Hej Aminoer. Jeg vil gerne have nogle personer til at sælge vores produkter online, med såkaldte affiliate links. De får så X antal kroner pr. gennemført ordre. Men jeg vil ikke ud i ansættelses kontrakter, da jeg regner med at rigtig mange falder fra. 1) Kan det lade sig gøre, uden at jeg ansætter dem? 2) Kan jeg bruge privat personer (uden cvr) eller website ejere? 3) I så fald, hvordan bogfører jeg en udbetaling af salg i mit regnskab? Jeg har tidligere været inde på en arbejdsskade forsikring ift. at aflevere flyers (at have omdelere på salg/provision) men det her er udelukkende online. God aften :) |
Hvordan betaler jeg en affiliate partner?
- 1
|
Ja men jeg har allerede et internt affilliate system i min shop. Men er lidt i tvivl omkring reglerne i Danmark på det punkt. Kan jeg bogføre det som en udgift til salg, også lave en bankoverførsel til pågældende person? Hjæælp =) |
Super - Jeg har godt nok også hørt at man kan sende fakturaer ud som privat personer med CPR (hvis man ikke har CVR). Pt skulle det være noget i den stil. Ansættelses kontrakter vil jeg helst ikke ud i da firmaet kun lige er ved at slå rødder =) Men tak for linket, jeg vil hvertfald se nærmere på det. |
|

Hold dig fra privat aftaler og start ud med partner-ads, euroads.com, tradedoubler.dk og hvad dr nu hedder. |
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.
Tilmeld dig på Partner-ads.dk. De giver dig en vejledning hele vejen igennem med opsætning og videre fremdrift af dine affiliate afdeling. Håber du får positivt salg ud af affiliate :) - Kevin |
Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.