Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

189,- om måneden for nedlagt webshop?, eller slettes shoppen og investeringen er tabt

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg har købt en færdig webshopløsning hos en ikke-opensource udbyder.

Løsningen har i alt kostet i omegnen af 40.000 kroner + moms

Manglende salg har imidlertid betydet at jeg har valgt at lægge webshoppen ned.

Derfor ringer jeg til mit webbureau og beder dem om at gøre siden inaktiv. Jeg får så samtidig at vide, at medmindre jeg betaler 189,- kroner om måneden for hostingen af siden, så vil siden blive slettet når den forudbetalte hosting periode udløber. 

Jeg sagde, at jeg synes 189,- kroner om måneden for en "død" side lød af meget. Men der var ikke så meget at gøre ifølge dem. Jeg kan af gode grunde ikke selv opbevare siden, da jeg ikke har rettighederne til koden.

Hvad er jeres erfaring?, kan det virkelig passe at medmindre jeg indstillet på bare at lade webshoppen blive slettet, så er jeg tvunget til at 189 kroner om måneden indtil den dag jeg dør?

Jeg skal lige skynde mig at sige at jeg har været ovenud tilfreds med deres webshop, og ikke mindst deres service, som altid har været i top. Jeg vil gerne bruge dem igen, men jeg synes det er et lidt ærgerligt stridspunkt det her. Derfor håber jeg på, at der sidder en som svare mig på om det er standard, at det foregår på den måde?

/ Simon

Ps. Et tredje alternativ, ville være at jeg skulle rettighederne til shop-løsningen, men det er jeg ikke så interesseret i, da jeg sikkert finder på noget andet med den, på et tidspunkt.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du alligevel har tænkt dig at lade den være lukket indtil du dør, så kan du vel lige så godt lukke den helt ned Wink

Så længe din shop ligger på serveren og optager plads, backup, opdateringer m.v., så kan jeg ikke se der er noget galt i det.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dette er standart og du har desværre nok også skrevet under på en kontrakt da i gik i gang ;( har selv været der ! dog gik denne sag i retten da jeg aldrig skrev under og ikke rigtig fik det leveret som jeg bestilte 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Havde du købt brugsretten eller brugt et open source system, kunne du ha' taget en backup og parkeret domænenavnet, men når du har lejet en løsning, er du nød til at betale udbyderes lejepris/hostingabonnement, for at holde din webshop tilgængelig.

I den sammehæng er 189 kr. om måneden ikke dyrt for en webshop.

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 17:16

Hvad med at se om du kan sælge den.

Hvis du har brugt 40.000 kr. på den, så har den måske en eller anden værdi for en anden person, som ellers skulle ud og ofre de penge.

I det mindste kan du måske slippe af med månedsomkostningen.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har jo ingået en aftale med dem, så der er ikke så meget at gøre, men at du ikke har rettighederne til din webshop, synes jeg lidt er noget fis!. Du har lagt 40.000 kr. + hosting i deres forretning, så at de ikke vil indgå i en aftale om at du kan komme ud af det med shoppen kan jeg ikke forstå og i mine øjene er det lidt ringe forretning for at sige det pænt.

Jeg forstår din frustration, men du kan nok ikke gøre så meget.

Thomas

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Hillerup:
Du har lagt 40.000 kr. + hosting i deres forretning

Det er egentlig fair nok. Du skal tænke på at de givetvis har brugt meget meget mere på at udvikle systemet, jeg har blot købt en licens til at måtte bruge deres system. Til gengæld, får jeg en supergod backend, fri support og løbende opdateringer.

Jeg kan fornemme at, de 189 om måneden er fair nok, og så vil jeg ikke gøre mere ud af det.

Når det så er sagt, så kan jeg ikke forstå at der ikke findes en billigere løsning, som webbureauer kunne tilbyde.

Som inaktiv har shoppen ikke brug for en fint forkromet hosting løsning, men egentlig bare en lageplads, som de kunne flytte den over på.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:57

Lidt offtopic..

Er den ikke ret ny , og dermed meget hurtigt du stopper ?

Det tager jo som regel lidt tid at få ordentlig gang i den :)

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:13

Jesper Laugesen:

Er den ikke ret ny , og dermed meget hurtigt du stopper ?

Det tager jo som regel lidt tid at få ordentlig gang i den :)

Jep det tager som regel tid at få, noget til at køre rundt.

Udover et ringe salg, så har jeg også mistet passionen for shoppen, og istedet for at være noget, som man glædede sig til at arbejde på. Så er webshoppen, blevet en energidræner, som ligger i vejen for mit andet arbejde.

Det giver ikke de bedste forudsætninger for fremtidig drift, og derfor har jeg valgt at lægge den ned :)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 19:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja i har jo i gået en aftale, så det er det jo. :-) Det kan gøres billigere, men så er det sikkert også et andet setup, jeg vil i fremtiden kunne tilbyde en billiger shop ikke specielt billig, men billiger også billiger hosting, på Seobizz.dk. Der vil så ikke være helt den samme support som du nok er vantil, men shoppen er din. :-)

Jeg ved ikke om det er i orden at promovere mit kommende produkt på den måde! 

Hilsen Thomas

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)