Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

at blive ansat på timebasis

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke om dette høre til her inde, men nu har jeg læst lidt herinde og synes det virker som der sidder folk som har styr på alt dette med ansatte og regler:

En kort forklarring på mit problem:

jeg har gået hjemme 8 år og kan ikke få noget job. jeg har uddannet med til massør og ønsker at starte op som selvstæding, men har svært ved at skulle gå fra kontanthjælp til at være selvforsøgene fra den ene dag til den anden, Det er er der mange grunde til, bla. har jeg været hjemme i mange år, har ikke den bedste økonomi efter de mange år på kontanthjælp, ingen mulighed for at låne og og en masse andre ting jeg ikke vil kede jer med. 

min far som har eget firma, vil gerne ansætte mig på timebasis, men jeg synes det der svært at gennemskude om det kan gøres således at han bliver dækket mine lånudgifter og kun skal betale mig når jeg arbejder for ham. jeg vil blive modregnet det hele i min kontanthjælp men det gør ikke noget da jeg jo så vil få mulighed for at starte op og se om der kundegrundlag og om jeg kan klare det både fysisk og mentalt. 

jeg vil gerne høre om der sidder nogen kloge hoveder som kan fortælle hvad vi skal være opmærksomme på og om det overhovedet kan lade sig gøre? der vil kun være tale om en opstartsperiode. 

Jeg er bare så træt af at gå hjemme og ønsker meget at kunne arbejde som massør, men har ikke nerver og økonomi til at bare at kaste mig ud i det.

ps. jeg er ordblind så evt. stavefejl underskuder jeg får og håber sammenhængden kan forstås :-) 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som en god beslutning. Din far kan godt ansætte dig, men hvis ikke din far i forvejen har ansatte, bliver hans administration lidt mere besværlig, end den eller har været, fordi der skal afregnes AM-bidrag, A-skat mv. Herudover kommer der nogle "tillægsudgifter" i form af AtP, AES mv. Der er også nogle lovkrav om, at der skal beregnes feriepenge mv. (Hvis din far ikke har ansatte i forvejen, skal I altså have fat i et lønsystem, som kan klare alt den del med lønsedler, indberetninger mv. automatisk. De mest brugte er Danløn og Dataløn, hvor jeg nok tror, at Danløn - danlon.dk - er et godt sted for dig at starte, hvis der kun er en enkelt ansat og I selv vil administrere det, mens Dataløn dataloen.dk er bedre, hvis I vil købe jer fra det hele, for de har en administrationsordning, hvor man bare ringer lønnen ind hver måned, men det koster så lidt mere).

Hvis du bor i København, vil jeg foreslå, at du kommer til et gratis informationsmøde for iværksættere, hvor vi så kan veksle et par ord i pausen om, hvordan I konkret griber det an, for det handler om at få det med lønsystemet til at glide let, så det ikke er de administrative udfordringer, som sætter en stopper for dine gode ambitioner om at komme i arbejde igen. (Link til informationsmøder: http://regnskabsskolen.dk/kursusoversigt/korte/informationsmoder/).

Mens I undersøger det med lønnen (skriv til mig på as@regnskabsskolen.dk, hvis det bliver helt uoverskueligt), så kan du jo arbejde med, hvor du vil få dine første kunder fra, for der er jo ingen løn, hvis ikke du får nogle kunder i forretningen.

Jeg håber, det lykkes for dig og ønsker jer held og lykke.

De bedste hilsner
Anette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anettes svar er 100% korrekt - Jeg ville dog nok selv overveje om jeg kunne få deltids eller hvad som helst andet - hos nogen der arbejder med massage - fysioterapeuter o.l. SAMTIDIGT for det vil jo være lettere for dig i forhold til ansættelsesforhold og du vil ha lettere ved at komme til kunder¨

Din far kan givet klare at være arbejdsgiver hvis han i forvejen driver forretning . og ja Danløn er nok det nemmeste for ham at blive tilmeldt til - men dit problem vil jo stadigt være, at få kunder men  ´- han skal arbejdsgiver registreres hvis han ikke er det og han skal nok også ha en ny bibranche

Du må ha en plan, om det er annocer, flyers, aftaler med firmaer osv - for ellers nytter det ikke stort rent ud sagt, at din far ansætter dig - det er kunder du behøves

Jeg synes din beslutning om, at pyt med du bliver fuldt modregnet i kontanthjælp er 100% rigtig - det handler i første omgang slet ikke om hvad du kan tjene ekstra, men om at komme igang - og den fokus skal du holde fast i.

Får din fra problem med løn og danløn/feriepenge - må han godt kontakte mig så skal jeg hjælpe også, men i første omgang må du faktisk godt give massage og omsætte /  få indtægt -. på op til 50.000 kr i 12 mdr efter hinanden - uden at være selskab - Det tror jeg at jeg ville gøre ind til du tjente 3-4000 kr i omsægning om måneden - så behøver du ikke firma og ikke ansættelse - MEN du skal tale med de som udbetaler dig kontanthjælp så de ved du ikke snyde men har bibskæftigelse og modregner din indtægt i forhold til dem/kontanthjælpen

Så skal du bare opgive dine indtægter minus dine masseage udgifter til skat som overskud - og behøver ikke selskab, men du må IKKE gøre det, hvis du kan forudse det bliver mere end 50.000 kr i omsætning på 12 mdr. Det kunne godt være værd at overveje at tage de første kunder uden at være ansat og bare give dem en regning fra dig som person / CPR og se at du kan løbe noget igang inden for området, hvis du ikke kan hitte noget deltids - eller vikar arbejde der også kunne supplere

Rigtig god vind med at komme igang - det her er dit første skridt - forsæt

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus N
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Fra  KA Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frigge.

Det er helt utvivlsomt en rigtig god ide at komme ud over stepperne som selvstændig, uanset modregning i kontanthjælpen.

Jeg har set et par eksempler på, at opstartende selvstændige bliver kvalt af A-kasse regler eller "Jobcenter-regler", hvorfor jeg vil opfordre dig til at snakke grundigt med Jobcentret om spillereglerne i din situation. Jeg håber snarest, at du bliver selvstændig på fuldtid, så Jobcentret kommer ud af din verden!

Med venlig hilsen Steen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)