Hej Jacob,
Der kan være rigtig mange grunde til at dine "data" er faldet - og jeg er sikker på at der er mange "eksperter" her på Amino, som nok skal give dig feedback på hvad der er "rigtigt" og "forkert" på dit site - fred være med det - og så tag et pragmatisk syn på selvudnævnte specialister!
Som jeg så mange gange tidligere har skrevet her på Amino, så tror jeg at det som er vigtigt er at finde ud af hvilken målgruppe du vil tale til. Eftersom du arbejder med et b-to-b segment, så vil de data du referer til nok være lidt konjunktur afhængige også - og du kan måske følge det i forhold til din omsætning/resultatet - om der er nogen sammenhæng. Mange markeder er jo fortsat i frit fald, så det kunne jo være en forklaringer - for hvis dine statistik/besøgstal fra tidligere periode var med et website, som er det samme som nu - så er det jo næppe kun udseende, placeringer, størrelser, tekster osv. som er afgørende! Omvendt, så hvis du henvender dig til en niche, som jeg fornemmer du gør, kan det også være at besøgstallet er faldet, fordi der IKKE er sket forandring - det er under alle omstændigheder noget som for os andre vil være svært at analysere på!
Du kan måske også se om du har fået nogen nye konkurrenter, som måske tager netandele eller forretningsandele fra dig og sammenhold så dette med hvad du ønsker at opnå.
Uden overhovedet at kende din branche, så tænker jeg at en b-to-b kunde måske har brug for information, som er mere "applikationsafhængig" og mere løsningsorienteret og mindre produktorienteret?
Det er en øvelse, som mange falder i - nemlig at markedsføre produkter, fremfor løsninger.
Et enkelt eksempel: Du skriver f.eks. http://www.flexair.dk/produkter/centrale-stoevsugeranlaeg.aspx "Hurtig, grundig og effektiv rengøring af industrielle områder og værksteder - vælg en centralstøvsuger fra Flexair."
Jeg tænker at man skal da vide ret meget og være temmelig interesseret i dette for overhovedet at læse en sådan tekst. Hvad med bare at skrive "Induestriel støvsugning - hurtigt, grundigt og effektivt" og så gå direkte til dine KPI'er. Når man som b-to-b- kunde investerer er feature én ting, men lønsomhed, ROI osv. en anden ting - og i disse tider måske vigtigt?
Jeg ville ihvertfald overveje helt generelt at finde ud af hvad der er vigtigst for kunderne, for derefter at sikre at du kommunikerer præcis det som de har brug for.. og ja, hvorfor ikke tekniske tegninger, CE certifikater, Tekniske data og alt det, som jeg tænker en kunde vel har brug for inden han trykker på "køb".
Et reklamebureau kunne nok gøre meget ved sitet og jeg tror det ville virke godt.. Vi har (uden at være reklamebureau) produceret www.ird.dk, som er en meget tekniske kunde (men det kan du se på deres website).. Jeg synes at bureauet er sluppet super fedt afsted med design, kommunikation osv. og som naturligvis går igen på alt fra visitkort til produktblade m.v.
Nå, men held og lykke..
/Morten