Sikkert nogen som allerede kender Zapier - men det er ikke bare fedt - det er rigtig fedt.
ZAPIER automatiserer rutiner på tværs af web-baserede løsninger - mit første ZAP er en feature, som via min IMAP checker mails med f.eks. ordet INVOICE som en del af mailen - og er der det, tager den attachment og overfører til min Dropbox.. og det er altså cool...
Check det selv - jeg har referal her (kan jo ligeså godt få lidt ud af at linke, hvis du signer op (gratis)) [Affiliate/referal ink fjernet af moderator]
mit første ZAP er en feature, som via min IMAP checker mails med f.eks. ordet INVOICE som en del af mailen - og er der det, tager den attachment og overfører til min Dropbox.
Så du giver en anden tjeneste adgang til dine forretningsmails, eller hvordan fungerer det præcis?
Det var et eksempel. Men ja - det er det jeg gør. Vi har en mail adresse, som vores kunder sender faktura til - og så jeg har en dropbox tilknyttet. E-conomic har jeg slået vedhæftning af dokumenter til og sync. denne med Dropbox - så når bogholder bogfører hos os, så ligger alle bilag allerede i Dropbox og skal blot have en værdi, samt konteres!
Det er lige nu jeg har lavet dette, så lad os se hvordan det går i praksis - men det der er så COOL med Zapier er at der tusindevis af connections mellem alverdens programmer, som man ellers skulle kode op imod via API - så det er bare lettere og brugergrænsefladen er ganske eminent!
/Morten
“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide
Tjo... lidt der henad kan man vel godt sige.. men dette er på API niveau.. det ved jeg ikke om ifttt kan - jeg bruger ihvertfald den mere klient baseret på min iPhone.. ZAPier er umiddelbart noget dybere og kan meget meget mere...
/Morten
“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide