Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hemmeligheden bag Facebook annoncering

26.704 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
26 July 2010

Forord:

Alle vil efterhånden tjene penge online. Webshops, Affiliate marketing – ja der er mange gode bud på hvordan man kan gøre det. Problemet er at ikke ret mange ved hvordan de rent faktisk tjener penge måned efter måned. Men ved at opbygge sig forskellige forretningsområder er det faktisk muligt. En af dem er Facebook – og her er en artikel til dig der vil i gang i dag!

Du kan ikke spare dig i gang..

Jeg har folk der mailer mig om det er en god idé at spare et par kroner på at købe ONE.com i stedet for Surftown. Men der mener jeg det handler det om at komme i gang. Sæt 500 eller 1.000 kr. til side, som du har bestemt dig for du vil bruge på at komme i gang - og i øvrigt har råd til at tabe.

#TIP 1: Byd altid CPC indtil du føler du er ekspert.

1.    Research og find din målgruppe

Når jeg laver kampagner bruger jeg langt størstedelen af mit samlede timeforbrug på research. Der er guld at hente her! Facebook giver dig eksempel mulighed for eksempel at målrette mod folk der er fan af grupper/fansider.

Hvis du står og skal lave en konkurrence på Facebook kan det være en god idé at finder fan sider som denne: http://www.facebook.com/#!/pages/Ferie/28461903076?ref=ts

Analyser viser at hvis du vælger at målrette mod de sider, vil du opleve en højere CTR (click through rate) på dine annoncer, samt bedre endelig konvertering. Det kan skyldes at folk der deltager i de fansider generelt er lidt mere villige til konkurrencer på  nettet – bare et bud..

#TIP 2: Du kan nemt spare 20-30% hvis du målretter mod grupper eller andre små niche målgrupper (demografisk, gift, single osv..)

 

2.       Få succes med din første annonce

Med få helt basale tricks kan du undgå at bruge et par tusind kroners annoncering på at forstå hemmeligheden bag Facebook.

 

Jeg vil gå så langt og påstå at seriøse brands der ikke kan lave sjov og altid skal have 100% korrekt tegnsætning, de vil aldrig kunne få succes med Facebook.

Det er derfor vigtig at huske at din annonce står blandt weekendens festbilleder og meget andet. Som udgangspunkt er folk ikke interesseret i reklamer på Facebook – det er din opgave at gøre dem det.

Hemmeligheden bag Facebook er billeder! Folk forstår slet ikke hvor vigtig det er! En god regel er at bruge denne formel:

1. Find ud af hvordan produktet skal fremstilles (model der holder produktet, produkt billede eller noget tredje).

2. I min kage annonce var det et billede af én kage der vandt stort over de andre som havde personer der bagte, spiste og holdte kager. Nu ved jeg det, og har kunnet lave 10 nye annoncer med: 

3. Hold nu kampagnen opdateret med nye billeder hver dag, fin nye overskrifter en gang hver 5 - 8. dag, og skift brødteksten ud med jævne mellemrum. 

#TIP 3: Byd altid lidt under det Facebook anbefaler til at starte med, og langsom ændre dit bud nedaf.

3.       Behold succes kampagnen

Du kan ikke have en succesfuld Facebook annonce der performer det samme dag efter dag.. Typisk virker det samme billede højst 3 dage (kommer selvfølgelig an på hvor aggressiv du markedsføre den). Det er derfor meget vigtig du løbende skifter billede og splittester på det hele.

#TIP 4: Sæt tid af til at finde 3 – 5 nye billeder om dagen. Du skal bruge mindst ét, men min erfaring siger at kun 20% af det man tror er godt også rent faktisk er godt i praksis.

__________

Tak fordi du læste det hele. Det er mit første blogindlæg og jeg vil blive rigtig glad hvis du vil skrive en kommentar! Selvfølgelig bliver jeg rigtig glad hvis du fandt det brugbart og synes det er godt - men vil også gerne høre fra jer som har gode tips til hvordan det kan blive bedre en anden gang.

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Simon blogindlæg Skriv dig op