Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg ophævet en tvangsopløsning

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Præcist KristianYes

Ja... jeg må jo indrømme jeg har erfaringen... en sag hvor hverken jeg (eller revisoren) fik registreret revisorskifte i CVR... :S
Årsrapporten blev indleveret rettidigt (og det var hvor jeg havde fokus), men selskabet stod registreret uden revisor - og efter 2 rykkere så ekspederede Erhvervsstyrelsen den så videre. I min travle naivitet tænkte jeg at det var så banalt at det da ikke kunne være så slemt...og det var det sådan set heller ikke, men besværligt og tidskrævende helt uden proportioner i forhold til den brøde jeg havde begået. Så det tror jeg ikke jeg gider igen :)

Kristian

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:23

Kristian Mogensen:

Tonny Skov Pedersen:
Præcist KristianYes

Ja... jeg må jo indrømme jeg har erfaringen... en sag hvor hverken jeg (eller revisoren) fik registreret revisorskifte i CVR... :S
Årsrapporten blev indleveret rettidigt (og det var hvor jeg havde fokus), men selskabet stod registreret uden revisor - og efter 2 rykkere så ekspederede Erhvervsstyrelsen den så videre. I min travle naivitet tænkte jeg at det var så banalt at det da ikke kunne være så slemt...og det var det sådan set heller ikke, men besværligt og tidskrævende helt uden proportioner i forhold til den brøde jeg havde begået. Så det tror jeg ikke jeg gider igen :)

Kristian

Enig, og erfaringen er dyrt købt.

Revision af årsregnskabet og erklæring for den efterfølgende periode koster...

Herudover en personlig bøde på kr. 3.000 fra Erhvervsstyrelsen samt et skattetillæg på selvangivelsen på kr. 5.000, så bliver regningen hurtigt mere end kr. 20-25.000 ialt.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34

Hej VigtigtSpørgsmål

Hvis ikke du har en godkendt revisor, bør du finde en  ASAP og få vedkommende til at hjælpe dig.

Der skal selvsagt udfærdiges regnskab og en godkendt revisor skal erklære sig om forskelllige

forhold i forbindelse med selskabet over for Erhvervsstyrelsen.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:35

Hvis virksomheden ikke har været under tvangsopløsning inden for de senest 5 år, hedder løsningen genoptagelse efter Selskabslovens § 231.

Ellers er løsningen fusion efter Selskabslovens § 236.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)