Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken betalingsløsning eller -setup skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg hjælper normalt en masse aminoer med spørgsmål om regnskab. Nu skal jeg selv bruge jeres hjælp, da jeg netop er ved at få udviklet et website, og forventer at tilknytte dankortbetaling via hjemmesiden.

Der kommer derudover til at være en medlemsservice, hvor man som medlem skal indtaste sine kortoplysninger, hvorefter der hver måned trækkes nogle standardpriser på kortet, uden at brugeren selv behøver at indtaste sine kortoplysninger.

Hvilke aftaler skal jeg indgå med hvilke firmaer?

Jeg har læst, at NETS er nødvendig for at kunne modtage Dankort og VISA. Dog læser jeg også, at NETS henviser til mit webhotel, eller til en leverandør af en godkendt betalingsløsning, hvorefter jeg får vist en lang liste med firmaer.

Da jeg kører med egen server, så kan jeg ikke kontakte mit webhotel, da det i så fald er mig selv!

Et af de få firmanavne jeg genkender på listen er DIBS, som jeg mener at have set selv, når jeg betaler med dankort.

Jeg har derudover selv kigget lidt på www.quickpay.dk men er i tvivl, om det er en selvstændig løsning, og om det kræver en aftale med NETS, og hvilke kort jeg i givet fald vil kunne modtage betaling fra, hvis jeg vælger dem.

Er der derudover nogle gode råd, som I kan give mig, eller henvise mig til nogle firmaer, som kan løse mit problem. Jeg forventer under/op til 500 transaktioner om måneden.

På forhånd tak for jeres hjælp!

Fra Hjortshøj
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 22:50

Hej Martin,

Har du overvejet PayPal ?
De har en nem udvikler API at arbejde med, og er nemt at implementere.
PayPal har også en medlemsservice som du efterspørg.
Til sidst skal du ikke af med nogle oprettelsegebyrer og andre store summer ofr at komme i gang.

Angående Dankort, mener jeg at Dankortet også fungerer som et VISA kort i dag.
Jeg er dog ikke helt sikker, så det bør du undersøge. 

Hilsen
Asger
Kuyatryk 

Mvh
Asger Emborg

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:04

Hej Martin, 

Vil klart anbefale dig at kikke på spreedly. Har selv undersøgt markedet og den bedste løsning pt mener jeg er Paypal + Spreedly. Fordelen med Spreedly at du senere hen kan skifte til eksempelvis QuickPay, hvis behovet skulle opstå. Du kan også lave abonnementsbetalinger med Spreedly, men det er self. noget du selv skal programmere et system omkring. En anden bonus at du slipper for Paypals grimme betalingsvindue, du kan nemlig lave dit eget med et transparent redirect. 

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:06

Jeg vil gerne have en professionel løsning, og vil gerne betale det den koster.

En løsning med NETS og Quickpay koster vist kun de 1.250 kr. til oprettelse hos NETS + deres 1.000 kr. årligt i gebyr, og Quickpay koster 0 kr. i oprettelse og derefter 150 kr. om måneden.

Det giver en løsning til 4.050 kr. i første år, og derefter 2.800 kr. årligt. Det er acceptabelt for at have en professionel løsning.

Men kan det gøres bedre hos andre udbydere?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:10

Àsgeir Gunnarsson:

Vil klart anbefale dig at kikke på spreedly. Har selv undersøgt markedet og den bedste løsning pt mener jeg er Paypal + Spreedly. Fordelen med Spreedly at du senere hen kan skifte til eksempelvis QuickPay, hvis behovet skulle opstå. Du kan også lave abonnementsbetalinger med Spreedly, men det er self. noget du selv skal programmere et system omkring. En anden bonus at du slipper for Paypals grimme betalingsvindue, du kan nemlig lave dit eget med et transparent redirect. 

Ok, den vil jeg lige tjekke ud.

Netop det med Paypals betalingsvindue er jeg ikke så vild med... :-)

Egentlig vil jeg gerne ave en løsning fra start, som jeg ikke behøver at skifte ud senere hen. Jeg er sådan rimelig sikker på, at jeg kommer til at have en del korttransaktioner allerede fra start, da jeg har noget eksisterende omsætning, som vil blive lagt over på den nye shop/abennementsservice.

Om det koster de der 3-4.000 kr. årligt er ikke så afgørende.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:19

Martin E. Jensen:

Jeg vil gerne have en professionel løsning, og vil gerne betale det den koster.

En løsning med NETS og Quickpay koster vist kun de 1.250 kr. til oprettelse hos NETS + deres 1.000 kr. årligt i gebyr, og Quickpay koster 0 kr. i oprettelse og derefter 150 kr. om måneden.

Det giver en løsning til 4.050 kr. i første år, og derefter 2.800 kr. årligt. Det er acceptabelt for at have en professionel løsning.

Men kan det gøres bedre hos andre udbydere?

1. Spreedly + Paypal Pro = 19$ (106 DKK) + 30$ (167 DKK) = 49$ / 273 DKK om måneden. 

2. Spreedly + Quickpay = 19$ (106 DKK) + 150 DKK (27 $)= 46$ / 256 DKK om måneden + Indløsningsaftale

3. Udelukkende QuickPay = 150 DKK om måneden + Indløsningsaftale

Fordelen ved at bruge Spreedly er at, hvis du skulle skifte betalingsgateway, at du ikke behøves at hive dine kortdata ud af din gamle udbyder og overføre dem til en ny. Oftest er det ikke muligt at få disse kortdata videreført, til en anden betalingsgateway udbyder, eller de tager en meget høj pris for dette. Ved det er muligt med QuickPay, men mod betaling og det er ikke oplyst hvor meget det evt. koster. 

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Jeg vil anbefale en løsning med NETS (Dankort) & Teller (VISA, Mastercard mfl.), og så en betalingsgateway fra epay.dk. Det er den løsning jeg har valgt, istedet for løsningen med PayPal (som vi startede med - danskere er bare ikke helt trykke ved PayPal, eller også forstår de ikke deres setup/betalingsvindue). 

Vh. Jan 

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 23:28

Både Quickpay og ePay er gode betalingsgateways. Prøv også at kigge på Ewire.

/Kjeld

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 08:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin

Jeg er helt enig med Jan Klindt ovenfor. Sørg for at din betalings gateway, understøtter muligheden for abonnementsbetalinger, det jeg jeg at ePay gør (der er sikkert andre også).

Efter min mening er der mange grunde til ikke at udelukke dankortet. For det første ser det i mine øjne uprofessionelt ud at man som dansk virksomhed ikke modtager dankort (min mening). For det andet vil det være en del billigere i den løbende drift, dette skyldet at mange tager en vis %'sats i gebyr pr. betaling. NETS der er indløser på dankortet, har relativt lave betalinggebyrer se linket nedenfor. Dette gælder også på den meget store del af VISA/Dankort.

Det kan betale sig at lave regnestykket, hvis du har et estimat over antal betalinger og det gennemsnitlige beløb.

http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/Documents/dankort/Dankort-prisliste-oevrig-handel.pdf

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:19

Tak for alle jeres kommentarer.

Jeg er lidt varm på en løsning, der hedder NETS + Quickpay + Euroline/SEB. Nogen der kender til den løsning, og om det er svært at implementere på hjemmesiden?

Jeg anvender Concrete5-CMS, så det er ikke til at finde standardmoduler hos nogen af de betalingsgateways jeg har igget på synes jeg. Men Quickpay synes at have noget kode, som forholdsvist nemt kan integreres.

Nogen erfaringer med det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)