Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hardware leverendør

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er ikke sikker på om det her er det rigtige sted at spørge, men nu prøver jeg.

Jeg har startet en IT virksomhed som fokusere på hjælp. vedligeholdelse, reparation og salg af computere og andet IT.

Mit spørgsmål er, hvor kan man købe hardware til videresalg, køber man bare fra de store sider som komplett og proshop etc?

Eller skal man lave en aftale med en mindre leverendør, evt. springe en mellem mand over?

Vi kommer ikke til at købe store ordrer af gangen, da vi kun bestiller efter behov og ikke vil have et lager liggende.

Håber I kan hjælpe.

Hilsen August Kørvell

Frederikssund PC Support.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:47

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Fra Sønderjylland
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 30
Fra  FluxIT Skrevet kl. 02:13

Hej!

Jeg laver præcis det samme som dig i min virksomhed, og kan kun anbefale dig, at bruge Proshop, Komplett, Elgiganten osv.
Evt. brug pricerunner og EDBpriser som opslagsværk, da overstående forhandlere for det meste er meget billigere, end selve leverandøren. De har jo allerede bestilt en palle eller to hjem af det produkt, som du har brug for til din kunde og derfor, har de naturligvis fået noget rabat - Det får du ikke ved at købe en enkelt computer ved leverandøren. 

Selv bruger jeg DCS til nogle ting, men generelt er prisen højere, da jeg kun bestiller hjem efter behov/forespørgsler fra kunder. Du skal også tænke på, at der ikke er mange penge i hardware salg - Specielt ikke hvis du vil være konkurrencedygtig. Du skal tjene dine penge på serviceydelser. 

Actebis kan du, efter min erfaring, lige så godt glemme som lille virksomhed. Jeg fik oprettet en konto hos dem, men selvom jeg i ansøgningen forklarede dem, at jeg kun ville bestille efter behov og meget lidt, blev min konto spærret efter ca. 5 måneder - Uden at informere mig. 

EET kan du sagtens få en konto hos. Jeg har dog endnu ikke bestilt en vare hos dem, da deres fragt- og ekspeditionspriser virker dyr for en lille virkosmhed - f.eks. DKK 190,- for en ordre under DKK 1.500,- + DKK 65,- hvis varen sendes med PostDK. Det er ikke et beløb jeg synes, at kunne lægge oveni varen til kunden. Så bliver det alt for dyrt. Det er ihvertfald ikke noget jeg har samvittighed til. Men igen, EET er også fint til store bestillinger - dvs. ikke noget du kommer til at bruge, ihvertfald ikke i starten, og så er deres priser nok ganske fine.

Håber det hjalp dig lidt. Ellers er der jo linket til en forhandlerliste længere oppe :-)

De bedste hilsner
René Carstensen 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)