Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg en kylling? Er jeg en dårlig i værksætter?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en lille virksomhed, med iPhone covers, ja jeg ved det er en kliché.

Jeg har skudt 1300 kroner ind i virksomheden, hvor 300 er til domæne og 1000 kroner er til lageret.

Jeg har indtil videre omsat for 2-300 kroner og købt vare ind for at fylde "hylderne"

Men der er så langt mellem salgende fortiden.

Og jeg tør simpelthen ikke og ofre mere på virksomheden, rent økonomisk.
Er det en dum holdning for mig?

Fordi jeg ønsker ikke og bruge de ekstra penge på virksomheden hvis jeg ikke kommer nogen vejne, og jeg synes selv de her 1300 kroner er mange penge og invistere i, ja jeg for nogen er det små penge, men ikke for mig.

Jeg prøver og lave SEO, men det er svært at få det op og kører uden at man gør andre sure, fordi man spammer sin side til andre.

Er det bare mig der er en kylling og bare skal droppe idéen om at være virksætter, når jeg ikke tør og invistere mere i virksomheden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Næh vi skal ikke dele op i kyllinger og bjørne, men det er ret klart, at med valget Iphone covers, som du ved har konkurrence der vil noget, og en investeret kapital på 1300 kr - så er der meget langt til en forretning du ville kunne leve af.
Derimod kan du jo få SEO erfaring som man kan høre - hjemmeside erfarring, regnkabserfaring - skat - hen ad vejen moms osv - ting du kan ha glæde af til andre mere aktive sager - men kylling eller ikke - din vilje til at ofre penge på sagen - og løbe risiko er meget lille og der er ret nøje sammenhæng mellem risiko og opsiden som hedder gevinst. Lille risiko = meget lille gevinst chance.
Du må bestemme dig, vil du bare bruge det som test og lære lidt, eller vil du tjene rigtige penge. Hvis det er det sidste, så skal du regne med at tage langt større chancer også hvad investering angår, men også med at tænke godt igennem, om nichen Iphone covers nu er det rigtige for dig, eller om du skal finde noget lidt mere "enestående" - eller, og det er jo ingen skam når man er ung - lade den køre lidt på standby

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:04

Medmindre...

Du er en exceptionel dygtig designer, programmør, masser af solid SEO erfaring samt en snu forretningsmand, så får du behov for langt større midler til at investerer.

Det er et marked fyldt med konkurrence, hvorledes har du tænkt dig at differentiere dig?

Tror de færreste bliver succesfulde med en startkapital på 1300 kr. Dette svarer blot til en god middag, så hvis du kan substituere en god middag med en solid succesfuld forretning, vil du nok ende med få et interview med Martin Thorborg på iværksætter Tv'et..

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 18:09

Hej

Må vi ikke se din hjemmeside - hvis den virkelig er så "dårlig" til at tjene dig penge skal jeg gerne hjælpe dig med at få den i top på google. - Men lad os se siden. Hvis du ikke vil have den frem offentligt så send en PM besked.

Og om du er en kylling - tjae - jeg tror faktisk på dig. -  hvis du blot får de rigtige input kan du sagtens komme videre - du kan blot ikke få øje på det.

Så send en besked og lad os komme videre.

Hilsen

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:20

de andre siger det så godt, men jeg vil da lige tilføje, at du nok lige skal se lidt indad og se på om du i virkeligheden har det der skal til for at være en iværksætter. Altså jeg mener det er ikke alle der egner sig til det, og hvis du stiller spørgsmålstegn ved det når du har investeret 1300,- i din virksomhed, så er det måske ikke vejen for dig.

Et eksempel fra mig selv.

Jeg kan huske dda jeg i sin tid startede ud, fik jeg faktisk ikke penge for noget. Jeg gjorde det fordi jeg ville lære og blive bedre, og det gjorde jeg i nogle år. selvfølgelig med job ved siden af, men kun et job hvor jeg ikke skulle arbejde så meget og derfor kun lige havde det jeg havde brug for hverken mere eller mindre. kun fordi jeg så kunne bruge mere tid på min passion.

Ligesom da krisen ramte mig og mine samarbejdspartnere, fik jeg stort set ikke noget ind i 8 måneder, konen var på SU og en ejerlejlighed og barn på vej, hvor jeg samtidig nogle år før var blevet snydt for 400.000,-. vi levede med røven i vandskorpen, men alligevel brugte jeg fuld tid på virksomheden, og kæmpede for at holde den kørende, kom på nye ideer, snakkede med flere og flere (brugte blandt andet meget tid på amino på det tidspunkt). Og det gav pote i sidste ende.

