Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler jeg en affiliate partner?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne have nogle personer til at sælge vores produkter online, med såkaldte affiliate links.

De får så X antal kroner pr. gennemført ordre. Men jeg vil ikke ud i ansættelses kontrakter, da jeg regner med at rigtig mange falder fra.

1) Kan det lade sig gøre, uden at jeg ansætter dem?

2) Kan jeg bruge privat personer (uden cvr) eller website ejere?

3) I så fald, hvordan bogfører jeg en udbetaling af salg i mit regnskab?

Jeg har tidligere været inde på en arbejdsskade forsikring ift. at aflevere flyers (at have omdelere på salg/provision) men det her er udelukkende online.

God aften :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Det nemmeste er nok at oprette en kampagne hos partner-ads.com/dk/, så varetager de registrering og afregning.
Tilmeldt 18. Jun 13
Skrevet kl. 21:10

Ja men jeg har allerede et internt affilliate system i min shop. Men er lidt i tvivl omkring reglerne i Danmark på det punkt.

Kan jeg bogføre det som en udgift til salg, også lave en bankoverførsel til pågældende person?

Hjæælp =)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

Danielkj:
Kan jeg bogføre det som en udgift til salg, også lave en bankoverførsel til pågældende person?

Så skal affiliatehajerne sende dig en faktura på aftalte beløb med deres cprnr på. Ellers er det vel et ansættelsesforhold, hvor du skal lave lønsedler m.m.

Tilmeldt 18. Jun 13
Skrevet kl. 21:30

Karsten S. Hansen:
Så skal affiliatehajerne sende dig en faktura på aftalte beløb med deres cprnr på. Ellers er det vel et ansættelsesforhold, hvor du skal lave lønsedler m.m.

Super - Jeg har godt nok også hørt at man kan sende fakturaer ud som privat personer med CPR (hvis man ikke har CVR). Pt skulle det være noget i den stil.  Ansættelses kontrakter vil jeg helst ikke ud i da firmaet kun lige er ved at slå rødder =)

Men tak for linket, jeg vil hvertfald se nærmere på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Danielkj:
Men tak for linket, jeg vil hvertfald se nærmere på det.

Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 22:16

Hold dig fra privat aftaler og start ud med partner-ads, euroads.com, tradedoubler.dk og hvad dr nu hedder.

Så du sikret altid at få valuta for dine penge og langt større markedsføring igennem deres kanaler ind du selv vil kunne gøre.

Her kan ingen snyde dig hvis du melder dig til et affiliate program

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 08:27

Tilmeld dig på Partner-ads.dk.

De giver dig en vejledning hele vejen igennem med opsætning og videre fremdrift af dine affiliate afdeling. Håber du får positivt salg ud af affiliate :)

- Kevin

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)