Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et nyt liv, en ny chance

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg holder stadigvæk på at de ikke nødvendigvis behøver at være medlem af en bande, gruppering eller hvad i har lyst til at kalde det. Jeg kender flere drenge/mænd som ganske enkelt ikke kan se en anden udvej end at ty til kriminalitet for at få tingene til at hænge sammen økonomisk. Det er det de har lært og kender. De har alle sammen følt svigt og at ingen vil ansætte dem. De gør det ikke fordi at det er sjovt, nemt, sejt eller fordi de er mere mentalt forstyrrede end resten af os. Flere af dem har børn, bil, bolig og lever totalt under radaren. Ind imellem skal de ind og sidde, men det opfatter de nærmest bare som betalt ferie. Når de kommer ud igen er de nødt til at fortsætte med deres lort, fordi deres venner har sørget for at betale deres regninger mens de sad inde og nu skal der så betales tilbage. Det holder heller ikke at sige at de ikke har forbilleder som de kan relatere til for der er lige så mange af dem de er vokset op samen med, som har lykkedes med at få en uddannelse, et job eller er (succesfulde) selvstændige.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 20:57

Det er hellere ikke kun bande medlemmer jeg vil tage fat på hvis det er men hele brede spektre.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:13
Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 21:28

Hejsa
Det prøver jeg helt sikkert. Mange tak
Med venlig hilsen
Mona

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 05:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mona:
Det er hellere ikke kun bande medlemmer jeg vil tage fat på hvis det er men hele brede spektre.
7

Hejsa.

Som en person der har haft kendskab til de miljøer du omtaler, synes jeg ikke rigtigt du lytter til alt det fede der egentlig bliver sagt af de der rådgiver dig her.

Prøv i stedet for at få det ind dine svarere giver dig af guldkorn, istedet for at fokusere på støtten/pengene hele tiden.

Der sidder en del hér der lever i miljøet LIGE NU eller som kender de mennesker du ønsker at hjælpe... eks. Kasper, som så klogt gav dig en masse fakta som du kan bruge.

Lyt lyt lyt og fokuser på at skabe rammerne for dit projekt og når du så er færdig med din "forretningsplan" synes jeg du skal tage fat i alle disse kontakter der her bliver givet og flere til, og presenter din idé. Så er jeg sikker på at det falder automatisk på plads, hvem og hvor du skal søge støtten til at starte dette op.

Og en anden ting... problemerne med bande/kriminalitets miljøet i fængslerne er ligeså stort. Jeg kender flere der blev endnu mere kriminelle af at sidde i fængsel og tjente endnu mere, end da de ikke sad inde, hvorfor indsatsen evt. kunne begyndes med at vise disse unge mennesker på rette vej ved at undervise om mulighederne for at etablere et liv med mindre eller ingen kriminalitet gennem iværksætterkurser. Det lyder måske dumt, men 99% havner der pga. kriminalitet der har ført penge med sig, så hvis de får nogle lovlige alternativer til at tjene penge og lærer mulighederne der er i livet (husk mange ikke har haft kreative eller akademiske forældre som har paced dem frem for at få uddannelse og viden omkring forretningslivet) og hvor fedt det egentligt er at skabe sit eget, uden frygt for at komme i fængsel, så er der måske flere der vælger denne vej. 

Jeg kender en del "forretningsmennesker" der har siddet eller sidder inde. Nogen kan og vil ikke ændres, fordi de synes de ved ALT.

Nogen har evnerne og hovedet til at blive dygtige iværksættere, men det bare ikke selv, da de kun kender dårlige bekendtskaber, og hér kunne man jo etablere kontakt til ivrige, moderne iværksættere der brænder for iværksætteri og som har opnået succes og som kan undervise på en måde så disse kriminelle bliver tryllebundet, til at få lyst til at stoppe kriminaliteten på baggrund af at de kan se at livet ikke nødvendigvis bliver kedeligt eller fastlåst ved at stoppe kriminalitet. Husk dem der selv søger KICK'et i det lort de laver, de skal også lære at det samme KICK kan man få ved at lave ting der er sjove og inspirerende, på vejen mod egen forretning.

