvor Facebooks nye annoncerapport-format så småt er begyndt at blive udrullet. Her kan man se helt præcist hvilke målgrupper man får den største respons fra og så koncentrere sin primære indsats her. De gør, at meget af den tid der tidligere gik med splittesting nu kan aflæses direkte i rapporterne.

En ting som dog er sikkert som amen i kirken er, at det at booste opslag ABSOLUT ikke er vejen frem - som en tidligere i denne tråd også nævner. Et boost af et opslag er at skyde med spredehagl og det er som bekendt ikke en specielt effektiv jagtmetode hvis man er ude efter lige netop én fugl i en flok. Se evt. dette blogindlæg jeg har skrevet om boostede opslag: socialization.dk/boostopslag

Det er virkelig, virkelig vanskeligt at kunne sige noget generelt om hvilken ROI man kan forvente med Facebook-annoncering, for der enormt forskelligt fra branche til branche - og fra Facebookside til Facebookside. Er man drøngod til at levere indhold til sine fans, så er annoncering det, som kan få ens side til at vokse eksplosivt. Og så konkluderer man at Facebookannoncering er fantastisk! Selvom man egentlig bare selv er fantastisk.

Men er man ikke specielt god til det meningsfulde indhold, har lavt engagement på sin side i forvejen og så begynder at promovere opslag eller lave meget sælgende annoncer rettet mod på fans og deres venner, så får man i bedste fald ingen effekt og i værste fald betaler man ligefrem for at folk bliver irriterede og giver negativ feedback på ens opslag. Og så konkluderer man af Facebook er noget lort. Selvom man egentlig bare selv.... ja, you get the point :-)

Det sidste helt konkrete tal jeg har fra en kunde var en webshop med sindsvagt godt styr på sin kundedatabase, gennemsnitskøb, perioder mellem køb, markedsføringsudgifter pr. køb og det hele (ejeren har en fortid som forretningsanalytiker). Med Facebook-kampagner kunne vi få nye kunder til en 5.-del af prisen i forhold til bannerannocering. Den 80% besparelse var han naturligvis meget glad for. 

Men jeg ville aldrig på den baggrund turde love andre kunder samme resultat.

Mvh

David 

Hos Socialization er vi specialister i Facebook. Sparring, rådgivning, kurser, foredrag, annoncering. Ring 49 70 49 70 og hør mere.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

David Lorentzen:

Det sidste helt konkrete tal jeg har fra en kunde var en webshop med sindsvagt godt styr på sin kundedatabase, gennemsnitskøb, perioder mellem køb, markedsføringsudgifter pr. køb og det hele (ejeren har en fortid som forretningsanalytiker). Med Facebook-kampagner kunne vi få nye kunder til en 5.-del af prisen i forhold til bannerannocering. Den 80% besparelse var han naturligvis meget glad for. 



Hej David. :-)

du skriver at det ikke kan betale sig og booste sine opslag, men hvordan vil du så udnytte facebook som annonchering?
Bare de reklamer der sider ude i siden, og vil de overhoved kunne betale sig iforhold til med f.eks. google adsword?

Så ham din kunde bruger kun facebook annoncering nu ? eller supplerer han stadig med google Adsword?

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Fra Bogense, Nørreby
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 150
Fra  Socialization Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ved ikke om han bruger Adwords - han er ikke længere kunde. Han var inde i et 3-måneders rådgivningsforløb hvor meningen var, at han skulle lære det mest basale selv, så han kunne køre videre uden mit firma. Det var i øvrigt ikke Adwords jeg nævnte - men bannerannoncering. Altså køb af bannerannoncer på diverse sites.

At booste opslag ER at benytte Facebokok til annoncering. Det er bare en meget primitiv måde hvor man går glip af stort set alle de muligheder der for alvor gør Facebook-annoncering interessant. Med boost-funktionen booker man, gennem en semi-automatiseret process, annoncer i Facebooks annoncesystem. Samme system som man booker annoncer i hvis man bruger Ads Manager eller det langt mere avancerede PowerEditor.

Højreside-annoncering er godt nogle gange, andre gange annoncerer man i newsfeed. Nogle gange hele Facebook nogle gange kun mobil, nogle gange kun desktop newsfeed - mulighederne er mange. Men igen: De muligheder har man ikke når man booster opslag.

Men prøv at læse blogindlægget jeg nævnte - der skriver jeg en del om hvad boostopslag ikke kan - og dermed hvad andre måder at booke Facebookannoncer kan.

Spørg endelig hvis der er noget der ikke er tydeligt!

Mvh

David

Hos Socialization er vi specialister i Facebook. Sparring, rådgivning, kurser, foredrag, annoncering. Ring 49 70 49 70 og hør mere.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

David Lorentzen:

Hej,

Jeg ved ikke om han bruger Adwords - han er ikke længere kunde. Han var inde i et 3-måneders rådgivningsforløb hvor meningen var, at han skulle lære det mest basale selv, så han kunne køre videre uden mit firma. Det var i øvrigt ikke Adwords jeg nævnte - men bannerannoncering. Altså køb af bannerannoncer på diverse sites.

At booste opslag ER at benytte Facebokok til annoncering. Det er bare en meget primitiv måde hvor man går glip af stort set alle de muligheder der for alvor gør Facebook-annoncering interessant. Med boost-funktionen booker man, gennem en semi-automatiseret process, annoncer i Facebooks annoncesystem. Samme system som man booker annoncer i hvis man bruger Ads Manager eller det langt mere avancerede PowerEditor.

Højreside-annoncering er godt nogle gange, andre gange annoncerer man i newsfeed. Nogle gange hele Facebook nogle gange kun mobil, nogle gange kun desktop newsfeed - mulighederne er mange. Men igen: De muligheder har man ikke når man booster opslag.

Men prøv at læse blogindlægget jeg nævnte - der skriver jeg en del om hvad boostopslag ikke kan - og dermed hvad andre måder at booke Facebookannoncer kan.

Spørg endelig hvis der er noget der ikke er tydeligt!

Mvh

David

Hej igen. Tak for det gode svar. 
Men ja det er nok bedst som du skriver at man bliver oplært i det, så man på et tidspunkt kan gøre det selv . Når du snakker om bannerannoncering på diverse sites, er det så ikke også Adsword?

Ja at booste et opslag giver ikke nogen realle købere.

Jeg vil lige læse blogindlægget igennem! mange tak! og hav en god dag.

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)