Hej Allesammen Jeg har købt en færdig webshopløsning hos en ikke-opensource udbyder. Løsningen har i alt kostet i omegnen af 40.000 kroner + moms Manglende salg har imidlertid betydet at jeg har valgt at lægge webshoppen ned. Derfor ringer jeg til mit webbureau og beder dem om at gøre siden inaktiv. Jeg får så samtidig at vide, at medmindre jeg betaler 189,- kroner om måneden for hostingen af siden, så vil siden blive slettet når den forudbetalte hosting periode udløber. Jeg sagde, at jeg synes 189,- kroner om måneden for en "død" side lød af meget. Men der var ikke så meget at gøre ifølge dem. Jeg kan af gode grunde ikke selv opbevare siden, da jeg ikke har rettighederne til koden. Hvad er jeres erfaring?, kan det virkelig passe at medmindre jeg indstillet på bare at lade webshoppen blive slettet, så er jeg tvunget til at 189 kroner om måneden indtil den dag jeg dør? Jeg skal lige skynde mig at sige at jeg har været ovenud tilfreds med deres webshop, og ikke mindst deres service, som altid har været i top. Jeg vil gerne bruge dem igen, men jeg synes det er et lidt ærgerligt stridspunkt det her. Derfor håber jeg på, at der sidder en som svare mig på om det er standard, at det foregår på den måde? / Simon Ps. Et tredje alternativ, ville være at jeg skulle rettighederne til shop-løsningen, men det er jeg ikke så interesseret i, da jeg sikkert finder på noget andet med den, på et tidspunkt. |
Hvis du alligevel har tænkt dig at lade den være lukket indtil du dør, så kan du vel lige så godt lukke den helt ned
Så længe din shop ligger på serveren og optager plads, backup, opdateringer m.v., så kan jeg ikke se der er noget galt i det.