Jeg håber naturligvis dit projekt bliver til noget da vi mangler folk der af HJERTET ønsker at gøre en forskel, med eller uden statsstøtte og funding!!!!!!

Mvh Sue

P.s.
Du kan altid kontakte mig hvis du vil have råd (GRATIS) til hvordan du starter evt. foredrags/undervisnings modul op, da jeg har haft en del kurser som underviser og ikke mindst har arbejdet som SSP'er for mange år siden i nordsjælland.  Hvorfor de unge knejte snakkede med mig om alt også ting de aldrig ville dele med andre, var nok at jeg udadtil havde en "Sej" livsstil, med egen forretning, havde tatoveringer ligesom de ældre kriminelle i området havde og som de måske ønskede at kopiere lidt, kørte i en megastor muskelbil (amerikanerbil) og ikke gjorde mig bedre end dem, for unge mennesker er meget stædige og ved ALT tror de...  men man kan sagtens nå dem med den rette ånd. 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 05:40

Jens Johansen:
Det er det de har lært og kender. De har alle sammen følt svigt og at ingen vil ansætte dem. De gør det ikke fordi at det er sjovt, nemt, sejt eller fordi de er mere mentalt forstyrrede end resten af os. Flere af dem har børn, bil, bolig og lever totalt under radaren. Ind imellem skal de ind og sidde, men det opfatter de nærmest bare som betalt ferie. Når de kommer ud igen er de nødt til at fortsætte med deres lort

En vigtig detalje jeg synes Mona bør have i betragtning... disse mennesker skal måske guides og lære nye måder at klare livets stradbaser på!

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 05:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Juul:
Du kan prøve se på disse fonde / legater måske kan det give dig nye idéer ny veje. 

Hvis du ikek skal være et statsstøttet / fondstøttet projekt som åbner og lukker igen, bør du arbejde meget kraftigt på at få hele dit koncept til at kunne holde og fungere i praksis. Der er mange eksempler på folk der gerne vil hjælpe andre og tænker det er nemt nok hvis staten eks. poster en million i projektet... men det kan være mere svært end man tror. Det skal dog ikke afholde dig, det er bare noget du skal have i mende, hvis du ønsker et varigt projekt som i sidste ende hjælper disse mennesker i stedet for at skabe mere usikkerhed - for projekter der åbner og lukker er useriøst og er måske med i sidste ende til at vise disse mennesker at det bare ER lettere at lade det køre som det kører. Jeg ville træde nænsomt hvis ikke du vil risikere at svigte denne gruppe igen, som de er blevet så mange gange før.

Byg et solidt fundament og måske helt uden støtte, måske kun bragt til live af frivillige der brænder for samme sag som dig. Jeg ville med glæde arbejde gratis x antal timer om ugen hvis jeg vidste mit arbejde havde en effekt på dette prroblem, og med de rette "partnere".

Nå - god nat herfra.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 06:39

Mona:

Med stigende fokus og indsats på bandemiljøet og kriminalitet, tænker jeg på at starte et projekt, hvor det har til formål med at forebygge kriminaliteten, oplyse de unge omkring bagsiden af bandemiljøet samt give dem en mulighed for at komme på rette fod og få et nyt liv.

Jeg ved at findes nogle lignende projekter med støtte fra kommunerne eller / og staten, hvor de trods indsatsen har en del tilbagefald.

Jeg tænker at mit projekt er kommune eller statstøttet eller et af de fonde eller lignende der allerede yder støtte til disse projekter.

Forskellen på de ideer jeg går med og de igangværende projekter er for eks. at tage fat i de unge i en tideligere alder for at oplyse dem omkring livet som et "bandemedlem". 

