Her kan du se hvordan vi har vores reklamer i et 3D Golfspil som vi giver gratis til alle der vil have spillet. På denne måde har vi reduceret vores PRomkostninger med ca. 20 %
Det er da flot at i har reduceret jeres PR omkostininger med 20%, hvis i samtidig har forøget jeres salg. Men man skal huske at fordi en kampagne virker på et produkt, så er det ikke sikkert at den virker på et andet. Jeg synes ofte at man glemmer at tænke på det enkelte produkt og ikke på branding for brandingens skyld. Det er altså ikke nok bare at brande sit produkt/virksomhed, produktet skal være iorden, konceptet skal være godt og servicen i top. I har et spændende produkt der passer godt til denne form for viral markedsføring og det er perfekt. Men det er perfekt fordi i har gjort jer nogle tanker (går jeg ud fra...) omkring jeres produkt.....
Det er korrekt, at man skal have produktet der passer til denne form for markedsføring.
Vi bruger spillet til 3 ting
1)
Branding af vores firma (Vi giver jo spillet gratis væk med vores navn på)
2)
Annoncer for egne produkter
3)
Test af produkter/annoncer (Virker de ? Hvormange klikker på netop denne annonce ? ) Dette er en god og billig måde at teste produkter/annoncer på.
Det skal så også siges at dette 3D Golf spil bliver spillet i 144 lande så vi kan også bruge spillet til at reklamere for produkter i stedet for at betale for annoncer i f.eks USA. ( Dette har givet os online salg fra 7 forskellige lande)
Jeg synes at det er vildt godt gået. Og et godt eksempel på en effektiv viral kampagne.
Det jeg slår lidt på tromme for er, at man skal passe på med at lade sig rive med....... Man skal samle ideer til sig og så udvalge den kampagneform som passer bedst til ens produkt. Hvis man er itvivl så skal man hente hjælp udefra.
Det har jeg også altid været..... men det holder bare ikke i længden, det er min erfaring..... måske jeg bare er blevet en gammel fornuftig mand :-)..... av hvor kedeligt......
Det kan faktisk godt lade sig gøre at blande det lidt........