Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømmen om en webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino! Længe har jeg nu prøvet at lave en webshop, men uden held. Jeg tænkte at det var her jeg skulle spørge, hvis varet skulle besvares på professionel vis. Hvordan komme jeg igang med min webshop? Det handler egentlig om hvordan jeg får produceret den og hvordan man får produkter via leverandører. Håber i kan svarer!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke produkter vil du sælge?

Skal det være en stor eller lille webshop?

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes flere løsninger, hvor du selv sætter den op, f.eks Presatshop, Opencart m.m. Der skal du bare have et webhotel.

Du kan også bestille en webshop hos et bureau, det har dog også sin pris, du skal nok regne med min. 5000 (:

Smart online lektiebog til folkeskoler

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bergholt,

Som de andre er inde på, så er der mange forskellige løsninger, og det handler meget om hvordan din webshop skal struktureres, opbygges og i sidste ende drives.

Hvis du har mod på selv at give dig i krig med det at bygge en webshop op - og har du erfaring med Wordpress, så synes jeg du skal tage et kig på WooCommerce-pluginnet til Wordpress.

Jeg bruger selv Wordpress til alle mine hjemmesider, og jeg har p.t. WooCommerce-pluginnet tilknyttet et par webshops.

Se nogle eksempler her:

http://www.bamboorevolution.dk/

http://www.nyecykellygter.dk/

http://www.empiresko.dk/

De er alle lavet med WooCommerce, og det fungerer ganske fint efter hensigten. Designs kan du så frit vælge, om det skal opbygges fra bunden, eller om du vil anvende et Premium-theme fra diverse udbydere af dette.

Rent rentabelt, vil jeg mene at det bedst kan betale sig at starte med et Premium theme, og eventuelt på et tidspunkt udvide til at få et specialdesignet, unikt theme.

Og hvordan får du så fat i leverandører?

Jamen, det kommer jo også meget an på hvilket produkt det drejer sig om, og om du ønsker at starte op med eget lager, eller måske med en dropshipping-løsning.

Hvis du skal have minimal risiko, så kan du starte med dropshipping. Det vil dog også medføre, at du får mindre del af fortjenesten, end hvis du havde haft produktet liggende direkte på dit lager/lagerhotel til afsendelse.

Men tag et eksempel - hvis du gerne vil sælge skjorter, jamen så kontakt Mads Nørgaard, Minimum, Kronstadt - eller hvilke mærker du nu vil have på din webshop, og tal med dem om muligheder for B2B salg, og hvilke priser du vil kunne få produktet til.

Jeg håber det hjalp en smule - ellers prøv at tage et kig rundt omkring forummet her, eller på ekspertbloggen. Dette spørgsmål har været oppe og vende en del gange efterhånden.

Mvh Kasper.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper. Tusind tak for dit svar, det klarede helt sikkert min muligheder. Jeg har dog kikket meget på Magento Community, som egentlig skulle være gratis, med et betalt webhotel til at lægge databsen på. Jeg har faktisk mulighed selv at bruge et lager, da min familie har en kæmpe gård. Jeg har tænkt på noget simpelt, men nyttigt. Eksempelvis Sko. Derudover havde jeg tænkt på ishockey pucks. da jeg tænkte der i mange tilfælde ikke er vildt meget konkurrence om køberne. 

- ved ikke hvad du synes om det idé? :)

 

Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofus Bergholt:
Eksempelvis Sko

Mange brugere, stor konkurrence

Sofus Bergholt:
ishockey pucks. da jeg tænkte der i mange tilfælde ikke er vildt meget konkurrence om køberne

Du har nok ret i at der ikke er meget konkurrence, men jeg tror heller ikke at der er ret mange købere, hvis du holder dig til det danske marked.

Så hvad du skal vælge er jo lidt i forhold til hvor stort et markedsføringsbudget du vil/kan starte med, og hvor mange potentielle kunder du vil have.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bliver lige lidt nysgerrig her, så jeg er nødt til at spørge. Hvorfor vil du starte en webshop op? Hvad driver dig? Hvad er din motivation?

Det er jo ikke bare at starte en webshop op, hvis ikke man har nogen forretningsplan og lign.

De fleste som starter firma/webshop op gør det fordi, de brænder for et specifikt produkt eller har nogle bestemte kompetencer, så de kan sælge en serviceydelse, men jeg kan ikke helt placere dig? :-)

Mvh. Linda.
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nogle af de andre også har været inde på så er der 2 veje du kan gå med en webshop.

1. Du kan hente en gratis shop og så selv sætte den op, det kræver selvfølgelig at du kan finde ud af at installere shoppen og sørge for at den altid er kørende. Her kan du også betale nogle som så sætter din shop op, så alt efter hvor meget du selv kan gøre kan du her komme igang meget billigt.

2. Du kan også vælge at købe dig til et shopsystem, og her afhænger priserne meget efter hvad du er ude efter.

Jeg arbejder selv med NemmeHjemmesider.dk hvor det kun koster 69 kr/md at koble en webshop til din hjemmeside, det er en meget enkel shop så alt efter hvad du er ude efter kan det måske være det du har brug for, og jeg tror det er den billigste webshop løsning du kan finde hvis du vælge at betale dig fra hosting osv.

Mvh

Thomas Vestergaard

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes e-handel og generelt bare at starte sin egen virksomhed og at kunne markedsføre den er spænende. Jeg er villig til at bruge min fritid på det, og er klar til at investere for at kunne få den webshop som jeg nu drømmer om. At jeg gerne vil spare penge sammen til de videgående studier er selvfølgelig også en grund.

Jeg prøver og vil gerne lave min egen webshop fordi jeg brænder for det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)