Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle jeg har tænkt mig og startet hobby webshop hvad er reglerene
Ved godt man maks må tjene 50.000kr

men hvad med skat og virksomhedskat og skal man bruge cvr osv
hvad skal man betale til skat ?? ¨¨

Go dag !

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 11:43

Hej Patrick,

Patrick:
Ved godt man maks må tjene 50.000kr

Husk at grænsen er på 50.000 kr. i ren omsætning, og ikke overskud/indtjening. Husk også at det er i 12 løbende måneder, og ikke bare et regulært indkomstår.

Patrick:
men hvad med skat og virksomhedskat og skal man bruge cvr osv
hvad skal man betale til skat ?? ¨¨

Jeg vil klart anbefale dig, at deltage i et af SKATs mange møder/workshops for nybegyndere i SKAT/regnskab mv.

Du betaler skat af overskud, og det gør du ved at få en udvidet selvangivelse, hvor du i rubrik 111 skriver årets overskud.

Du SKAL ikke have et cvr-nummer for at kunne drive en webshop. Men for at få diverse betalingskortaftaler/indløsningsaftaler/leverandøraftaler kan det ofte være et krav at have et.

Mvh. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:22

Hej Lars, jeg vil gerne åbne en hobbyvirk, så er der ikke så meget rod med skat osv,
ved godt man skal indmelde sig i skat ved 50.000 omsætning :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29

Patrick:
ikke ved 50.000 kr men NÅR man kan forvente at omsætningen kommer over 50.000 kr - det er ikke først 50.000 kr i omsætning og så registrere sig og moms fremover i samme 12 mdr periode, for så kan man komme af med moms af alt det man solgte uden moms + tilsvarende bod. Læs evt KRAV TIL MOMSREGISTRERING 

Du skal i alle fald føre regnskab - udregne overskud (og gerne budgettere og forskudsregistrere) - og overskuddet skal skrives på selvangivelsen

vh

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:33

Patrick:
Hej Lars, jeg vil gerne åbne en hobbyvirk, så er der ikke så meget rod med skat osv,

Okay, jeg er slet ikke med. Hvorfor skulle det give mere eller mindre rod med skat at have en hobbyvirksomhed frem for andet?

Patrick:

Omsætningsgrænsen på 50.000 kr. er for momsregistrering, og skal, som John så rigtigt siger, allerede gøres i det øjeblik, man forventer at omsætningen på 12 løbende måneder rammer 50.000 kr. Typisk omkring en fast månedlig omsætning på 3.000-4.000 kr. gennem et par måneder.

Mvh. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17

lars har helt ret - det med skat er helt samme sag - det er kun moms du slipper for at arbejde med hvis du altså ved du vil holde dig under 50 t på 12 mdr - skat er helt samme mølle - og du kan jo heller ikke trække moms fra dine køb uden

I det hele taget er det dog sagtens muligt at du ikke sigter efter at drive som en egentlig seriøs virksomhed og det har så også under alle omstændigheder den betydning, moms eller ej, at du ikke vil kunne fratrække evt underskud i anden personlig indkomst
vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)