Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investorer; Er det godt eller skidt for business?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa, 

Jeg kunne godt tænke mig at tale med virksomhedsejere, der har fået en investor med i deres forretning.
Fordele og ulemper, betingelser og oplevelser? Hvad skal man være opmærksom på?

De bedste hilsner
Lotte 

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er en meget relavant tråd du har startet her. men teksterne kan selvfølgelig blive lange hvis man skal dele alt det man oplever som er vær at vide med investore.

jeg har både prøvet gode og dårlige oplevelser og fået mit gamle firma vredet ud af hænderne ved smart investor strategi og fordi jeg ikke vidste nok og forud så det :-)

Man kan aldrig sikre sig 100% så jeg tror det er vigtigt kun at gå ind til noget man virkelig tror på, ikke have for travlt. også kan det ikke understreges nok hvor vigtigt det er at forventnings afstemme 100% også på papir.

Min vigtigste ting jeg har taget med mig er at man skal sikre sig at man ikke for udvandet sine andele af firmaet... mange investore går bevidst efter at underfinasere projekter så de kan få flere procenter når der så er brug for mere kapital. de har jo som regl en bestyrrelses plads så de kan styre firmaet i retningen af vækst eller ligne som kræver mere kapital end først ventet også kan de jo komme med pengene når det hele presser mod flere procenter.

ville bare støtte tråde skal nok blive mere konkret og komme med mere hvis der kommer behov for det

mvh thor

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Thor :)

Det er to meget relevante input, du kommer med. Har netop brug for den viden, så jeg kan vælge med omhu (eller måske helt vælge investormuligheden fra og søge finansiering på anden vis?

De bedste hilsner
Lotte 



 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter et par investormøder - er vi blevet lidt afskræmte. Ved ikke om vi har været uheldige med de som har kontaktet os, men forholdende og rettigehderne for os blev alt for ringe stillet.

En skarp forretningsmand fortalte mig - at det bedste tidspunkt at få en onvestor indover, er faktisk når det går rigtig godt og væksten boomer. Her vil man kunne få en ekstra kapital til fornyet penetrering eller produktudvikling uden at skulle lade sig binde på arme og ben - fordi du har den største værdi at sælge !

Håber du / I kommer rigtigt oplyst igennem en sådan overvejelse. Min erfaring fortæller, det langt fra altid er lykken med en redningskrans af den kaliber.
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Også et godt input, som giver stof til eftertanke.

Virksomheden er i vækst. Salget går fint og jeg behøver ikke trække penge ud de næste halve års tid. Så al indtjening bliver re-investeret i forretningen, og dermed vil den være markant mere værd om 3 - 4 - 5 måneder end den er nu. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror som det allerede er nævnt at:

Det er hulens svært at få investor med på ide stadie og nemmere når det buldrer der ud af med succes

Det er tilsvarende svært at få investor med på et fiktivt budget om overskud om 1 år eller 3., Det vil oftest blive mødt med krav om egenivestering og forskellige regler for hvis ikke det går som iværksætteren venter

Det er billigere via bank hvis man behøver og bedre hvis man kan fixe start up uden banken - og uden en investor faktisk - men man kan geare udviklingen MED kapital ind - med den risiko al gearing har i egen virksomhed som i investering

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Ja, hvis jeg var investor, så ville jeg også hellere skyde penge i en virksomhed, der har lavet proof of business, hvor der er cashflow og hvor ejerlederen har vist leder-egenskaber og forståelse for forretning. Klart!

På den modsatte side af bordet sidder jeg som iværksætter, der for egne midler har startet en virksomhed, der genererer overskud. Og der er et vist potentiale som kan udløses hurtigere, hvis der bliver flere penge at arbejde med og - måske allervigtigst - kommer en brancheerfaren person med i ledelsen. På den anden side set, så skal jeg måske/sansynligvis gå på kompromis med de oprindelige værdier og tanker, hvis jeg afgiver en del af virksomheden til en investor.

Der er fordele og ulemper ved alt i denne verden - og derfor vil jeg supergerne høre fra ejerledere, der har har hands-on erfaringer med investorer og hvilke positive og negative konsekvenser, det har haft :-)

De bedste hilsner
Lotte 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)