Det er hellere ikke kun bande medlemmer jeg vil tage fat på hvis det er men hele brede spektre.
7
Hejsa.
Som en person der har haft kendskab til de miljøer du omtaler, synes jeg ikke rigtigt du lytter til alt det fede der egentlig bliver sagt af de der rådgiver dig her.
Prøv i stedet for at få det ind dine svarere giver dig af guldkorn, istedet for at fokusere på støtten/pengene hele tiden.
Der sidder en del hér der lever i miljøet LIGE NU eller som kender de mennesker du ønsker at hjælpe... eks. Kasper, som så klogt gav dig en masse fakta som du kan bruge.
Lyt lyt lyt og fokuser på at skabe rammerne for dit projekt og når du så er færdig med din "forretningsplan" synes jeg du skal tage fat i alle disse kontakter der her bliver givet og flere til, og presenter din idé. Så er jeg sikker på at det falder automatisk på plads, hvem og hvor du skal søge støtten til at starte dette op.
Og en anden ting... problemerne med bande/kriminalitets miljøet i fængslerne er ligeså stort. Jeg kender flere der blev endnu mere kriminelle af at sidde i fængsel og tjente endnu mere, end da de ikke sad inde, hvorfor indsatsen evt. kunne begyndes med at vise disse unge mennesker på rette vej ved at undervise om mulighederne for at etablere et liv med mindre eller ingen kriminalitet gennem iværksætterkurser. Det lyder måske dumt, men 99% havner der pga. kriminalitet der har ført penge med sig, så hvis de får nogle lovlige alternativer til at tjene penge og lærer mulighederne der er i livet (husk mange ikke har haft kreative eller akademiske forældre som har paced dem frem for at få uddannelse og viden omkring forretningslivet) og hvor fedt det egentligt er at skabe sit eget, uden frygt for at komme i fængsel, så er der måske flere der vælger denne vej.
Jeg kender en del "forretningsmennesker" der har siddet eller sidder inde. Nogen kan og vil ikke ændres, fordi de synes de ved ALT.
Nogen har evnerne og hovedet til at blive dygtige iværksættere, men det bare ikke selv, da de kun kender dårlige bekendtskaber, og hér kunne man jo etablere kontakt til ivrige, moderne iværksættere der brænder for iværksætteri og som har opnået succes og som kan undervise på en måde så disse kriminelle bliver tryllebundet, til at få lyst til at stoppe kriminaliteten på baggrund af at de kan se at livet ikke nødvendigvis bliver kedeligt eller fastlåst ved at stoppe kriminalitet. Husk dem der selv søger KICK'et i det lort de laver, de skal også lære at det samme KICK kan man få ved at lave ting der er sjove og inspirerende, på vejen mod egen forretning.
Jeg håber naturligvis dit projekt bliver til noget da vi mangler folk der af HJERTET ønsker at gøre en forskel, med eller uden statsstøtte og funding!!!!!!
Mvh Sue
P.s.
Du kan altid kontakte mig hvis du vil have råd (GRATIS) til hvordan du starter evt. foredrags/undervisnings modul op, da jeg har haft en del kurser som underviser og ikke mindst har arbejdet som SSP'er for mange år siden i nordsjælland. Hvorfor de unge knejte snakkede med mig om alt også ting de aldrig ville dele med andre, var nok at jeg udadtil havde en "Sej" livsstil, med egen forretning, havde tatoveringer ligesom de ældre kriminelle i området havde og som de måske ønskede at kopiere lidt, kørte i en megastor muskelbil (amerikanerbil) og ikke gjorde mig bedre end dem, for unge mennesker er meget stædige og ved ALT tror de... men man kan sagtens nå dem med den rette ånd.