Hej Aminoer, Jeg hjælper normalt en masse aminoer med spørgsmål om regnskab. Nu skal jeg selv bruge jeres hjælp, da jeg netop er ved at få udviklet et website, og forventer at tilknytte dankortbetaling via hjemmesiden. Der kommer derudover til at være en medlemsservice, hvor man som medlem skal indtaste sine kortoplysninger, hvorefter der hver måned trækkes nogle standardpriser på kortet, uden at brugeren selv behøver at indtaste sine kortoplysninger. Hvilke aftaler skal jeg indgå med hvilke firmaer? Jeg har læst, at NETS er nødvendig for at kunne modtage Dankort og VISA. Dog læser jeg også, at NETS henviser til mit webhotel, eller til en leverandør af en godkendt betalingsløsning, hvorefter jeg får vist en lang liste med firmaer. Da jeg kører med egen server, så kan jeg ikke kontakte mit webhotel, da det i så fald er mig selv! Et af de få firmanavne jeg genkender på listen er DIBS, som jeg mener at have set selv, når jeg betaler med dankort. Jeg har derudover selv kigget lidt på www.quickpay.dk men er i tvivl, om det er en selvstændig løsning, og om det kræver en aftale med NETS, og hvilke kort jeg i givet fald vil kunne modtage betaling fra, hvis jeg vælger dem. Er der derudover nogle gode råd, som I kan give mig, eller henvise mig til nogle firmaer, som kan løse mit problem. Jeg forventer under/op til 500 transaktioner om måneden. På forhånd tak for jeres hjælp! |
Hej Martin,
Har du overvejet PayPal ?
De har en nem udvikler API at arbejde med, og er nemt at implementere.
PayPal har også en medlemsservice som du efterspørg.
Til sidst skal du ikke af med nogle oprettelsegebyrer og andre store summer ofr at komme i gang.
Angående Dankort, mener jeg at Dankortet også fungerer som et VISA kort i dag.
Jeg er dog ikke helt sikker, så det bør du undersøge.
Hilsen
Asger
Kuyatryk