Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress child theme vises som standard theme - hvorfor kommer mine personlige indstillinger ikke med?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ah ok. Nu ligner den i hvert fald den gamle side på en prik, og det tog kun kort tid.

Jeg prøvede lige at indsætte din kode til at ændre baggrund i min nye style.css, men jeg kan ikke få den til at ændre farve. Jeg skal lige hente min søn, jeg må prøve at arbejde videre i aften.

Men har du en ide til, hvorfor baggrundssfarven ikke ændres? 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:08

Jaks:
Men har du en ide til, hvorfor baggrundssfarven ikke ændres? 

Nok fordi du har valgt baggrundsfarve inden i WordPress administrationspanel også. Du kan slette den farvekode der står derinde, så vil du se baggrundsfarven fra style.css i stedet. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 17:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak Gita - du er genial! Det virker.

Nu glæder jeg mig til at lære noget mere html kodning. 

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 15:55

Nu kan jeg igen ikke få mine ændringer til at træde i kræft, når jeg skriver dem i min style.css for child themet. Lige meget hvad jeg prøver, så vises mine ændringer ikke. 

Jeg kan heller ikke få baggrunden til at blive gul mere via din kode Gita.

Jeg har også prøvet en masse andre ting, som at ændre baggrundsfarven i menuen, skrifttørrelser, skriftfarve og meget andet. Men intet af det bliver som sagt vist. 

Er der nogen, som har en ide om hvad der kan være galt?

Jeg er som sagt ret sikker på koderne er rigtige, da f.eks. koden som Gita skrev til baggrundsfarven tidligere har virket. Jeg kan også nemt finde frem til de ændringer der skal foretages via højreklik og inspect element i min chrome broweser. Ændrer jeg så tingene her, ændres de med det samme i min wordpress. Dette er selvfølgelig ikke blivende ændringer, men bare et eksempel på hvorfor det burde virke, når jeg nu laver ændringerne. 

En mulig ide: er det ligegyldigt om jeg koder via style.css i min folder på mit meebox webhotel under my meebox, eller om jeg er inde på hjemmesiden og koder i wp's egen editor? Jeg kan dog ikke få nogen af delene til at virke, og jeg kan se de bliver synkroniseret, altså når jeg ændrer i den ene, ændres de samtidig i den anden.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et skud i tågen er at Meebox har noget indbygget cache. Det er dog ikke noget jeg har mærket så meget til som på eksempelvis One. På UnoEuro er der vist ikke sat dette på. Jeg kan ikke forestille mig du har valgt at installere og aktivere et cache-plugin mens du sidder og leger med css.

Dog har jeg ikke problemet, da jeg først tester på min egen computer.

Men hvis du vil lege med WordPress themes, PHP, HTML, CSS og den slags, er det langt bedre at installere WordPress på din computer. Hvis du bruger PC vil jeg foreslå XAMPP. Hvis det er Mac hedder det vist MAMP. 

Du kan læse om problemstillingerne med cache på Lars D. Rasmussens blog:
http://larsdanielrasmussen.dk/mine-csshtml-aendringer-slar-ikke-igennem/ 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 16:54

Prøv at installer "Custom CSS Manager" og se om dine ændringer virker med det. Hvis de gør det, men ikke med style.css, så er det sandsynligvis noget cache, og så må du prøve at snakke med meebox.

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 21:47

Tak for svaret begge to. I havde helt ret i det var et cache problem. Jeg læste artiklen du linkede til Gita. Det viste sig at et simpelt ctrl+f5 i min chrome browser løste problemet. 

Jeg vil se nærmere på det med at installere wordpress på min egen computer. Endnu en gang tak.Smile

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)