Hvis du har FTP adgang til dit webhotel så prøv at tjekke rettigheder på relevante mapper og filer.. Mener at jeg tidligere har oplevet at disse kan ændre sig hvis ens webhotel opdatere deres servere.
Jeg kan slet ikke tjekke andet end at når jeg klikker på mappen handyjensen.dk, så er der bare en besked der hedder lignende: Gigahost_closed_domain_due_to_spam
Så som jeg skriver, er det foruroligende at mapperne er væk når jeg ikke har en backup af disse.
Det eneste der bekymre mig lidt er at alle mapperne fra joomla er fjernet og kun en besked om at gigahost har lukket min side er tilbage og da jeg ikke har nogen decideret backup håber jeg da ikke at de bare har slettet alt dette ?
Er der andre der har erfaringer med dette?
Det er fordi Gigahost muligvis har konstateret, at din hjemmeside er blevet hacket. Der er ikke blevet slettet noget, så din hjemmeside ligger stadig på serveren og databasen er ligeledes intakt.
Din hjemmeside er sandsynligvis en Joomla 1.5 hjemmeside.
Har været meget tilfreds kunde hos Gigahost siden 2007, så jeg kender godt til dem og deres webhotel.
Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for hjælp til at få din hjemmeside up and running igen.
Det eneste der bekymre mig lidt er at alle mapperne fra joomla er fjernet og kun en besked om at gigahost har lukket min side er tilbage og da jeg ikke har nogen decideret backup håber jeg da ikke at de bare har slettet alt dette ?
Er der andre der har erfaringer med dette?
Min tanke falder lidt på at din side nok har været hacket og derved isolere de dit indhold, har set det for flere brugere.
jeg vil gerne se om det er tilfældet hvis du ønsker det.
Det jeg skal bruge er dine login oplysninger til ftp. Send dem i en pm til mig.
Det glæder mig at alt er forblevet intakt - Og har lært mig at tage backup fremover tror jeg.
Vil i kunne løse problemet når det eneste jeg får af besked i min FTP server er som i skrevet ovenstående, eller skal jeg igang med gigahost, som har 24 timers svartid?
Vil i kunne løse problemet når det eneste jeg får af besked i min FTP server er som i skrevet ovenstående, eller skal jeg igang med gigahost, som har 24 timers svartid?
Ja, vi kan komme Gigahost lidt i forkøbet og gøre dem opmærksom på, at en evt. de-hacking er in progress. Så plejer man at få lov til at ligge hjemmesiden "ud foran" igen så man kan arbejde med den.
Det glæder mig at alt er forblevet intakt - Og har lært mig at tage backup fremover tror jeg.
Joomlakonsulenten har svaret og det er det eneste rigtig at gøre.
Man skal ganske kort have adgang til FTP'en med den hackede side, herefter tager man en backup af den og fjerner den igen, så smider man en frisk Joomla 1.5 op med de rigtige config.
Nu har du en helt frisk installation med dit database indhold, så mangler der selvfølgelig det rigtige template og din billedmappe + 3. parts plugins. Men det skal flyttes med forsigtighed og helst et helt nyt opdateret template/plugin, siden kan i nogle tilfælde være hacket helt ned i den sidste mappe.
Det er vigtigt også at lave alle passwords om på servers og Joomla backend.
Når siden så er de-hacket vil jeg anbefale dig at få opdateret til minimum Joomla 2.5, men den udløber også engang i 2014.