Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Community/ Forum inspiration

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:

Frk.Jensen:

Langsomt? Hmm.. Det burde (håber jeg da ikke det er) men vil jeg da lige se på :)

At have en knap der hed noget med "diskuter på forum" er en rigtig god ide! Tak for det, det er da helt sikkert noget jeg vil se om jeg kan få ind. Kan jo være med til at "lokke" folk til at komme med deres meninger.

Ja, syntes den "hang" lige et øjeblik inden jeg kom ind på den valgte katogori - Men om det bare var ved mig på det tidspunkt ved jeg ikke, der må flere lige komme med deres bud.

Det med at få debatten fra ens artikler/nyheder ind på forummet er noget jeg selv skal have gjort på min egen side engang. Samt jeg har skrevet nyheder for nogle danske hardware sites hvor dette også blev brugt med succes. Alt for at skabe liv i et forum, der tæller det hele med.

Udover det er der en række ting på selve hjemmesiden jeg syntes der kan forbedres, men ved ikke om det hører hjemme her i tråden, eller smid mig en PM hvis det er.

Du har helt ret, og ja - sidder og tænker "Hvorfor fanden har jeg ikke selv tænkt på det før" Haha.. For ja, selvfølgelig skal man da prøve på alle de måder man har tilgængelig for at få folk til at komme ud med deres meninger. Handler jo om at få folk til at bidrage og føle deres mening tæller :)

Mht de andre ting du mener der kan forbedres, så må du gerne skrive det her - eller via PM hvis du synes det er bedre :)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:04

Hos mig var loadtiden over 8 sekunder bare for at komme til forsiden. Normalt vil jeg have klikket videre efter 4-6 sekunder i den tro at siden var nede. Det er godt nok nævnt andre steder, men jeg siger det lige igen fordi den hastighed kan være dræbende for trafik til siden.

Hvad med at opfordre dine medlemmer til at linke til siden via facebook hvis de er glade for den.

Jeg ville også overveje at fjerne det store banner om hvorfor man skal signe sig op, jeg synes at det flytter indholdet ret langt ned på siden, og derfor gør det sværere at se det som har værdi for brugerne. Og mon ikke folk nok skal tilmelde sig hvis de finder indholdet interessant.

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Fra  Praematures Skrevet kl. 16:13

Rasmus Fredslund Hansen:

Hos mig var loadtiden over 8 sekunder bare for at komme til forsiden. Normalt vil jeg have klikket videre efter 4-6 sekunder i den tro at siden var nede. Det er godt nok nævnt andre steder, men jeg siger det lige igen fordi den hastighed kan være dræbende for trafik til siden.

Hvad med at opfordre dine medlemmer til at linke til siden via facebook hvis de er glade for den.

Jeg ville også overveje at fjerne det store banner om hvorfor man skal signe sig op, jeg synes at det flytter indholdet ret langt ned på siden, og derfor gør det sværere at se det som har værdi for brugerne. Og mon ikke folk nok skal tilmelde sig hvis de finder indholdet interessant.

Hmmm lyder til jeg skal have kigget på det med loadtiden.. Så er det bare om at finde ud af hvad f..... der kan være galt :-/ Ikke fordi jeg har det store kendskab til det. Men vil prøve at få kigget på det.

Mht banneret øverst så forsvinder det når man logger ind, så medlemmer ikke ser det. Om det skal helt væk - hmm... vil jeg lige tænke over :) Men tak for din respons :)

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 17:15

Det tager tid at få et aktivt forum, en gammel tommelfinger-regel siger at man skal have mindst 500 brugere for at få konstant aktivitet (da mange aldrig bliver særlig aktive), om dette er sandt ved jeg ikke. Men på dit site vil der også være mange der er meget aktive i en "kortere" periode (det første år efter en fødsel af et for tidligt født barn), så der vil være en stor udskiftning tror jeg.

Personligt bliver jeg lidt forvirret over Forum og Community knapperne, hvad er forskellen? 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:09

Som der er nævnt har jeg også undret mig over Community / Forum .... For mig virker det til at Community bare skulle fjernes, du har trods alt dit forum nu, samt også en Facebook side.

