Kære Amino brugere. Jeg har haft en situation denne sommer, hvor min indtægt har været skruet godt i bund. Det har gjort vi ikke har kunnet betale vores husleje for 3 måneder. Vi har nu fået et påkrav fra deres advokat. Er lejen ikke indbetalt inden 10 dage, så er vi opsagt. Vi har imidlertidig en bankgaranti på 3 måneders husleje - og har ingen problemer med at betale husleje fremadrettet. Udlejer vil ikke gå med til en afdragsordning på det skyldige husleje. Vi har derfor bedt udlejer om at tage bankgarantien. Vi betaler husleje fremadrettet uden problemer og skylder derfor ingen leje. Der står intet i vores lejekontrakt om at der til hver en tid skal stå en gældende bankgaranti eller depositum. Vi har afleveret vores balance til d.d til udlejer, for at vise at det går godt nok til at vi ikke burde komme i problemer. Udlejer kræver nu at vi skal betale for en statautoriseret revisor, der skal gennemgå balancen, ombogfører og komme personligt og fremlægge, da udlejer tror det er snyd :( Hvis vi ikke gør det, så er vi opsagt. Vi har en bogfører, der arbejder for et revisionsfirma, som er super dygtig! Det vil jo koste os en rimelig stor sum penge - kan udlejer kræve det?? Opsummering - KAN udlejer smide os ud, hvis vi ikke skylder penge på baggrund af at der ikke står en tilhvertid gældende bankgaranti/depositum i banken, når det ikke står indskrevet i lejekontrakten? Pointen er i bund og grund, at udlejer selv ønsker at drive samme virksomhed, men ikke overtage vores eksisterende leasing aftaler osv.
Svar udbedes asap :)
Mvh Maria
|
Jeg går ud fra ar der er tale om et erhvervslejemål.
Jeg fostår ikke hvorfor at i har en bankgaranti hvis det ikke er nødvendigt. Er du sikker på at der ikke står i lejekontrakten at der skal være en garanti på tre månedes leje eller et depositum på tre måneders leje? Hvis der står det, kan denne garanti naturligvis ikke bruges til at betale skyldig leje, hvis lejemålet forsætter.
Udlejer kan naturligvis godt opsige lejemålet hvis der ikke er betalt.
Huginhelding:Udlejer kræver nu at vi skal betale for en statautoriseret revisor, der skal gennemgå balancen, ombogfører og komme personligt og fremlægge, da udlejer tror det er snyd :( Hvis vi ikke gør det, så er vi opsagt.
Denne del må jeg dog give pas på, hvis udlejer giver jer denne mulighed, virker det ikke som om at "han" en meget opsat på at komme af med jer, jeg kan ikke se at han på nogen måde skulle være forpligtet til det, eller skulle havde anden grund end at sikre at i kan betale fremover.