Det jeg nok vil sige er, hvis ikke du vil investere mere (tid, penge eller andet), er det nok ikke noget for dig. så se lidt ind i dig selv og se om det er noget du vil kæmpe for eller ikke.

Man skal ikke lade sig skræmme, men blive provokeret og ville gøre det endnu mere :)

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 19:57

Hej Lars,

Kylling eller Bjørn. Tja.. jeg ved ikke om det i sig selv er så vigtigt om man er kylling eller bjørn, men jeg tror at indsats, risikovillighed hænger nøje sammen med hvor stort udbytte eller fiasko man få. Jeg må dog sige at jeg overhovedet ikke er overrasket over at du ikke omsætter mere - på en SÅ lille investering og på en så lille tiltro til din egen forretning, som jeg faktisk synes 1.300,- kr. viser.

Jeg tænker, at du måske har været opportunist på et tidspunkt og tænkt... .. "jeg laver en lille website (helst noget gratis tam tam) og så lige nogle produkter med noget dropshipping (uden at vide om det er det du gør) og så ellers håbe på at du kunne tjene kassen" - og som med så mange andre, så har du sikkert opdaget at du ganske enkelt ikke får noget ud af den investering, så det har vel nærmest været at sammenligne med en bytur - dog uden at det har været sjovt!

Jeg tror at det du oplever er det samme som rigtig mange andre Aminoer oplever - man har en "fantastisk" idé, tænker først og fremmest i et website, så SEO og først der begynder man at tænke over hvad pokker der skal gøre din forretning unik og hvordan pokker du skal få kunder i butikken. Du må jo givetvis have indtægter fra andre steder - men du kunne jo overveje en ganske enkelt ting - hvis du vil tjene 30.000 kroner om måneden før skat, hvor mange covers skal du så sælge (salgspris minus minus minus kostpris) så har du DB1 og så tager du dine faste omkostninger til hosting, lager, andel af husleje, administration osv. og så har du DB2 og når du har dette, så kan du jo regne lidt på hvor mange covers du skal sælge hver måned for at tjene nok. 

Mon ikke de fleste kommer frem til at flere afsætningskanaler eller massiv markedsføring er det der skal til for overhovedet at komme i nærheden af bare en lille normalløn?

Så jo - kylling er nok det der kommer nærmest!

Hvad ville en bjørn have gjort? Tja.. han ville nok satse hele butikken på at sælge en milliard covers og uanset om han så gjorde det eller ej, så ville han gå all-in og det er bjørne som er interessante at kigge på i en verden, som har brug for initiativ og selvstændige - og det er kyllingerne der ødelægger markedet, for de har ikke brug for avance, de har brug for at sælge på pris og når de gør dette, så vil de frie markedskræfter trække prisniveauet ned og dermed gøre det sværere for dem som er all-in.

Om det så er cool nok at opdele markedet på denne måde, tja - jeg er sikker på at størstedelen af de CVR nummer som bliver etableret i disse år er kyllinger eller opportunister, som håber at kunne skabe en meget lille værdi for sig selv og jeg ved ikke om der bliver lavet statistik over disse ting, men det er KÆMPE problem for Danmark hvis antallet af iværksættere er konstant, men at værdien af dem falder - for vi har i forvejen et lille antal iværksættere! 

Det største problem er dog ikke antallet og kvaliteten af iværksættere, men at stort set al erhvervspolitik er skabt med udgangspunkt i OMX og andre store industrivirksomheder - virksomheder som lige nu har indflydelse på betalingsbalancen - men jeg spekulerer oprigtigt på om disse virksomheder har en lang fremtid foran sig.. Verden er i forandring og politiken er indrettet efter dinosaurer - ærgerligt og tankevækkende!

Så til dig Lars. Du skal ikke stoppe din iPhone cover forretning. Du skal bare træde på speederen, opsige dit arbejde, satse alt hvad du har, finde ud af hvad dine kunder vil have, udvikle produkter og serviceydelser, så du kun har et mål. Nemlig at blive universets allerstørste coverforhandler - og selvom du så KUN bliver nummer 10.000 på listen, så har du trods alt gjort en forskel. Lige nu har du ikke gjort nogen forskel. Du har ikke rystet universet det mindste. Ikke engang dit kontinent. Ikke dit land, ikke din by, ikke engang dig selv.. Du håbede, men intet kommer af intet!

Og jeg er ikke sur og gnaven... bare lidt mere realist end de fleste andre, som åbenbart mener at det er godt at tale efter, at please osv.. Kom nu igang og få din forretning op i et gear, hvor du kan leve af det og hvor du ryster dem som skal rystes! 

