buy windows 7 cheap - køber næsten altid software på udenlandske webshops, da der ofte er sider som sælger det helt hjernedødt billigt sammenlignet med danske |
Jeg synes generelt du virker temmelig utaknemmelig overfor de ting folk siger til dig - hvorfor?
De søgeord de fleste ville søge på er åbenlyse og er det samme som både en nørd og en ikke-nørd ville søge på, dog med den forskel at en ikke-nørd i mange tilfælde ville få en af sine nørdevenner til at gøre det for sig.
Nu skriver jeg også noget, som du sikkert bliver sur over, men det må jeg tage med - sådan er det at være ærlig, så får man nogle gange hug for sine holdninger.
Men som jeg ser det, så er tiden hvor man køber software på fysiske medier ved at uddø, temmelig hurtigt endda. Jeg ejer ikke længere en computer som kan læse optiske medier, så jeg ville være rimelig meget på skideren hvis jeg fik fat i en CD eller en DVD med noget software på jeg skulle bruge.
Jeg købte Photoshop på et fysisk medie for et par år siden, men har siden opgraderet til nyeste version via Adobes Creative Cloud, som jeg helt sikkert tror på er en licensform der for alvor er på vej frem i verden. Leasing af software direkte fra dens vendor til en fornuftig månedspris. Jeg giver eksempelvis kun 70 kr om måneden for nyeste version af Photoshop, som må køre på både min workstation og laptop. Til sammenligning gav jeg i sin tid 6390 kr for DVD'en.
Nu bruger jeg Mac, så et meget stort distributionspunkt for software er også App Store - og det er fantastisk! Hvis man skal bruge noget software, så skal man ikke til at vente til i morgen (eller mandag, hvis det er op til weekenden).
Sidst, så kan jeg også sige at hvis JEG skulle købe en skive med Windows hjem, så ville jeg formentlig købe den hjem fra min sædvanlige hardwareleverandør hvor jeg både kan køre forbi og hente den med det samme, men hvor den også er billigere. For med software, så ér det jo lige præcist det samme man får uanset hvor man køber det, så derfor kan prisen nemt være den primære faktor.
Mine priser hedder lige nu: Win 7 Home Premium SP1: 686 kr inkl. moms. Win 8 64-bit OEM DK: 673 kr inkl. moms.
Igen - så ved jeg, at du efterspørger "normale" mennesker og ikke nørder. Men jeg er en af de nørder, som de normale mennesker spørger om hjælp.
Det var bare mine 2 cents.