Men da jeg står på bare bund, håber jeg at der er nogle dygtige bruger her på Amino, der kan hjælpe mig på vej med gode råd og tips om hvordan jeg kan sætte sådan et projekt i værk.

Med Venlig Hilsen

Mona

Hej Mona.

Hvilke forudsætninger har du for at drive sådan et projekt - hvad er din baggrund og alder, og hvad har du af uddannelse? Har du godt kendskab til de programmer og tiltag, der allerede eksisterer, og hvad er det, som du vil gøre anderledes og bedre?

Hvad er din forbindelse til de unge kriminelle? Har du arbejdet med dem før, er I venner, eller er det helt nyt territorie for dig?

Jeg tillader mig at stille mig en smule skeptisk, da der desværre findes mange, som ser den her slags projekter som en mulighed for at lave lidt hurtige penge fra staten. I min verden bør det aldrig være private aktører med profit for øje, der laver den her slags arbejde, men i stedet kommunerne og politiet, som i øvrigt gør en kæmpe indsats allerede nu. 

Mona:
...hvor de trods indsatsen har en del tilbagefald

Helt rigtigt, men det er absolut forventeligt. Har du indre kendskab til disse programmer, hvad de indeholder og hvorfor de virker / ikke virker, alt efter hvilke briller man ser på dem med?

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue

Jeg lytter skam også til de råd, der bliver givet i denne tråd

Men når alt kommer til alt har økonomien en del at sige, da intet er gratis at starte op. 

Så i sidste ende når alt kommer til alt og gøres op spiller økonomien en stor rolle. 

Har arbejdet en del med kriminelle gennem tiden,og her da også været en del i fængslerne på besøg og i diverse klubber. Nogle kan redes andre kan ikke, men at undervise dem i iværksætteri har jeg svært ved at se det vil kunne hjælpe dem, da jeg selv ved at det tager lang tid før det lykkes at skabe noget, der giver en fed overskud.... Derfor kan de aldrig komme til hurtige penge ved at starte noget op, og slet ikke i forhold til de arbejdstimer der kræves og hvad de er vant til. Kender også til de hurtige tjente penge og hvor meget man kan tjene.

Har været selvstændig siden jeg var 16 og har da også prøvet projekter der ikke lykkes og gået helt i vasken med kæmpe tab. Det er chancen, som man tager.

Selvom jeg går helhjertet i projektet og brænder for at det skal lykkes og skabe gode resultater, skal økonomien også være på plads.

Med Venlig Hilsen 

Mona

Fra Odense
Tilmeldt 23. Oct 12
Fra  Alt-rent Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Jeg har den længste uddannelse og det er erfaring, men ellers er jeg uddannet frisør, har haft egen forretning siden jeg var 16 år for at gøre min uddannelse færdig. hvad det kriminelle miljø angår jeg jeg færdes der siden jeg har været 15.

Det stor forskel på de igangværende projekter hvad Odense angår og hvad jeg vil med det er at de kommunale projekter i Odense er alt for pædagogiske til mig. Har været som frivillig i en måned og kunne ikke holde det ud. Jeg er ikke den person der holder folk i hånden som om de er børn, men vil hellere i sammenarbejde med dem, der ønsker at ændre deres liv finde ud af hvad de vil og hjælpe dem til deres mål. Men det kræver at de er villige til at gøre en indsats selv.

Jeg skal ikke belære dem med hvad er rigtigt eller forkert det er jeg ikke den rette person til , da jeg mener at mange af tingene ved de selv i forvejen. 

Det hele vil være bygget på forudsætning af at disse mennesker selv er indstillet på at ændre deres liv, alt andet er efter min mening spild at både mit og deres tid.

Projektet vil være basseret på at mentor ordning og ikke lege forældre for dem eller opdrage dem, men vejlede dem og hjælpe dem på vej til at nå  det mål de har sat for dem selv.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)