Dine overskifter på artiklerne, fx "Føler skyld over at have født for tidligt" - Er det ikke muligt at få større afstand mellem linierne, det står næsten oven i hinanden - Kan du følge mig ?

Du har en "Om os" overskrift nede i bunden, men der står absolut intet om jer ? ... Der mangler da helt klart en side hvor du forklarer hvem du er og hvorfor du har lavet siden med den tekst.

Under "Kontakt os" fylder kontakt formularen kun 1/4 af bredden eller lign og resten er bare tomt, der ser noget forkert ud. Under "Kontakt Os" står der "Top tekst" og over "Send" nede i bunden står der "Bund tekst" - Mon ikke disse skulle fjernes ? ...

Derudover syntes jeg godt sådan en kontakt formular må have en lille tekst. "Har du nogle spørgsmål til siden, ideer til forbedringer eller artikler er du altid velkommen til at kontakte os, gennem nedenstående formular" - Noget i den stil.

Var de ting jeg har lagt mest mærke til ...

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Fra  Praematures Skrevet kl. 19:47

Jakob Lauridsen:

Det tager tid at få et aktivt forum, en gammel tommelfinger-regel siger at man skal have mindst 500 brugere for at få konstant aktivitet (da mange aldrig bliver særlig aktive), om dette er sandt ved jeg ikke. Men på dit site vil der også være mange der er meget aktive i en "kortere" periode (det første år efter en fødsel af et for tidligt født barn), så der vil være en stor udskiftning tror jeg.

Personligt bliver jeg lidt forvirret over Forum og Community knapperne, hvad er forskellen? 

Hej Jakob. Jeg har valgt at have både JomSocial på (community) samt Kunena forum på. Det har jeg gjort fordi efter hvad jeg har set og oplevet med andre for tidligt fødte forældre, så er et forum ikke altid nok. Og der er Jomsocial super, lidt som et mini facebook på mit site, hvor folk har deres egne side de kan sætte op, kan uploade billeder, videoer m.m. skrive privat, lave updates, lave grupper og arrangementer. Derfor mente jeg at det ville være bedre med begge dele, så folk har lidt flere muligheder, end at alt skal laves på forummet. (community delen mangler dog stadig at blive sat helt op).

:)

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Fra  Praematures Skrevet kl. 19:50

Henrik Kristensen:

Som der er nævnt har jeg også undret mig over Community / Forum .... For mig virker det til at Community bare skulle fjernes, du har trods alt dit forum nu, samt også en Facebook side.

Dine overskifter på artiklerne, fx "Føler skyld over at have født for tidligt" - Er det ikke muligt at få større afstand mellem linierne, det står næsten oven i hinanden - Kan du følge mig ?

Du har en "Om os" overskrift nede i bunden, men der står absolut intet om jer ? ... Der mangler da helt klart en side hvor du forklarer hvem du er og hvorfor du har lavet siden med den tekst.

Under "Kontakt os" fylder kontakt formularen kun 1/4 af bredden eller lign og resten er bare tomt, der ser noget forkert ud. Under "Kontakt Os" står der "Top tekst" og over "Send" nede i bunden står der "Bund tekst" - Mon ikke disse skulle fjernes ? ...

Derudover syntes jeg godt sådan en kontakt formular må have en lille tekst. "Har du nogle spørgsmål til siden, ideer til forbedringer eller artikler er du altid velkommen til at kontakte os, gennem nedenstående formular" - Noget i den stil.

Var de ting jeg har lagt mest mærke til ...

Korrekt, det har jeg - synes bare at Jomsocial har en masse andre fede funktioner, som jeg har set folk eftersøger på sites som dette. :)

Mht afstand mellem linierne så vil jeg lige få set på det og se om jeg kan få lidt luft imellem :)

Mht om os - så er teksten faktisk ved at blive skrevet pt. så den skulle gerne komme på i aften.

Og mht kontakt os, så er den også på listen over rettelser /ændringer. (gid døgnet havde flere timer) :)

Tusind tak for din feedback, er fedt at høre andres meninger om tingene. hvad der virker og ikke virker :)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)