Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Zalando har spist mange webshops i Danmark?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
se der - du har da ret - jeg troede Bestseller Troels (som vel mere er Anders idag) havde net shops men ikke med samme navne som de fysiske butikker som ex vera moda, men det krævede da bare en lille googling at se, at det har de da

Nå vi er enige i det vigtige, de store shops er selvklart hårde for de små start-ups

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:04

Jeps, Anders vedr. Bestseller og Troels vedr. Hay.

Jeg ville bare gerne understrege at der er meget store kræfter bag de omtalte webshops - stensikkert også en hel masse som jeg/vi ikke har den fjerneste idé om foregår i 'kulissen'. Det er naivt at tro at man bare lige kan udmanøvrere de store ved at have et andet udvalg end dem eller at laveste pris ikke er et utroligt vigtigt parameter... de store har naturligvis helt styr på hvilke brands der er de væsentligste at handle med, hvilke priser der flytter kunder osv. Desuden er de, når de samarbejder så tæt med leverandører som Bestseller om markedsføring, i stand til at skabe en efterspørgsel, hvor vi andre, i langt de fleste tilfælde blot kan leve af den eksisterende.

Mvh Jens

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Johansen:
Der bliver gættet på en helt masse (vrøvl) i den her tråd, men det lyder ikke som om de fleste af jer rent faktisk har en fysisk butik eller en webshop af rimelig størrelse og potentiale.

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med  "rimelig størrelse og potentiale", men selvom vi ikke er, eller kommer, i nærheden af en størrelse som Elgiganten, Dustin, F-Group osv. har vi en tilfredsstillende 2 cifret mio. omsætning som stiger år for år.

Så vi er altså én af de små butikker / shops der kæmper mod de store, og det synes vi i al beskedenhed at vi gør ganske fint. Der er områder hvor vi mere eller mindre må give op på forhånd, da vi ikke har samme muligheder som de helt store. Så vi er i stedet nødt til at finde ud af hvor vi kan gøre noget væsentligt bedre end de store kan, og forsøge at positionere os på det. Og det går over al forventning, ligesom vi vækster måned for måned.

Vi mener så at vi er stærkest på B2B delen, og det er der vi har vores primære fokus, og vi har masser af succeshistorier. Blandt andet har vi indenfor den seneste måned fået 2 nye store kunder med sammenlagt over 10.000 medarbejdere. Disse har vi "hugget" fra to af de helt store konkurrenter, simpelthen fordi de ikke var i stand til at levere det kunderne forventede. Men det kunne vi. Så selvom vi er noget dyrere, har vi alligevel formået at tage en bid af kagen, som sikrer os yderligere vækst de næste år. Dertil kommer alle de mindre kunder vi hele tiden får, netop fordi vi kan noget de store ikke kan.

Så selvom vi ifølge dig og flere andre i denne tråd i virkeligheden bare skulle begynde at lukke stille og roligt ned, og acceptere at de store var for stor en udfordring for os, har vi altså valgt at tro på at der også er plads til os. Og selvom du tilsyneladende mener at det er noget vrøvl, ser vores fremtid altså ikke så dyster ud som I gerne vil prøve at bilde os ind. Men det kræver også hårdt arbejde hver eneste dag, og vi får absolut intet forærende.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 12:18

@igang

Du tager fejl af mine intentioner. Jeg forsøger blot at vise hvor store kræfter det er der ligger bag 'de store'. Jeg kender til mode og brugskunst og intet til din branche (vidste ikke engang at der er noget som hedder F-Group). Tråden startede med Zalando som udgangspunkt og det er noget som jeg kender til.

Du beskriver din virksomhed på imponerende vis og jeg mener ikke at den kan betragtes som værende lille. Der er ingen grund til at tage mine udtalelser personligt, når du udmærket godt selv ved at du falder uden for den gruppe af små/mindre webshops som vi taler om her.

Mvh Jens

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:29

Jens Johansen:
Der er ingen grund til at tage mine udtalelser personligt,

Nu var der ikke så mange svar, så jeg gik ud fra at du mente at det var mig der vrøvlede. Og så er der dage hvor jeg er mere nærtagende, end andre Big Smile

Jeg skal også erkende at jeg ikke kender alverden til tøjbranchen, men jeg formoder at mindre virksomheder har lige så svært / let ved at konkurrere mod de store som i vores branche. Og at der bestemt også er plads til dem, men at det er en plads de er nødt til at skabe, for de får den ikke forærende.

Men jeg er enig i at det for de absolut mindste nystartede, bliver sværere og sværere at få fodfæste. Men jeg tror ikke på at det er umuligt, hvis man virkelig vil det nok.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:42

En sjov note omkring Zalando, som jeg fik fortalt af en tysk leverandør, da han spurgte til vores returrate.

Zalando i Tyskland har - hold fast - 68% returrate! Pga deres lovpligtige gratis returret, er tyskerne åbenbart helt fjollede med at købe løs, for derefter at returnere, og det mærker man altså i firmaer som Zalando, som så oven i købet tilbyder gratis levering.

Men når jeg tænker på, hvor mange administrative ressourcer der skal til for at håndtere så mange returer (for ikke at tale om fragtomkostningerne), ja så er der ikke noget at sige til, at det er vanskeligt at tjene penge for dem dernede.

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 12:47

Hold k@ft det varmer at høre!

Jeg håber at der tegner sig en lignende tendens hos de andre 'store'. Vi ligger på ca. 10% i vores beskedne webshop.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:57

@Jens

Jeg troede han jokede, da han sagde 68%
Men har Googled det, og returraten er åbenbart 50% globalt set for Zalando, så 68% i Tyskland lyder plausibelt (kilde).

Læste jo også for nogle måneder siden, at Smartguy havde købt en Tysk/Østrigsk/Schweizisk shop med fokus på outdoor-life osv. Den omsatte vist for ca 100 millioner om året, men de havde købt den for et latterligt lille beløb. Mener det var 5-7 millioner kroner...

Fri retur og prispres gør det nok bare svært at skumme fløden syd for grænsen.

EU har jo også luftet tanken om at kopiere Tysklands lovpligtige frie retur til resten af EU. Bliver "spændende" at se konsekvenserne, hvis det bliver effektueret. Det vil i høj grad smadre mange små shops, er jeg sikker på.

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 13:50

@Troels

Det er jo helt vildt! Tak for link. Men, selvom at man muligvis går rundt og i sit stille sind håber på at deres system vokser sig for stort for hurtigt og dermed kollapser, så vil vi jo nok i virkeligheden se at de forbedrer deres resultater år for år.

Hos os vælger vi at måle os op imod nogle meget mindre spillere - men dog betydeligt større end os. Man skal jo nødigt tabe modet, men det skal jo heller ikke gå hen og blive så nemt at man bliver doven af det.

Mvh Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02

jeg synes 2 cifret mio omsætning er super Igang og du kan sagtens være en af de som bryder igennem uden jeg har sat mig ind i din varegruppe - og der vil også kunne komme nye store inden for gadgets - iphone covers, hoodies osv - men det er en lang vej for mange
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)