Hvis du ikke tør - så luk og lad andre få gevinsten!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 20:06
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Hej Igen Lars

Nu er der kommet nogle indlæg hvoraf nogle har lidt dårlige "vibrationer" - Nogle vil gerne fortælle at man ikke kan tjene penge uden at skulle investere "hele armen". Det er simpelthen ikke rigtigt. I øjeblikket kan du blot ikke overskue de store muligheder du har, og som ikke koster noget. Det er sådanne muligheder jeg gerne vil hjælpe med, hvis du ønsker hjælp til at komme videre.

Send blot en PM

Hilsen

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:40

Penge kan køre mange ting nemmere som iværksætter. Man kan købe ydelser som kompenserer for manglende kompetencer. Få løst opgaver som eks. regnskab så man selv kan fokusere på vækst. Man kan endda købe kunder. Man kan få ting til at ske hurtigere.

Men det er altså ikke nødvendigt at investere store summer for at få succes. Hvis du er villig til at arbejde hårdt, lære de ting du ikke allerede kan, og så ellers har god tålmodighed, kan det sagtens lykkes.

Du har nok ikke valgt den nemmeste branche, da der er stor konkurrence, lave priser og nok lille differentiering. Til gengæld er produkterne billige, hvilket betyder at du ikke behøver binde en formue i varelager. Så din økonomiske investering kan være lav.

Så spørgsmålet er vel, hvor meget TID vil du investere?

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:22

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Man skal ikke lade sig skræmme, men blive provokeret og ville gøre det endnu mere :)

Hvis der er en ting du skal læse en gang mere, så ovenstående... :)

Nå, men det sagt så kan man starte på 1000 måder. Der er INGEN opskrift der garanterer dig succes. Både bjørne og kyllinger kan fejle eller blive en succes. Jeg er helt uenig i at dem der starter i det små skulle være dårligere (eller ligefrem skadelige...!).

Så... jeg vil godt tage hatten af for at du har prøvet. Det er ingen sag at skyde næsten en hvilken som helst ide ned - men at prøve har jeg mere respekt for. Og kyllinger og bjørne har ikke noget med start og drift af virksomheder at gøre. Hvis man ikke er begge dele så når man enten ingen vegne eller også satser man på held (hope is not a strategy). Men man skal selvfølgelig gøre sig klar hvad det er man prøver (og bør være lidt forskel på 1.300,- og 13 mill)...

Groft sagt kan man vælge 2 måder at angribe en ide man tror kan blive til noget... top down -modellen hvor man laver en grundig forretningsplan, med analyser, tilstrækkelig kapital og en masse gennemtænkte scenarier - eller spaghettimetoden (hvor man kyler en tallerken spaghetti mod væggen og ser hvad der hænger fast). De fleste Business Schools (og kurser osv.) lærer dig mest omkring top down... Men det er intet belæg (whatsoever) rent empirisk for at påstå at du får en bedre virksomhed ud af det.

Så... mærk efter. Find ud af om du synes det er fedt - og tror på at du har en vinkel der er noget i. Hvis du kan mærke at det tænder, så giv den gas med flere midler - hvis du begynder at miste troen (hvilket det lugter lidt som) så overvej om du vil lægge det på tabskontoen i stedet. Husk at trække en streg og accepter at alt hvad du har brugt nu er tabt (og prøv eventuelt noget andet) - fokuser på hvad du kan få ud af det fra nu (hvor pengene er brugt), frem for om du kan vende det samlede regnestykke til en gevinst (for det er jo ligegyldigt med mindre du kan returnere varerne og få pengene retur)... :)

Kristian

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:00

Jeg vil gerne ligge en lidt anden vinkel til at starte med.

Hvad er det du vil, vil du være en ny verdenssucces eller vil du have et lille køkkenbordsfirma.

Det første kræver unikke ideer, en blind tro på sig selv, en pose held og arbejde døgnet rundt, med det du fortæller er du nok ikke  i den første kategori.

I den boldgade du har valgt er der stor konkurrence, det er nemt og meget billigt at starte noget op som du selv er inde på, det betyder at du altid skal kæmpe for dine salg, for der vil hele tiden være nye konkurrenter, som prøver lykken.

Du skal være realistisk og vurdere om du kan tjene penge nok på dit nuværende projekt til at kunne betale for hjælp til at komme lidt højere op i salget. 

Det projekt du arbejder med nu hører hjemme i lav avance og hårdt arbejde kategorien, det er fint nok og godt at lære af, men din investering skal være dit eget hårde arbejde og lysten til at lære at udnytte de forskellige markedsføringsmuligheder.

Vil du ikke investere dit fulde engagement og selv sætte dig ind i den salgsfremmende verden, så drop det.

Så mærk efter inde i dig selv, du har selv svaret, om du har iværksætter genet.

De bedste hilsener

Finn 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)