Jeg er i gang med at lave et community/Forum på mit ene site, har set og hørt alt hvad Martin har at sige om det (blandet andet omkring starten af Amino m.m.) Men tænkte om der var andre der havde gode bøger, links eller lign omkring det at starte et community/forum op fra bunden af?
Jeg er sådan set færdig med designet af mit site, og er blevet godt tilfreds - nu mangler de sidste små rettelser, tekster m.m. Alt det har været det "lette" i mine øjne... For næste punkt bliver at få folk til at bruge det.. Og se, det er ikke helt så nemt som jeg (naivt) troede..
Jeg har fået flere brugere der har tilmeldt sig, men de er sgu ikke aktive.. Og har prøvet alt det Martin giver af gode råd m.m. (med at stille små spørgsmål, selv være aktiv i forummet osv).
Så hvis i kender til nogle gode bøger eller lign om opstarten af dette, så må i meget gerne skrive det her :)
Jeg er i gang med at lave et community/Forum på mit ene site
Det er åbenbart ikke på min-babymad.dk? Jeg kan i hvert fald ikke finde et forum der. Hvor er det så? Må vi ikke kigge - så er det lidt nemmere at svare.
Jeg er i gang med at lave et community/Forum på mit ene site
Det er åbenbart ikke på min-babymad.dk? Jeg kan i hvert fald ikke finde et forum der. Hvor er det så? Må vi ikke kigge - så er det lidt nemmere at svare.
Hejsa :)
Hehe.. Nej er ikke på min-babymad.dk, men på mit nye site www.praematures.dk (der mangler stadig nogle små rettelser og tekster)
Det første jeg lagt mærke til var at jeg syntes forummet er ret langsomt, er det bare ved mig ? - Tænker når jeg skal ind i en katogori os.
Du har en række artikler på din side, og her kunne jeg da godt forestille mig en knap i bunden der hed "Diskutere på forum" - Hvor du havde en "Artikel" sektion og hver artikel fik sin egen tråd.
Det kunne måske være med til at skabe noget debat, især hvis folk finder dine artikler gennem google, og måske har lyst til at spørge ind til dem - Så får du aktiviteten ind på dit forum.
Ved ikke om du kan følge ideen eller om det vil virke, bare en tanke
Puha, jeg går ud fra at din målgruppe ved hvad "præmature børn" er? Jeg måtte scrolle på siden for at få en forklaring.
Tjah, så er jeg nok for langt væk fra emnet til at kunne kommentere seriøst. Kun et par småting: på tilmeldingssiden synes jeg du skal skrive en kort tekst om hvorfor man skal lade sig registrere og så ville jeg skrive Vælg din adgangskode i stedet for bare Adgangskode.
Det første jeg lagt mærke til var at jeg syntes forummet er ret langsomt, er det bare ved mig ? - Tænker når jeg skal ind i en katogori os.
Du har en række artikler på din side, og her kunne jeg da godt forestille mig en knap i bunden der hed "Diskutere på forum" - Hvor du havde en "Artikel" sektion og hver artikel fik sin egen tråd.
Det kunne måske være med til at skabe noget debat, især hvis folk finder dine artikler gennem google, og måske har lyst til at spørge ind til dem - Så får du aktiviteten ind på dit forum.
Ved ikke om du kan følge ideen eller om det vil virke, bare en tanke
Langsomt? Hmm.. Det burde (håber jeg da ikke det er) men vil jeg da lige se på :)
At have en knap der hed noget med "diskuter på forum" er en rigtig god ide! Tak for det, det er da helt sikkert noget jeg vil se om jeg kan få ind. Kan jo være med til at "lokke" folk til at komme med deres meninger.
Puha, jeg går ud fra at din målgruppe ved hvad "præmature børn" er? Jeg måtte scrolle på siden for at få en forklaring.
Tjah, så er jeg nok for langt væk fra emnet til at kunne kommentere seriøst. Kun et par småting: på tilmeldingssiden synes jeg du skal skrive en kort tekst om hvorfor man skal lade sig registrere og så ville jeg skrive Vælg din adgangskode i stedet for bare Adgangskode.
Jo min målgruppe ved godt hvad "præmature børn" er ;) Men kunne da godt være jeg skulle gøre mere ud af at bruge sætningen "for tidligt fødte børn" også.. :)
Og mht. vælg din adgangskode så vil jeg få det ændret, nu hvor du påpeger det kan jeg jo sagtens se det lyder og ser meget bedre ud end blot "adgangskode" :)
Og mht. vælg din adgangskode så vil jeg få det ændret, nu hvor du påpeger det kan jeg jo sagtens se det lyder og ser meget bedre ud end blot "adgangskode" :)
Ved nærmere eftertanke (og dét er jo altid godt), ville jeg nok skrive Vælg EN adgangskode i stedet for Vælg DIN adgangskode; så er det ikke så meget at være i tvivl om.
Langsomt? Hmm.. Det burde (håber jeg da ikke det er) men vil jeg da lige se på :)
At have en knap der hed noget med "diskuter på forum" er en rigtig god ide! Tak for det, det er da helt sikkert noget jeg vil se om jeg kan få ind. Kan jo være med til at "lokke" folk til at komme med deres meninger.
Ja, syntes den "hang" lige et øjeblik inden jeg kom ind på den valgte katogori - Men om det bare var ved mig på det tidspunkt ved jeg ikke, der må flere lige komme med deres bud.
Det med at få debatten fra ens artikler/nyheder ind på forummet er noget jeg selv skal have gjort på min egen side engang. Samt jeg har skrevet nyheder for nogle danske hardware sites hvor dette også blev brugt med succes. Alt for at skabe liv i et forum, der tæller det hele med.
Udover det er der en række ting på selve hjemmesiden jeg syntes der kan forbedres, men ved ikke om det hører hjemme her i tråden, eller smid mig en PM hvis det er.
Ved nærmere eftertanke (og dét er jo altid godt), ville jeg nok skrive Vælg EN adgangskode i stedet for Vælg DIN adgangskode; så er det ikke så meget at være i tvivl om.