Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg glæder mig til i morgen (onsdag)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 11 person

hvor jeg endnu en gang skal holde et foredrag omkring iværksætteri.
Men denne gang glæder jeg mig specielt meget fordi det er en noget anderledes vinkel mit foredrag kommer til at have.

Jeg er nemlig blevet booket af CCF til at holde et foredrag på Herlev Hospital omkring det at være iværksætter - samtidig med at jeg også har en kronisk tarmsygdom. Indtil videre er der +30 tilmeldte og for at kunne deltage skal man netop lide af sådan en sygdom.
Så man må sige at målgruppen er meget hårdt rammet ind.

I skrivende stund er jeg ved at lægge sidste hånd på forberedelsen til i morgen (jeg havde blot lige brug for en pause) og jeg glæder mig rigtig meget.
Mit foredrag kommer primært til at lægge vægt på 2 sideløbende historier - om hvordan jeg startede op som iværksætter for knap 19 år siden - og om mit sygdomsforløb som startede for 17-18 år siden. Og disse to historier smelter så sammen til en samlet historie om hvordan jeg så har det med at være iværksætter samtidig med også at være syg, hvordan min dagligdag kører med sygdom, en stærkt voksende grafisk produktionsvirksomhed, hvilke tanker jeg gør mig m.m.

Mit primære mål med foredraget er at kaste lidt "stjernestøv" på nogen af deltagerne, som måske godt kunne tænke sig at starte som selvstændig, men helt har droppet drømmen, fordi de netop har fået denne sygdom og derfor måske ser den som en begrænsning. Og så i det hele taget for at give alle deltagerne en god fortælling, noget inspiration og et lille (men forsigtigt) spark bagi.

Så kryds gerne fingre for mig i morgen Geeked.

/Jesper

Nå ja, hvis du er en af dem som ikke allerede ved det, så har jeg den kroniske tarmsygdom Morbus Crohn.
Jeg lavede et længere blogindlæg omkring det herinde på Amino for et stykke tid tilbage: http://www.amino.dk/blogs/jespernorboll/archive/2011/09/23/jeg-er-syg.aspx

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Giv den gas Jesper, du gør det godt :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:36

Yes Held og lykke, og krydsede fingre herfra :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

det er da sejt, tillykke med bookning

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:49

Krydser finger, tær og alt muligt andet i morgen. Held og lykke med det. Super fedt at du gør det med den vinkel, al mulig respekt herfra - Alle fortjener muligheden for at blive iværksætter! :)

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:51

De fleste ville nok bare tie om sygdommen. Det er sgu cool at du er så ærlig og åben omrking det.

Håber det går fantastisk idag!

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Sejt. Håber du kan ændre indstillingen bare lidt hos de ramte. Det er sjovt som der er forskel på hvordan folk ser på at være ramt af en given sygdom. Der er dem der lægger sig hen på sofaen "jeg er syg" og så er der dem der prøver at få det bedst mulige ud af en given situation. Det kan garanteret give nogen et skub at se hvordan andre klarer den.

Jeg har selv en søn med en tarmsygdom (cøliaki) der ikke kan sammenlignes med det du fejler, fordi det er 2 forskellige ting. Men jeg kan se der at der er ret stor forskel blandt de ramte. Ser man lukkede døre, eller ser man muligheder?

Jeg prøver at banke det sidste ind i hovedet på min -som selv udtaler at han er glad for at han har det, fordi han er da meget sundere end alle de andre (pga. alle de ting han ikke må få). Han er 10 år gammel...  og ønsker ikke sin sygdom væk. Overholder han diæten, kan han præcis de samme ting som alle andre.  Mens jeg i forskellige fora kan se voksne mennesker der af alt magt forsøger at vride decideret sygemeldinger/flex ordninger/etc ud af deres læge/kommune, på præcis det samme grundlag, fordi de jo er syge. SÅ jeg vil egentliglig bare sige, at det handler jo om øjnene der ser. Og kan du få bare en til at kigge efter muligheder i stedet for begrænsninger, så synes jeg du har gjort et godt stykke arbejde.

Held og lykke.

Mvh. Jannie

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Så er jeg tilbage efter at have holdt mit foredrag ved CCF på Herlev hospital her til aften Geeked.

Det gik rigtig godt - og jeg holdt min vanlige stil med at gå over tiden. Men blev så derefter bedt om at fortsætte og man så blot droppede det der skulle være foregået efterfølgende. Mit foredrag endte med at vare næsten 2 timer hvor alle var helt "med" hele vejen igennem og havde en masse gode spørgsmål.

Det var rigtig rart at se hvordan folk efterfølgende have noget gnist og lys i øjnene og nogle også godt lige ville hen og snakke lidt efterfølgende.

Så jeg fik udelukkende positiv respons og det er jeg rigtig glad for, men mest for at se hvor meget det gav dem der deltog i arrangementet.
- Det vil jeg absolut ikke udelukke at jeg gør igen en anden gang, at holde sådan et anderledes foredrag omkring det at være iværksætter.

/Jesper

Fra Hjortshøj
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 22:31

Hej Jesper,

Stærkt gået, det ville have været en fornøjelse at have været der.

Hilsen
Asger 

Mvh
Asger Emborg

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:28

Godt gået, Jesper Yes

Venlig hilsen,

Christian